Blížil s veliký den a na Isha'ře vládl chaos. Tedy alespoň na velitelství vládl pěkný chaos.
Dlouho zde neproběhla tak veliká diplomatická akce, jako dnes.
A jak vlastně probíhá taková diplomatická akce na mimozemské planetě ptáte se?
Spousta papírování, prověřování, zvýšené zabezpečování, luxování, vytírání, leštění, zkrátka to tu žilo více než obvykle. A nejen na velitelství, ale i ve městě samotném bylo více strážných, než bylo zvykem.
Vše muselo být perfektní a zabezpečené, aby se zde diplomat cítil v pohodlí.
V Baru Galaktika též vládl klid. Po přestřelce o život chlapce se někteří již zotavili a vrátili zpět do své práce lovců. Kam se mladý člověk poděl nikdo nevěděl, a přestože milovali náročný lov nade vše, od tohohle raději dávali ruce pryč a dali přednost popíjení drinků a tancům lehkých samic.
Na letišti se tvořily fronty větší než obvykle.
Je to dost komické, neboť když se chystala nějaká veliká akce, všichni jako by měli v hlavě majáček, který se spustí a náhle si řeknou 'Hej! Víte, co by bylo super? Zajet si do hlavního města sektoru! Yay'.
"Přepážka 7, máme tu potenciálního dealera zbraní."
"Co? Říkám vám, že to je pro mou matku!"
Netrvalo dlouho a dva houbáci prostoupili davem k přepážce, kde probíhalo odbavení a prověřování příchozích.
Jeden popadl potenciální hrozbu, kterou byl shrbený tvor tmavě hnědé barvy a druhý zabavil potenciálně nebezpečné zboží.
Tvor cupital s nimi na stranu a stále se bránil a vymlouval. A jak to vlastně dopadlo?
Zavřeli ho za pašování zbraní. Protože která matka by potřebovala granáty z temné hmoty?
"Diplomacie je vskutku velká věc."
"Tvá první diplomatická akce?"
Dva vysocí Kres postávali u dveří do zasedací místnosti, kde mělo dojít k setkání. Oba odění v lehčí zbroji černé a šedé barvy, se symbolem Isha'ry hrdě na hrudi.
Ve svých chapadlech poklidně svírají těžké pušky, v jejichž hlavních pulzovala bělostná plazma s odstíny fialové.
"Jasně, že je to má první. Dělám tu teprve 20 let."
O trochu nižší chapadlák se zahleděl skrze helmu na svého kolegu. Překvapivě byl věkově starší než jeho kolega, který byl sice věkově mladší, ale služebně starší, a ještě k tomu vyšší.
"Já tu dělám dobrých 50 let. Poslední diplomat, co tu byl pocházel ze sektoru Lira. Byli to myslím Šmoldové."
"Šmoldové? To jako fakt? A jaký to bylo?"
"Ne tak hektický jako teď. Šmoldové jsou tak trochu stupidní rasa, proto je tak snadné s nimi vyjednávat."
"Bavíme se o té rase skrčků, co prodala jedno ze svých měst za vlastnictví hvězdy v jejich solárním systému?"
Vyšší a věkově mladší kolega měl co dělat, aby nevyprsknul smíchy, když si vybavoval celé to setkání.
Jenže fakt, že se jeho starší a menší kolega se začal smát mu v tom moc nepomohl.
ČTEŠ
Projekt: Harbinger
Science FictionKaždý jistě známe ten pocit, kdy si na dvě-tři hodinky lehnete a když se probudíte, nevíte, kdo jste, co je za den a kolik je vůbec hodin. Co když se ale vzbudíte a zjistíte, že nejste vůbec na Zemi? A co hůř, jste na vám neznámé planetě, v nezná...