Sofia pov
Deringan di telefon Sofia mematikan lamunan Sofia. Setelah empat bulan berkahwin, dia dah boleh selesakan diri dengan kehidupan barunya. Kecuali part anak, dia tak ready.
"Yow babe!" sergah Raisha sebaik sahaja panggilan di sambung kan.
"Salam kau mane ha?" balas Sofia sinis.
"Ouh, sorry-sorry. Assalamualikum Sof." Tambah Raisha.
"Walaikumsalam. Kenapa call aku ni?" Sofia Kembali kepada topik asal.
"Amani" sepatah sahaja jawapan Raisha.
"Kenapa dengan dia?" Sofia masih setia menggu jawapan.
"Dia kata ada orang follow dia." Balas Raisha.
"Seriusly? Dia kat mane sekarang?" soal Sofia tenang.
"Baru je sampai rumah ni." Diorang duduk serumah sebelum Sofia pindah rumah Hassanal. Hujung minggu pulak sama ada balik rumah parents atau pergi melepak, realese tension.
"Nape dia tak call aku terus?" tanya Sofia lagi.
"Battery phone dia habis, pastu dia nak rehat. Sebab tu aku yang call kau." Terang Raisha.
"Any info?" soal Sofia tak sabar nak mulakan kerjanya.
"Nombor plat kereta je dapat." Jawab Raisha.
"Bagi aku. Nanti aku setel." Nice! Nombor flat pon bolehlah.
"Baik queen."
Kemudian panggilan ditamatkan oleh Raisha.
"Misya, aku ada tugasan untuk kau." Ucap Sofia apabila melihat Misya masih di mejanya. Tak nak balik ke dah 5.30 dah oii.
"Kalau pasal syarikat, nope! Kerja aku dah melambak dah kau bagi." Bengang Misya. Stress je marah, bertenang sikit boleh tak?
"Bukan pasal tulah, kerja hacking. Nak tak? Kau dah lama tak buat kan. Tak nak takpe, budak kita ramai je boleh buat." Sindir Sofia, saje nak test.
"What?! Kerja hacking?! Nak lah oii!" balas Misya yang separuh menjerit pluss teruja tu. Dah lama tak beraksi kan. Asik duduk kat markas pantau orang berlatih pastu setelkan fail. Erhh, bosan!
"Jangan jerit lah. Pekak telinga aku." Ujar Sofia tenang. Dah boleh agak dah.
"Cepatlah, pasal ape?" soal Misya sudah tidak sabar.
"Sabarlah oi. Macam ni, Amani kena follow, ni nombor plat kereta tu. Cari sampai jumpa sape yang punya kerja." Terang Sofia Panjang lebar.
Terus takde senyuman siot. Aura mafia dia sampai dah, serammm. Aura mafia Sofia ni memang takde sape lah boleh lawan. Sekali dia tikam anak mata kau guna mata helang dia tu, perhhhh seram woii. Tak tipu!
Pastu Sofia ni pulak paling tinggi antara diorang, so tak pelik lah. Sof 160cm, Rai 158cm, Misya 155, Amani 152cm. Kitaorang tinggi k, pliss. *flip hairs*
Nak tahu tinggi jejaka-jejaka dalam cerita ni pulak ke? Hass 180cm, Airiel 178 cm, Fikry 175cm, Harraz 172cm. Diorang still tinggi cuma belum sampai tahap galah je. *peace*
SKIP
Group Dark Rose
Misya
Amani! Aku dengar kau
Kena follow? Betul ke wei?
Kau okay tak?
Amani
Ye, kena follow.
Jangan risau aku okay.
YOU ARE READING
Mrs. Hassanal
RomanceSyarikat dan dunia mafia. mampukah Hassanal mengawal kedua-duanya? Perkhawinan yang diaturkan oleh keluarga mempertemukan Hassanal dengan Sofia. Disebabkan masa silamnya, Hassanal malas nak membantah. Jadi Hassanal akur kepada pilihan keluarganya. S...