Kapittel 11

896 48 3
                                    

"Hva gjør du hjemme?" Sa Felix litt nervøst. Jeg flyttet meg litt lengre bort og satte meg opp i sengen for og se litt bedre hvem det var. "Jeg bor her?" Sa søteren til Felix og gidde et blikk over meg for og se hvem jeg var, "er det Marthe?" Spurte hun og så på Felix igjen. "Ja det er det" sa han litt irritert og holdt hånden min under dynen. Jeg så litt bort på han og så han var litt nervøs, som at han ventet på at søsteren skulle si noe. Hun skulle akkurat til og si noe før Felix begynte og snakke og avbrøt henne. "Kan du gå nå?" Sa han og gidde henne et lite fake smil. Hun himlet med øynene og gikk ut og lukket døren.

"Hva var det?" Spurte jeg han og la meg litt mer til rette ned i sengen. "Hæ?" Sa han tilbake og så bort på meg. "Du ble ganske nervøs da hun kom" sa jeg og så bort på han tilbake, "ikke bekymre deg" sa han og kysset alt bort. Jeg gadd ikke og spørre han om det var noe gale eller om noe hadde skjedd.

Felix åpnet armene og ventet på at jeg skulle legge meg i armene hannes. Jeg kysset han og la meg ned i armene hannes og la hodet mitt på skulderen. "God natt" sa jeg og luklet øynene, "god natt verdens beste" sa Felix og kysset meg på hodet, jeg smilte og sovnet kort tid etter på.

//Felix's perspektiv//

Jeg våknet av at Marthe bevegde på seg og at jeg måtte på do. Jeg flyttet Marthe litt bort og reiste meg for og gå inn til badet for og gå på do. Jeg gikk for og sjekke om mamma og de var kommet hjem. "Mamma?" Sa jeg og banket på døren til rommet deres, jeg åpnet døren og så inn. Det var heldigvis ingen der så jeg slipper og forklare meg om hvorfor Marthe sov over uten at jeg sa i fra eller noe. Nå må jeg bare få Felica (jeg tror søsteren heter det er litt usikker haha) til og ikke si noe til dem.

Jeg banket på døren hennes og ventet på at hun skulle åpne eller rope på meg så jeg kunne komme inn. "Kom inn" ropte hun etter jeg hadde banket på en stund.

"Du sier vel ingenting" sa jeg og gikk litt lengre inn i rommet. "Du skylder meg" sa hun og smilte, "ja jeg vet ikke jeg hvem som skylder noe" sa jeg og gidde hun et "ondt" smil. "Vi ble enig om og ikke si det, det var ikke en tjenste Felix" sa hun irritert, jeg små lo og smilte til henne før jeg gikk ut igjen.

//Marthe's perspektiv//

Jeg åpnet øynene og merket fort at Felix ikke var her. Jeg hørte søsteren til Felix rope navnet hans, så han var sikkert der inne. Jeg tok opp mobilen min og sjekker varsler og sånn.

Jeg gikk innpå instagram og så igjennom bilder folk hadde lagt ut. Jeg så at Felix hadde lagt ut bilde som vi tok i går, jeg leste igjennom noen av kommentarene for og se om hvordan de reagerte på at vi var sammen igjen. "Er dere sammen igjen?" "Gratis Felix" "faen ta hun" det var masse blanding mellom kimmentarene det var masse sånne kommentarer men jeg velger og ikke bry meg om de slemme kommentarene og heller se på de som ble glade for det.

"Er du våken?" Sier Felix og kommer gående mot meg. Jeg nikker og smiler til han. "Du Marthe?" Sa Felix ganske seriøst til meg, "er det noe galt?" Sa jeg og så på han. "Eller drit i det, er du sulten?" Sa han og smilte til meg. Jeg nikket og smilte litt fake tilbake, jeg vil jo at han skal kunne stole på meg og si alt han vil ikke holde alt tilbake. "Jeg går ned jeg" sa han og kysset meg.

Jeg gikk ut av mobilen og fant fram buksen min og tok en genser som var Felix sin og gikk ned til han.

"God morgen" sa Felicia og smilte til meg jeg smilte bare uten og tenke og si det tilbake.

Felix hadde laget pannekaker helt ærlig var jeg ikke noe sulten men jeg ville ikke skuffe han siden han hadde faktiskt laget dem selv så jeg tok en pannekake uten og si noe.

"Jeg stikker jeg" sa Felicia og tok med seg en pannekake og gikk ut. "Hvortid er det du skal til studioet?"spurte jeg litt etter på, han så litt trist bort på meg, "jeg må dra klokken to tror jeg" sa han og smilte.

Jeg så på klokken og så den var ett så han måtte jo dra snart. "Er det dumt?" Spurte han og så på meg med et sånn blikk han har. "Sefølgelig" sa jeg og så litt ned. "Du, kom her" sa han og smilte. Jeg gikk bort til den andre siden av den "øyen" de har mitt i kjøkkenet med stoler.

Han løftet meg opp på benken. Jeg holdt hendene rundt han og vi begynte og kline. "Hallo?" Hørt vi noen rope i gangen. "her inne" sa han og kysset meg før han løftet meg fort ned igjen. Moren hans kom inn og fikk litt sjokk da hun så meg, "nei er du her Marthe" sa hun og smilte til meg. Jeg har egentlig alltid hatt et godt forhold til foreldrene til Felix.

Hun kom mot meg og gidde meg en klem, "skal du ikke på øving Felix?" Felix tok opp mobilen og så hva klokken er, "faen"mumlet Felix og tok hånden min og dro meg med ut i gangen. "Skal jeg kjøre deg hjem?" Spurte han og smilte, jeg nikket og vi løp ut og Felix kjørte meg hjem.

"Jeg må snakke med deg når jeg kommer hjem" sa Felix veldig seriøst, "okei" sa jeg og smilte. "Da kommer jeg til deg om en stund" sa han og kysset meg og kjørte videre.

Jeg gikk inn døren og møtte mamma. "Skulle du ikke sove hos Julia" sa hun irritert og så på meg som at jeg hadde gjort noe veldig gale, "jeg gjorde jo det" sa jeg irritert "selvom Felix kjørte meg hjem" mamma avbrøt meg og så på meg "lover du?" Sa hun og kom mot meg "ja mamma" hun smilte og kom for og klemme meg. Etter på gikk jeg ned og så på serie til Felix kom.

//Felix's perspektiv//

Vi har blitt enig om og dra til USA om en og en halv uke. Jeg vet virkelig ikke om hvordan jeg skal fortelle Marthe det, vi skal bli der i en måned for og jobbe med musikken og musikkvideoer og sånn.

Jeg ringet på døren til Marthe og ventet på noen skulle åpne døren. Sofie kom og åpnet, "Felix" sa hun og smilte og kom hoppende mot meg. "Hallo Sofie" sa jeg og smilte. Faren til Marthe kom og jeg ble litt nervøs på hva han kom til og si til meg. "Hallo Felix" sa han lg smilte til meg og klappet meg på ryggen, jeg smilte og sa hei.

"Hun er nede" sa han og blinket. Jeg tok av meg skoene og gikk ned trappen og mot døren hennes og banket på.

Hun kom og åpnet og hoppet i armene mine og kysset meg. "Hva er det du vil si?" Sa hun og smilte det perfekte smilet sitt. "Marthe, jeg vet ikke om du vet det men vi har jo dratt til USA en del år" hun så trist på meg "skal dere til USA?" Sa hun og hadde tårer i øynene. Jeg nikket, "hvor lenge og hvor tid?" Sa hun gråtende "vi drar om en og en halv uke og vi skal være der i en måned"

////
Kommenter og vote for mer <3<3
////

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now