"Hass, aku ade bad news." Ujar Fikry.
"Kenapa?" soal Hassanal.
"Semalam malam. Aku dapat info yang system kita kena ceroboh." Ujar Fikry.
"What?! Diorang dapat masuk semua ke?" soal Hassanal.
"Yess, semua. Sumpah hacker dia professional giler." Balas Hassanal.
"So sekarang data kita dah ade dekat musuh?" soal Hassanal tenang menerima kenyataan. Walaupun hakikatnya diorang dalam bahaya.
"Dengan group mana?" soal Hassanal.
"Dark Rose." Balas Fikry.
"Dah kenapa pulak diorang nak data kita?" Hassanal bingung. Setahu dia, dia takde bermusuhan dengan Dark Rose.
"Aku tak tahu." Jawab Fikry ringkas.
"Hack lah balik system diorang." Ujar Hassanal.
"Senang lah kau cakap. Aku tak tido malam tau try masuk. Tapi sumpah susah giler. Stress aku." Luah Fikry.
"Takpe, try lagi. Harini kau takyah buat kerja syarikat. Hack system diorang. Malam nanti update." Tambah Hassanal lagi.
"Okay." Balas Fikry ringkas.
SKIP
Markas Black Tiger
"Any update?" soal Hassanal.
"Aaargh! Dah kene block tho." Keluh Fikry.
"Kau bagi jelah tahu mana yang dapat." Ujar Airiel. Serabut dia tengok Fikry ni.
"Okay fine. Ape yang aku dapat. Dark Rose ni ade 4 Queen. Tapi satu dah mati. And korang takkan percaya dengan apa yang aku dapat." Ujar Fikry.
"Kenapa?" soal Harraz.
"So, 3 Queen yang tinggal tu ialah Queen Clara, Queen Scarlet, Queen Alice. Queen yang dah mati tu nama dia Queen Kate. And korang nak tahu sape 3 Queen ni?" soal Fikry.
"Kau ni sus tho. Straight to the point jelah." Ujar Airiel.
"Queen Clara – Raisha
Queen Scarlet – Misya
Queen Alice – Amani" Ujar Fikry.
"What?! Selamani projek Gleneagles tu kita bekerja dengan mafia ke? 2 tahun lebih. Takde sape syak pon. Giloo lah." Suara Airiel naik seoktaf. Dia terkejut.
"Ape jadi dengan Queen Kate?" soal Hassanal.
"Aku takleh masuk dah. Maybe diorang dah detect. Jadi aku tak sempat nak tahu pasal Queen Kate. Yang pasti takde sape pernah jumpa Queen Kate selain anak buah Dark Rose.
"Possion diorang kau dapat?" soal Harraz.
"Tak dapat. Sumpah cepat giler diorang detect. Pastu terus aku kene block." Ujar Fikry pasrah. Kenapa handal sangat Dark Rose ni?
"Okay sekarang ni macam mana kita nak hadap diorang waktu meeting nanti?" soal Airiel.
"Be professional. Jangan campur urusan mafia dan syarikat." Ujar Hassanal.
"Tapi kan king. Wife kau cam mana?" soal Fikry.
"Ha ah. Dia bukan rapat ke dengan 3 Queen tu?" sampuk Harraz.
"Aku ada soalan. First, Sofia tahu ke diorang tu mafia? Second, kalau Sofia tahu, kenapa Sofia masih berkawan dengan diorang? Third, kalau Sofia tahu, Sofia mafia jugak ke? Fifth, kalau Sofia tak tahu, dia selamat ke sekarang ni?" persoalan demi persoalan singgah di minda Airiel dan mereka semua.
YOU ARE READING
Mrs. Hassanal
RomanceSyarikat dan dunia mafia. mampukah Hassanal mengawal kedua-duanya? Perkhawinan yang diaturkan oleh keluarga mempertemukan Hassanal dengan Sofia. Disebabkan masa silamnya, Hassanal malas nak membantah. Jadi Hassanal akur kepada pilihan keluarganya. S...