√Ch 3 - Weird Taste

293 15 0
                                    


The choices that we will comply.


Chapter 3 : Weird taste!

✨✨✨


      Datin Rasidah memiliki seorang anak lelaki yang agak cerewet dan detail.

      Sepanjang aku bekerja sebagai interior designer, jarang client kami menguruskan 100% proses pemilihan design. Tapi anak lelaki datin memang seorang yang choosy dan teliti.

Tapi satu, weird taste.

      Aku tidak nafikan aturan design miliknya. Kerna bilik ini memang bilik dia. Tempat tinggal dia. Dan yang paling penting, hasil akhirnya memang perfect sekali.

I wonder what his profession.

      Datin sudah keluar sejak tadi. Aku duduk di kerusi sambil memerhatikan cabinet tv yang sudah siap dipasang. Tapi sayang, kami perlu tukar lagi sekali.

"Siapkan design ruang ofis dulu Jojo. Kalau boleh suruh tukang cat jalankan kerja terus." Arahku.

Jojo mengangguk.

     Aku bangun dan berjalan ke closet room. Bilik yang tidak terlalu besar, hanya untuk menempatkan pakaian dan aksesori.

     Ada meja kaca island di tengah. Di sekeliling ada almari baju yang ditutup dengan pintu sliding kaca.

     Bahagian kanan sudah dipenuhi dengan baju kemeja pelbagai warna. Dan meja island sudah diisi dengan necktie dan jam tangan.

     Bahagian masih kosong. Pesan datin, ruangan itu untuk bakal menantunya.

      Selepas kahwin, mereka akan tinggal di sini?

     Rumah banglo besar, takkan nak duduk asing. Sayang pula nanti.

     Aku juga kaya, tapi tidak sekaya ini. Rumah kami hanya setingkat tetapi diperbuat daripada ukiran kayu mahal yang kelihatan modern.

     Rumah banglo tiga tingkat, kalau hanya ibu bapa je yang duduk sini mesti sayang kan. Beli rumah besar tapi yang duduk parent je.

"Dekat hujung tu nak letak jewelry and handbag. Ada three layers. Dekat atas, handbag, jewelry in the middle. And bawah letak koleksi kasut. Every part, nak nampak macam display." Beritahu Jojo.

Aku mengangguk.

     Aku membuka cabinet kaca jewelry kemudian menutupnya semula.

      His future wife must love jewelry so much. Her fashion style should be gorgeous if she needs so much space for her alone.

"She's a fashion designer. Her brand is so famous in France. D'Yara clothes brand. I heard she also a model, not sure tho." Beritahu Jojo tiba-tiba. Dia menjongketkan bahu.

"No wonder." Bisikku.

     I have no complaint. Cuz i'm also a fashionista. But my fashion is differ from my work styles. Aku selalu berpakaian suit lengkap atau blouse and skirt. Formal.

Crystal Scars ⓒWhere stories live. Discover now