√Ch 4 - Lucky girl

279 18 1
                                    


The girl who brighten his life. His happiness and souls.


Chapter 4 : Lucky girl!

✨✨✨


"She's lucky." Bisik Hannah tapi aku masih boleh mendengarnya.

      Hannah meletak frame gambar Farqis dan tunangnya di atas cabinet kaca. Puluhan piala disusun di situ.

      Setiap gambar penting seperti gambar graduation milik Farqis digantung di dinding.

"They look so happy." Tukas Fazi yang muncul secara tiba-tiba. Wanita itu membawa dua mini pasu bunga kaktus.

     Aku tenung salah satu gambar mereka. Gambar semasa sekolah. Berbaju sukan dan Farqis menggigit medal emas.

     Senyuman yang terpapar jelas menunjukkan mereka bahagia. Setiap gambar hanya penuh dengan senyuman.

Ada dua gambar keluarga,

     Keluarga Farqis dan terselit tunangnya. Satu lagi keluarga tunangnya dan terselit Farqis.

     Aku keluar ke beranda untuk mengambil angin petang.

"Gantung bunga tu dekat tepi ni." Arah Fazi kepada florist.

     Yang lain bising bergegas menyusun pokok bunga di penjuru ofis.


Aku merenung bandaraya yang agak jauh dari rumah.

      Suara Fazi sudah pudar, entah kemana hilang.

"Ehem!" Suara deheman mengejutkan aku.

Aku berpaling dan wajah handsome milik Fayad muncul.

"Blue Erzania." Seloroh Fayad dengan nada perlahan.

Aku tersenyum.

     Aku faham dengan kata-kata itu. Gurauan Fayad sejak zaman sekolah.

     Aku baru ingat, Fayad bukan senior aku. Dia cuma kawan Abang Long. Fawwaz adalah seniorku. Namun Fawwaz sudah meninggal 2 tahun yang lalu kerana sakit cancer.

"Erza nampak ayu harini. And beautiful." Puji Fayad.

"And you look so handsome. Still in office outfit." Balasku sambil tersengih. Figuranya diperhati atas bawah.

"You still love blue." Kata Fayad setelah diam seketika tadi.

"Yes i do. But also not. I have new favorite colour."

"What colour?" Soalnya dengan suara curious. Fayad pandang aku.

    Aku masih merenung bandaraya di depan mata.

"Its a secret."

"Tsskk." Respon Fayad sambil tersengih.

"How are you doing? Still missing Fawwaz?"

Soalannya, caught me on guard.

"No. Move on and striving." Selorohku.

     Fayad tahu aku pernah suka Fawwaz ketika sekolah dahulu. Tapi, setelah tamat sekolah aku sudah lupa tentang dia.

     Cuma aku sedikit terkejut apabila aku tahu Fawwaz meninggal 2 tahun lepas. Aku baru saja pulang dari New Zealand.

"He said he loves you before he die. He told me to give you something." Kata-kata Fayad menarik perhatian aku.

Crystal Scars ⓒWhere stories live. Discover now