√Ch 9 - Love Eternity

273 17 0
                                    


The angel of my life, love you to eternity. Earth or heaven, there's no other people that can replace you.


Chapter 9 : Love Eternity


✨✨✨

Farqis PoV


     Aku bangun dari tidur. Bahagian katil di sebelah sudah kosong. Aku memandang ke luar sliding door yang memperlihatkan suasana laut biru Maldives.

    Aku keluar dengan hanya berseluar pendek ke luar bilik yang terapung di atas air. Bilik exlusive untuk pasangan honeymoon. Jauh dari bilik-bilik yang lain. Ada kolam renang dikelilingi air laut yang kelihatan seperti crystal blue.

    Figura cantik milik Yara sedang berenang di dalam kolam. Air yang transparen memaparkan gaya renang Yara yang persis seperti mermaid.

    Aku memerhatikannya sambil tersenyum bahagia. Hati tidak teringin mahu menganggu waktu santai isteriku itu.

    Sudah 3 hari kami bercuti di Maldives. Kami berpeluang meluangkan masa bersama selama 2 minggu di sini. 2 minggu yang bermakna, bakal dikenang dan diingati buat selama-lamanya.

     Yara keluar dari air dan naik ke tepi kolam. Dia hanya bersuit renang. Tuala kecil diambil lalu mengelap muka. Bathrobe disarung ke badan.

Aku mendekatinya.

"Morning sayang." Tegurku lalu mencium pipi kanannya.

Yara tersenyum.

"Morning, Honeyboo." Yara memeluk leherku lalu terjengket dan menghadiahkan ciuman di pipi kanan dan kiriku.

    Aku tersengih gembira. Hati aku sungguh bahagia dengan tindakannya itu.

"Lets have a breakfast." Ajak Yara.

    Aku bersetuju. Kemudiannya, Yara masuk untuk tukar pakaian. Aku ke bilik air untuk mandi.

    Resort keeper datang menghidang sarapan pagi kepada kami di meja tepi kolam.

French toast with love shape egg for Yara.

Love shape strawberry jam in plate and waffle chocolate for me.


     Setelah selesai menghidang makanan mereka terus berlalu. Aku keluar berpakaian tshirt putih and khaki pants. Yara pula berseluar pendek pink dan tshirt putih.

Kami memakai tshirt couple yang ada tulisan, husband and wife.

"Its so cute." Kata Yara sambil menayangkan wajah excited. Dia mengeluarkan iphone dan terus menangkap gambar.

"Look at camera honeyboo." Suruh Yara dengan nada tinggi dan cute.

    Aku memandang ke kamera dan Yara mula menangkap puluhan gambar selfie.

Crystal Scars ⓒWhere stories live. Discover now