✨The shining crystal at the perfect time!✨
Chapter 2 : Challenge accepted!
✨✨✨
I used to think there's nothing impossible in this world.
Hari berganti hari, kami bertungkus lumus mahu menyiapkan design bilik anak lelaki Datin Rasidah.
"Check dengan Bright Furniture bila dorang nak hantar kabinet. Tanya masa, senang kita nak confirm." Suruhku kepada Zariq.
Zariq mengangguk dan mula menelefon syarikat perabot itu.
Aku merenung slide presentation yang menunjukkan keadaan terkini bilik anak lelaki Datin Rasidah. Seperti ada yang kurang.
Hannah dan Jojo sibuk dengan kerja masing-masing. Meeting kami masih belum selesai.
Kami masih menunggu kata putus dari Fazi yang pergi melawat rumah Datin Rasidah.
"He likes pink?" Tanyaku dengan suara perlahan.
Jojo mengangkat kepalanya dan toleh ke arah aku dengan dahi berkerut.
"Nope!"
"Then why with the sudden change of cabinet?" Soalku pelik.
Masuk kali ini, sudah tiga kali Datin Rasidah mahu kami ubah warna cabinet tv.
Kadang aku curiga, Datin Rasidah atau anak bujangnya yang cerewet.
"He said, tunang dia minat warna pink, more to rose gold actually. But lepas dia tengok catalog perabot semalam, she decided she wants the pink colour." Terang Jojo.
"Yupp, but tv yang kita order haritu warna hitam. Datin nak ubah jadi putih." Sampuk Hannah.
"And also, anak lelaki datin suruh gantung tv dekat dinding. But his fiancee mahu sebaliknya." Tambah Jojo.
Aku mengeluh.
Bibir dikemang sambil berfikir panjang.
Sudah banyak kali Zania's Design menawarkan khidmat kepada Datin Rasidah.
Kami sudah biasa dengan sikap cerewet datin. Namun kali ini, level kesusahan itu semakin bertambah.
Sikap cerewet emaknya turut diwarisi oleh anak lelakinya.
Tok tok!
"Cik Erza! Cik Fazi call." Sekretari aku, Dinie berkata di muka pintu bilik mesyuarat.
"What did she said?" Tanyaku.
"Cik Fazi cakap Datin minta Cik Erza sendiri pergi rumah dia petang ni." Maklum Dinie.
"Ok Dinie, i got it! Thank you." Confirmku. Dinie berlalu.
YOU ARE READING
Crystal Scars ⓒ
RomanceFarqis Zarfan kehilangan isteri yang baru dinikahinya beberapa minggu. Kehadiran Erzania yang dulu adalah titik permulaan kisah cinta hidupnya mula mengubah segalanya. "You're pathetic!" -Erzania "Yes i am." -Farqis Zarfan "I'm...