Nelly pov
Disebabkan terlalu leka, Nelly terlanggar sesorang sewaktu hendak masuk ke dalam café.
"Sorry cik." Ujar Nelly.
"Takpe ii, saya pon tak perasan tadi." Jawab orang itu.
"Nadia?" soal Nelly.
"Nelly?" soal Nadia semula.
"Babe, lama dah tak jumpa kau." Nelly memeluk Nadia.
Pelukkan dileraikan.
"Jom, kita masuk dulu. Minum ii, lame dah tak borak dengan kau." Ajak Nadia.
Setelah selesai memesan minuman. Mereka mula berborak.
"So macam mane kau sekarang?" soal Nelly.
"Lain sikit lah lepas abang aku meninggal." Jawab Nadia.
"I'm sorry for that news." Balas Nelly.
"Sokay babe. Btw, camne kau sekarang? Still dengan Hassanal?" soal Nadia.
"Woo, cerita zaman bila tu? kitaorang dah lama dah break." Balas Nelly.
"Lahh. Sekarang kau dengan sape? Dia macam mane?" soal Nadia lagi.
"Dia dah kawin sekarang." Ujar Nelly.
"Ouh, lepastu kau macam mana? Move on?" soal Nadia.
"Aku still sayang dia. Tapi tulah, dia tak sayang aku dah." Jawab Nelly sayu.
"Ouhh." Balas Nadia simpati.
"Okay enough about me. So, lepas abang kau meninggal sape ganti tempat dia." Soal Nelly. Dia tahu abang Nadia mafia. So yahh.
"Takde sape nak ganti selain aku." Jawab Nadia.
"So sekarang ni kau mafia lah. Wow" ujar Nelly separuh berbisik.
"Kinda. Kau taknak ke buat ape ii kat Hassanal tu?" soal Nadia.
"Means? Kau nak tolong aku balas dendam?" soalan dibalas dengan soalan.
"Boleh je. Aku pon dah lame tak buat kerja ii camni. Rindu dah." Balas Nadia selamba.
"Betul ke babe? Ni yang sayang kau ni." Ujar Nelly riang.
"Alah kau ni, kau dah banyak tolong aku dulu. Jadi kalini turn aku. So bagi aku info pasal Hassanal tu." ucap Nadia.
SKIP
Nadia bawa Nelly ke markas dia.
"Selamat datang. I guess?" ujar Nadia sambil tertawa kecil.
"So ni markas kau?" soal Nelly.
"Yupp" balas Nadia ringkas.
Bilik meeting.
"So bedasarkan maklumat yang kau bagi, aku dapatlah details sikit, sikt je tak banyak." Ujar Nelly.
"Tengku Hassanal Iskandar. CEO Mega Jaya Holdings. Status, sudah berkahwin." Ujar salah seorang anak buah The Fire.
"Lagi?" soal Nadia.
"Isteri dia bekerja di Gleanegles. Jawatan dia kami tak dapat detect. Kami just tahu orang panggil dia Sofia. Kitaorang susah nak masuk dalam system Glenegles." Tambah anak buahnya lagi.
"Susah nak masuk dalam system Gelanegles? System syarikat Hassanal tu boleh pulak?" soal Nadia.
"System Mega Jaya Holdings pon kitaorang tak dapat masuk sepenuhnya. Banyak sangat code. Professional agaknya programmer dia. Syarikat besar kan." Balas anak buahnya.
YOU ARE READING
Mrs. Hassanal
Lãng mạnSyarikat dan dunia mafia. mampukah Hassanal mengawal kedua-duanya? Perkhawinan yang diaturkan oleh keluarga mempertemukan Hassanal dengan Sofia. Disebabkan masa silamnya, Hassanal malas nak membantah. Jadi Hassanal akur kepada pilihan keluarganya. S...