√Ch 10 - World Upside Down

256 15 1
                                    


In the blink of eyes, everything changes. The world turned upside down. Happiness is gone.


Chapter 10 : World Upside Down


✨✨✨

Farqis PoV


And then we said, love is forever.

     Sebulan sudah berlalu sejak aku dan Yara sah diijabkabulkan. Kami meluangkan masa bersama lebih dari sebelum ini.

    Setiap hari, love is like a drug. Yara is the drug that i'm addicted to.

Her beautiful face.

Gorgeous eye smile.

And enchanting action.

Everything she did caught my attention.

Addicted to your own wife.

     Aku menolak pintu kaca bilik pejabatku di F&F Architecture. Tidak lama lagi, status aku bakal berubah dari Senior Architect kepada CEO.

     Abi meminta Fayad mengambil alih syarikat ukiran kayu dan perabotnya.

Fairy Carve Corporation.

    Sepanjang 10 tahun menguruskan syarikat partner F&F Architecture, Fayad terpaksa mengalah. Lelaki itu perlu mengambil alih Fairy Carve kerana Fawwaz sudah tiada.

    Sebelum ini, Fawwaz yang menguruskan Fairy Carve. Minatnya yang mendalam dalam bidang ukiran menjadikannya seorang carpenter yang berbakat besar.

Kehilangan Fawwaz memberikan kesan yang mendalam kepada semua orang.

Termasuk aku.


"Hai pengantin baru. Jarang dapat tengok kelibat hang dekat pejabat." Tegur Hanif. Rakan baikku yang banyak membantu abi di Fairy Carve.

Aku tersengih. Badan menyandar di kerusi sambil merenungnya.

"Nanti kau jadi Ceo dekat F&F, aku pindah sini. Dah lama aku bersemangat nak support kau sepenuhnya." Ujar Hanif lalu duduk di kerusi di hadapanku.

"Mana wife kesayangan kau?" Hanif meliar ke sekeliling.

"Working lah." Balasku selamba.

"Ohohhhh. Akhirnya Farqis Zarfan berjaya membenarkan wife kesayangan dia bekerja balik. Miracle. Minggu lepas nampak macam tak nak berenggang je." Sindir Hanif.

Aku mendengus.

"Where did she go this time?" Tanya Hanif.

"Bangkok. She have job with the famous lakorn actress, Yaya Urassaya."

Hanif menepuk tangan sebanyak tiga kali sambil menayangkan wajah bangga.

Crystal Scars ⓒWhere stories live. Discover now