√Ch 1 - My passion!

545 18 0
                                    


✨i'm not the most shining stars but i'm one of the most shining crystal✨

Chapter 1 : My passion!

✨✨✨

Not missing!

Still living!

No one care!

Move on and striving!

     My name is Erzania. I'm as beautiful as my name. As genius as my name. As independent as my name.

     Erzania, the crystal who only shines at the right times. Perfect timing!

      Satu-satunya anak tunggal perempuan kesayangan bonda. Tidak bisa diarah, tidak pernah peduli apa kata orang, hidup hanya untuk diri sendiri.

"Jojo, please finish the drawing by hands asap!" Arah Erzania kepada designer kesayangannya.

"Baik Cik Erza!" Jojo menayangkan sign 'OK' kepada Erzania melalui pintu kaca bilik ofisnya.

     Aku memerhatikan beberapa design yang bakal ditunjukkan kepada client di dalam ipad. Design tersebut baru disiapkan hujung minggu lalu.

"Cik Erza?" Wajah Fazi tersembul di muka pintu setelah gadis itu mengetuk pintu sebanyak tiga kali.

"Hmm. Yes Fazi?" Aku mengalihkan tumpuan ke arahnya.

"Jom lunch!" Ajak Fazi. Dia merupakan director designer construction di ofis ini.

     Fazi merupakan jam bergerak di ofis ini setiap kali masuk waktu tertentu terutama waktu lunch dan waktu balik.

"Sure!" Aku bersetuju tanpa bantahan.

      Aku merupakan seorang bos yang rapat dengan semua pekerja. Bak kata bonda, bos yang disenangi pekerjanya.

Ramai orang sayang!

      Meskipun begitu, masih tiada lelaki yang mampu menyayangi aku seperti pekerja-pekerja aku.

Aku keluar dari bilik pejabat.

"Ok attention! We should stop working for awhile and pergi lunch. Jom! Harini bos belanja!" Fazi berkata dengan suara lantang.

      Kesemua pekerja berpaling ke arah kami terutama aku.

      Masing-masing menayangkan mata yang bersinar.

      Aku hanya mengangguk sambil tersenyum, setuju untuk belanja mereka.

      Setelah itu mereka bersorak dan mula mengemas barang, bersiap sedia untuk keluar lunch bersama-sama.


      Fazi tersengih gembira. Wanita itu memeluk bahu aku sambil menayangkan wajah penuh makna.

Aku hanya menggeleng.

      Bukan setiap masa nak belanja pekerja sendiri. Bonda cakap, dalam rezeki kita ada terselit rezeki orang lain.

"Jojo please faster!" Laung Fazi sambil menarik tangan aku.

Crystal Scars ⓒWhere stories live. Discover now