✨Secret thing that i should hide for awhile. And thing i still didn't know.✨
Chapter 22 : Hide It
✨✨✨
Aku terduduk di atas katil sambil termenung jauh.Pakaian pengantin yang dipakai seharian masih belum ditukar. Hari ini, aku menjemput semua rakan terdekat yang sudi hadir ke majlis nikahku di rumah bonda.
Pekerja-pekerja di kebun ayah lah yang paling bahagia. Mereka mengusik aku dari pagi sampai petang.
"Cik Nia nampak cocok sangat dengan Farqis. Bagai pinang dibelah dua." Usik Jannah, gardener yang menjaga kebun bunga ayah.
Aku hanya mampu tersengih dan menggeleng.
Anak-anak yatim yang bonda selalu jenguk juga dijemput untuk memeriahkan majlis nikah ini. Bonda nampak gembira melayan kerenah mereka.
"Ehem!"
Badanku terus mengeras, aku membetulkan kedudukan aku.
Aku mempamerkan wajah awkward. Farqis bertenggek di pintu bilik. Lelaki itu merenung aku lama, langsung tidak berganjak ke tempat lain.
"Jemputlah masuk." Kataku sopan dan perlahan.
Kening Farqis terangkat tinggi. Dia tersenyum.
"Terima kasih." Ucapnya dengan wajah yang sukar dibaca.
" Jauh Cik Nia termenung." Usiknya dalam nada mengusik. Sengihannya semakin lebar.
Aku tenung wajahnya lama.
Farqis menyebut 'Cik Nia' menggunakan nada sama seperti Aqid. Aqid ialah pekerja ayah yang menjaga haiwan peliharaan ayah. Aqid suka mengejek aku sebab umurnya lebih kurang umur aku. Dia dan adik bongsuku suka mengusik aku. Dorang cakap aku macam lembu ayah.
Aku mengeluh kecil. Wajah dihala ke tempat lain.
Remind me to terajang Aqid bila aku ada peluang.
"Mana bagasi Encik Farqis?" Tanyaku kepadanya.
"Still Encik Farqis?" Gumamnya perlahan.
Aku pandang dia lama. Haih!
"Awak boleh mandi, tukar baju dulu. I will be back." Pelawaku. Aku berdiri.
Tanganku mempelawanya supaya masuk ke dalam bilik aku. Bilik mandi ditunjuk agar dia tahu.
"Take your time." Kataku perlahan.
Aku pantas keluar dari bilik dengan masih berpakaian pengantin. Aku keluar ke bahagian dapur. Masih ramai yang menolong bonda untuk mencuci peralatan yang diguna tengah hari tadi.
"Aqid mana?" Tanyaku kepada Abang Rezza, PA ayah.
"Tadi dia keluar dengan Kaef." Beritahu Abang Rezza. Aku mengangguk.
Aku berjalan ke ruang tamu dan keluar melalui pintu sliding. Selipar jepun disarung di kaki. Aku menunggu kepulangan Aqid dan adik kesayanganku, Kaef.
Aku berpura batuk dengan kuat.
"Amboi, sakan eh korang." Tegurku sambil berpeluk tubuh di garage rumah.
YOU ARE READING
Crystal Scars ⓒ
RomanceFarqis Zarfan kehilangan isteri yang baru dinikahinya beberapa minggu. Kehadiran Erzania yang dulu adalah titik permulaan kisah cinta hidupnya mula mengubah segalanya. "You're pathetic!" -Erzania "Yes i am." -Farqis Zarfan "I'm...