Jeg ble litt usikker når jeg så den men jeg orket ikke og bry meg eller tenke mer på det. Jeg tok på alarmer og skulle akkurat ligge fra meg mobilen men så fikk jeg enda en melding. Men det var heldigvis bare fra Felix. *Love youu* jeg bare smilte og la fra meg telefonen for og sove.
"Marthe nå må du stå opp, du har forsovet deg" ropte Sofie inn på rommet mitt. Jeg stresset ut av sengen og så meg rundt. Jeg sjekket mobilen min og så at vekkerklokken min ikke hadde ringt enda en gang. "Sofie hva faen" ropte jeg og la meg ned i sengen igjen, jeg hørte Sofie fnise mens mamma ropte på meg. "ikke snakk sånn til søsteren din" sa hun da hun kom ned. "jeg prøver og sove" sa jeg uten og tenke meg om. "du må stå opp om fem minutter uansett" ropte hun inn mens hun gikk nede i gangen. "kom igjen Sofie gjør deg klar" ropte mamma menst hun gikk opp trappene. "Jada, jeg skal bare si hade til Marthe" Sofie løp inn og hoppet opp i sengen min, "hade Marthe kos deg på skolen" sa hun og holdt rundt meg og kysset meg på kinnet. "jada, kos deg du og" sa jeg og dyttet henne bort. "Marthe" sa hun med sytestemme, "javel kom her da" sa jeg og kysset henne på kinnet. Sofie løp fnisende opp til mamma som ropte på henne. Jeg ble ganske irritert over alt for jeg kunne sovet ti min lengre men så bare ødelegger Sofie alt. Jeg la meg for og sove igjen men fikk det ikke til, så jeg sto bare opp. Jeg fikk vel litt mer tid til og fikse meg og kanskje spise frokost også. Jeg gikk inn i skapet og fant fram noen klær, jeg tok på meg en svart bukse og en genser som var litt crop og så gikk jeg innpå badet og sminket meg litt. Jeg hørte det ringte på døren men jeg gadd ikke og bry meg det var sikkert ikke noe viktig uansett.
//Felix's perspektiv//
Jeg ringte på hos Marthe, men hun åpnet ikke. Jeg viste at hun var alene, så jeg gikk bare inn. Jeg gikk bort til stuen for og se om hun satt der siden tv var på men det var hun ikke. Jeg snudde meg og gikk tilbake og så hun gikk med ryggen til bort til kjøkkenet. Jeg løp bort til henne og tok henne rundt midjen. Hun skrek og snudde seg rundt. "FELIX" ropte hun da hun så meg, "din jævla drit" sa hun og dyttet meg vekk og åpnet kjøleskapet. "Marthe unnskyld" sa jeg og så på henne bakfra. "drit" sa hun og tok ut en yoghurt. "skal du ha?" spurte hun og smilte, jeg ristet på hodet og takket nei. "hvorfor er du her?" spurte hun litt irritert. "jeg ville ta bussen med deg" sa jeg og smilte, hun himlet med øynene. "morgengretten hæ?" spurte jeg og satte meg ved siden av henne. "nei" sa hun og åpnet yoghuten. "kan jeg få et kyss nå" sa jeg og tok hånden hennes, hun snudde seg så jeg kunne kysse henne, jeg kysset henne men hun kysset ikke meg. "åå, så hyggelig kyss da" sa jeg og så på henne mens hun spiste yoghurten. "Felix jeg må bare spise vi har ikke så god til bussen går snart" sa hun og trykket på mobilen. "javel, sorry" sa jeg og reiste meg for og gå på do og sjekke håret. "hva skal du?" spurte hun og så på meg, "så nå bryr du deg ja" sa jeg og blunket til henne. "Felix ååå" hørte jeg Marthe rope etter meg. Jeg smilte for meg selv og gikk innpå badet som var i gangen. Jeg fikset håret litt og gikk ut igjen og så på Marthe. "sånn" sa hun og så på meg, "hva sånn?" sa jeg og så på henne. Hun kom mot meg og kysset meg, for og ta igjen kysset jeg ikke tilbake. "neivel vi må dra nå" sa hun og trakk seg unna meg, og tok på seg skoene sine. "kom igjen Felix, vi mister bussen" sa hun litt irritert.
//Marthe's perspektiv//
"kom igjen Felix, vi mister bussen" sa jeg irritert. Felix bare sto der, "kom igjen" sa jeg igjen. "kyss meg først sikkelig" sa han og gliste. Jeg himlet med øynene og tok opp sekken og gikk bort til han for og kysse han. Jeg kysset han fort og så snudde jeg meg, men Felix tok tak i hånden min og snudde meg rundt. Han lente seg fram og leppene traff, vi kysset ganske lenge denne gangen, han trakk seg unna og smilte. Jeg så på den store klokken som hang på veggen og så at vi burde gått for to minutter siden. "Felix vi må forte oss" Felix så bort på klokken og nikket. Vi fortet oss ut døren, jeg låste og vi begynte og løpe ned bakken. Det var fortsatt folk på busstoppet så vi stoppet og løpe og gikk rolig de siste metrene. Felix tok hånden min og vi leide ned. Vi sto der ikke lenge før bussen kom. Jeg og Felix gikk på og Ogge og Oscar var på bussen allerede. "æsj" sa Oscar da han så oss. "dust" sa Felix og slo han litt i hodet før vi satte oss ned bak dem. "men hva gjør du her Felix, sov du hos Marthe?" spurte Ogge og så på oss. Felix bare blunket til dem før de snudde seg igjen. Jeg tok fram mobilen og øreproppene og tok en i øret. "slutt, du skal snakke med meg" jeg ristet på hodet. "du kan høre med meg" sa jeg og smilte. Felix himlet med øynene og tok den andre øreproppen. Jeg satte på musikk og så ut vinduet resten av turen til skolen.
Vi gikk av bussen alle sammen, meg, Felix, Oscar, Ogge og Omar. "jeg savner Rikke sånn" sa Omar og tok hånden over skuldrene mine mens jeg tok mine over hans. "slutt, jeg orker ikke og høre på dere to, Rikke skriver det til meg og du forteller det til meg dere burde fortelle det til hver andre" sa jeg og smilte. "din dust" sa Omar og dyttet meg bort så jeg kom borti Felix. Felix så på meg og smilte og tok hånden min og snakket videre med dem andre. "Omar kom bort her" hørte jeg en jente rope på Omar. Det var Frida en i klassen som vi alle tror er forelsket i han. Jeg burde vel ikke tro at det skjer noe nå som han har fått verdens beste jente.
"Er du klar?" spurte Felix da vi sto utenfor klasserommet. "Ja" sa jeg og smilte til han. Han tok hånden min og vi gikk inn i klasserommet og alle så på oss. "uuu" kom det fra en venninne av Julia, jeg så bort på Julia og hun så veldig irritert ut, hun begynte og kjefte på henne. "drit kom igjen Marthe" jeg nikket og vi gikk mot plassen som jeg og Felix hadde sammen. Vi satt heldigvis ved siden av hver andre. Oscar, Ogge og Omar satt på en rekke sammen på andre siden og litt foran. "så fortell gutter hvordan har det vært i USA?" sa læreren vår og så på Oscar og dem. "nei det var veldig bra" sa Oscar og dem andre nikket. "så hva har dere gjort?" fortsatte han. "vi har hatt konserter rundt i USA og sånn" sa Ogge og dem andre nikket igjen. "okei, noen andre som vil fortelle noe?" spurte læreren alle. "ja Marthe er en hore" hørte jeg det kom fra der Julia satt. Jeg kjente det stakk, jeg latet som at jeg ikke hørte det men jeg viste alle hørte det. Felix snudde seg mot meg og så på meg. "drit i da" ropte Felix tilbake. "ingen? Felix var det noe?"
//Felix's perspektiv//
"Marthe er en hore" hørte jeg borte med Julia og den gjengen. Læreren hørte det ikke og han hadde ikke brydd seg uansett. Jeg så bort på Marthe det så ut som at hun latet som at hun ikke hørte det. Jeg snudde meg rundt mot dem, "drit i da" ropte jeg tilbake til dem. Læreren så bort på meg, "hva var det Felix?" sa han, han er litt gammel så han hører ikke så godt hvert fall ikke bakerste rad. "hæ nei det er ikke noe" sa jeg og smilte til han og han smilte tilbake. Jeg tok hånden til Marthe under bordet og holdt den hardt. Marthe bare så vekk og holdt meg ikke i hånden. Til slutt reiste hun seg og gikk ut av klasserommet.
///
To deler på en dag :D sykt stolt
Kommenter og vote for mer :)))
///