Group Dark Rose
Raisha
Wei, korangg. Jom lepak mall.
Misya
Ha ah wei. Lame dah tak
Lepak. Jomlahh.
Amani
Aku onnzz je.
Sofia
Japp, aku tanye Hassanal.
Sofia menutup telefonnya. Dipandang Hassanal yang masih setia dengan laptop nya. Cuti ii pon kerja ke?
"Abangg." Panggil Sofia.
"Kenapa?" soal Hassanal.
"Nak keluar dengan girls boleh tak?" soal Sofia.
"Hmmm, tak boleh." balas Hassanal.
"Alahhh, boleh lah. Pleaseeee." Pujuk Sofia.
Hassanal tertawa kecil. "Iyee boleh. Abang pon nak keluar dengan boys." Balas Hassanal.
"Yeayy. Thank you." Ujar Sofia teruja.
SKIP
"Yeayy, semua ada." Ujar Misya gembira.
"Okay. Sekarang ni kita nak pergi mana dulu?" soal Sofia.
"Kita pergi makan dulu." Ujar Raisha.
"4Fingers jom." Ajak Amani.
"Kaya naww." Balas Misya.
"Kita ada 2 CEO ape." Tambah Amani.
"Ehh, ha ah kan." Balas Misya.
"Nasib sayang. Kalau tak aku humban korang berdua dalam gaung." Ugut Raisha.
"Mestilah kena sayang. Kau kan sugar mummy kitaorang." Ujar Misya.
"Sugar mummy otak kau." Balas Raisha selamba.
Kemudian mereka pon tertawa.
SKIP
Tiba-tiba seorang perempuan sengaja melanggar Sofia dan sengaja menolaknya jatuh ke lantai. Author ulang SE-NGA-JA.
"Ouchh" Sofia mengerang perlahan.
"Oppss. You ni takde mata ke? Jalan pandang depan lah" ujar perempuan itu bersama kawannya.
"Where's your manners? Takde kerja ke nak cari gado kat tempat awam." Raisha geram. Ofc dia boleh beza terlanggar dengan sengaja.
Amani menolong Sofia untuk bangun.
"Ada hati pulak nak tanya orang punya manners. You guys ni sama jijik macam perempuan hina ni tahu tak. Dasar perampas." Tuduh perempuan tersebut atau lebih dikenali dengan nama Nelly.
"Perampas ape pulak ni. Kitaorang tak cari pasal pon dengan kau. Kau jangan lah cari pasal dengan kitaorang." Misya turut naik angin. Eh minah ni, geram je aku tengok.
"Dah ii, jom." Sofia menarik lengan Raisha. Manakala Amani menarik lengan Misya. Biar reda sikit keadaan. Dia malas nak gaduh-gaduh ni.
"See you again perempuan sundal. Btw, nama I Nelly tau. Jangan tak kenal." Laung Nelly. Nadia hanya memerhati sambil ketawa.
"What the f* she just says?" Raisha berang. Ehh perempuan ni, aku diam kau melebih pulak.
Ooppss. author terlepas. Raisha terlepas*
"Jangan rai jangan" Sofia menenangkan Raisha. Dia ni baran sikit. Pantang nampak orang usik orang yang di sayang. Yess, dia protective or overprotective.
"Melebih lah perempuan tu. Geram aku." Luah Raisha.
"Ye, aku tahu. Sabar." Sofia menggosok perlahan belakang Raisha. Kang tak pasal ii dia pergi bertumbuk dengan minah tu jadi cerita lain pulak.
"So sekarang ni kita nak pergi mana. Aku panas je ni, ade yang kejap lagi aku sibah je acid kat perempuan tu." ujar Misya.
"Chill lah. Kita gi Starbucks lah. Minum ii dulu. Tenangkan hati yang tengah panas tu ye." Cadang Amani.
Sesampai di Starbucks mereka mencari tempat. Macam biasa, suka dekat penjuru ii kedai dan tersorok sikit.
"So, kau kenal ke sape diorang tu?" soal Amani.
Sofia menggeleng tanda tak kenal.
"Tapi aku kenal sorang." Ujar Misya.
"Yang mana satu?" soal Raisha.
"Yang tak buat ape ii pastu duk gelak je." Terang Misya.
"Sape dia?" soal Raisha.
"Tu kan Nadia. Leader The Fire." Balas Misya.
"How did you know?" soal Amani.
"Aku ada ternampak gambar dia dalam system diorang." Ujar Misya.
"Perempuan yang lagi satu tu kau kenal ke?" soal Raisha.
Sofia menggeleng tanda tak kenal.
"Dia bagitahu nama dia Nelly kan. Sape tho dia?" Soal Misya.
Masing ii angkat bahu tanda tidak tahu. Sofia dari tadi fikir. Nelly, takkan ex Hassanal. Orang yang same ke? tapi macam boleh jadi.
Kemudian mereka perasan sekumpulan lelaki yang sangat dikenali masuk ke dalam kedai tersebut.
"Boys dah sampai." Ujar Amani separa berbisik. Dia sniper ofc lah peka.
"What?" soal Raisha blurr.
"Hai girls." Sapa Fikry.
"Hai. Tak sangka pulak korang pon ada kat sini." Jawab Misya.
Kemudian mereka mengambil tempat bersebelahan meja diorang.
Hassanal memegang tangan Sofia. "What happen to your hand?" soal Hassanal.
Tangan Sofia lebam akibat jatuh tadi.
Mereka memandang antara satu sama lain.
Melihat gelengan kecil dari Sofia mereka paham maksudnya.
"Ermm... takde pape. Jatuh sikit je." Balas Sofia.
"Jangan tipu." Senada sahaja ucapan Hassanal. Tangan Sofia dilepaskan.
Satu saat. Dua saat. Tiga saat.
"Okay lah fine. Aku ceritakan. Tadi kitaorang kene serang. Lepastu orang tu sengaja tolak Sofia sampai jatuh." Terang Raisha.
Hassanal kembali duduk bersama boys.
"Siapa yang serang korang?" soal Airiel. Dia pelik, takkan musuh diorang serang Sofia.
"Tak tahu. Tapi dia bagitahu name dia Nelly. So aku nak tanya korang pulak. Sape Nelly?" soal Raisha.
"Asal tanya kitaorang pulak?" soal Fikry.
"Sebab dia mention pasal PERAMPAS. So ofc ade kaitan dengan Hassanal. And korang kan rapat, mestilah tahu." Tambah Misya.
"Kau jawab lah Hass." Ujar Airiel.
Senyap. Satu saat. Dua saat. Tiga saat.
"Nelly tu ex Hassanal" ujar Harraz.
"Ex? No wonder lah." Balas Amani.
"Confident betul. Orang yang sama ke?" celah Fiky.
"Boleh je jadi. Buat masa ni, Nelly yang kita kenal ada sorang je." balas Harraz.
"Dah lah cerita 6 tahun dulu." Ujar Hassanal. Malas lah ungkit ii ni.
"Yang 6 tahun dulu tulah datang balik sekarang ni." Ujar Aireil dingin. Sumpah sampai sekarang ni dia tak puas hati dengan apa yang Nelly dah buat kat kawan dia. Pastu sekrang ni nak cederakan orang lain pulak. Like you good?
Tak censored langsung lah author ni (._. )>
Rajin ii kan lah tekan vote tu. Pastu typo, tag. ლ(╹◡╹ლ)
YOU ARE READING
Mrs. Hassanal
RomanceSyarikat dan dunia mafia. mampukah Hassanal mengawal kedua-duanya? Perkhawinan yang diaturkan oleh keluarga mempertemukan Hassanal dengan Sofia. Disebabkan masa silamnya, Hassanal malas nak membantah. Jadi Hassanal akur kepada pilihan keluarganya. S...