Bab 29

1.7K 106 34
                                    

"Untuk majlis perasmian dan pembukaan Gleneagles lusa, esok lepas waktu lunch kita gerak. Kita kena tengok persiapan majlis tu dulu. Lepastu esoknya semua yang terlibat mesti ada dekat majlis tersebut." Ujar Sofia.

"Dan disebabkan ini meeting terakhir kita untuk projek Gleneagles Cawangan Melaka. Saya nak ucapkan jutaan terima kasih atas kerjasama semua pihak. Dari takde ape ii, sekarang dah terbina another cawangan Gleneagles. And sebagai tanda terima kasih dari Pihak Gleneagles, lepas majlis perasmian pagi tu, kita akan ada jamuan untuk meraikan pembukaan Gleneagles pada waktu lunch. So, semua di minta hadir." Terang Sofia Panjang lebar.

"Jadi itu sahaja meeting kita pada kali ini. Terima kasih atas kerjasama semua." Ucap Sofia sekaligus menutup meeting pada kali ini.

SKIP

Incoming, group video call.

Sofia pelik. Dah kenapa call ii ni. Tapi dia tetap angkat.

"Hai, guys. Buat ape tu?" soal Misya ceria.

"Kau dah kenapa ni? Buang tebiat ke call orang memalam." Perli Raisha.

"Guys, apa kate kita keluar esok." Ajak Amani.

"Bolehh." Balas Misya.

"Esok eh. Kejap." Ujar Sofia.

"Abang, nak keluar dengan girls esok boleh tak?" laung Sofia.

Hassanal yang waktu tu dekat dapur menoleh.

"Boleh, tapi boys ikut." Ujar Hassanal.

"Alahh, keluar lah asing. Sebok je nanti kitaorang nak shopping." Kedengaran suara Raisha dari dalam call.

"Takde, tak boleh. Boys kena ikut."

"Fine." Kedengaran lagi suara Raisha dari call tersebut.

SKIP

"So nak pergi mana sekarang ni?" soal Misya.

"Makan. Ape ii makan dulu. Wajib" balas Raisha.

"Seoul Garden jom." Ajak Amani.

"Jom" balas Misya. Dan mereka pon geraklah ke kedai yang dimaksudkan. Yang boys ikut je.

Seoul Garden.

Hassanal dan Sofia memilih makanan di suatu sudut.

Airiel dan Raisha memilih makanan di sautu sudut yang lain.

Fikry dan Misya juga memilih makanan bersama.

Harraz dan Amani juga buat aktiviti yang sama.

"Diorang couple ke? Sejak bila?" bisik Sofia.

Hassanal memandang Sofia. "Alah biarlah diorang. Ni sayang nak makan ape ni. Cepat cakap." Ditariknya tangan Sofia supaya sama-sama pilih makanan.

Meja makan.

Sofia memanjangkan tangannya untuk mengambil sudu dan mangkuk di hujung meja. Malangnya dia tak sampai.

Hassanal yang sedar perkara itu terus mencapaikan untuk Sofia. "Pendek" bisik Hassanal.

Sofia mencubit lengan sasa Hassanal. "Ouchh, sakit lah sayang." Ujar Hassanal.

"Padan muka" balas Sofia lalu terus makan tanpa menghiraukan Hassanal.

"Sorry lah, eee cepat betul merajuk." Ujar Hassanal tenang. Gentleman harus dikekalkan ye.

Sofia hanya menghiraukan.

Hassanal memeluk Sofia dari tepi dan kemudian dia pegang tangan Sofia dan cedok semua lauk masuk mangkuk Sofia.

Sofia hanya membiarkan. Padahal dalam hati suka.

"Jangan lah sweet sangat. Kitaorang single ni." Ujar Fikry.

Hassanal hanya menjeling. "Jangan ingat aku tak tahu korang couple. Kahwin lah cepat ii, tu pon nak kena ajar ke?" soal Hassanal.

Yang lain terkejut. Diorang pon tak expect yang masing ii couple. Diorang ni memang susah nak simpan rahsia dari leader diorang. Cepat je detect.

Sofia hanya menggeleng. Nampak dah muka girls semua malu. Shy shy...

SKIP

"Wei, Sof. Kitaorang nak buat akad nikah dengan sanding sekali." Ujar Misya.

"Means 3 pasangan sekaligus?" soal Sofia.

Mereka menggangguk.

"Ouhh, baguslah. Jimat kan." Ujar Sofia.

"Mesti comel je nanti kawan ii aku bersanding same ii." Tambah Sofia lagi.

"Haishh, kau ni khawin awal sangat lah. kalau tak boleh join." Ujar Raisha.

"Bila majlis korang ni?" soal Sofia.

"Lagi 2 bulan cam tu." Balas Amani.

"Pihak lelaki semua dah tetapkan tarikh lah." Ujar Sofia.

Mereka mengangguk lagi.

SKIP

Majlis akad nikah dan bersanding 3 pasangan pengantin itu berjalan dengan lancar.

"Tahniahh korang semua." Ujar Sofia. Mereka berpelukan.

"Dah jadi isteri orang dah kawan ii aku ni." Tambah Sofia lagi.

"Aishh, ape sedih ii ni. Jom makan." Ajak Raisha.

Sofia duduk di meja Bersama Hassanal. Manakal 3 pasangan pengantin baru duduk di meja berlainan.

"Tak sangka kan jodoh diorang sesame diorang je." Ujar Sofia.

Hassanal hanya memerhati Sofia. Indahnya ciptaan tuhan.

"Abang jangan lah tengok macam tu." Ujar Sofia.

"Alah, biarlah. You're mine." Balas Hassanal.

Sofia menyuapkan sesudu nasi ke dalam mulut Hassanal atau lebih tepat menyumbat.

"Jangan nak mengada-ngada eh. Tempat org ni. Makan" ujar Sofia.

"Tunggu kat rumah nanti." Bisik Hassanal dengan senyuman nakal.

Sofia mencubit lengan Hassanal. "Gatal eh" ujarnya.

"Dengan sayang je." Balas Hassanal.

Ber happy ii lah readers untuk chapter ii akhir ni.

Pada sape yang confused sape kahwin ngn sape tu.

Airiel & Raisha. Duo assasin.

Fikry & Misya. Duo hacker.

Harraz & Amani. Duo sniper.

Comel kan author shipkan diorang. Dah kahwin dah pon sekarang.

Sian korang still single.

Mrs. HassanalWhere stories live. Discover now