Kapittel 3

1.3K 39 10
                                    

Jeg trakk meg unna Felix og så bort på Oscar. Han sto og så på oss, "sorry"sa han og snudde seg og begynte og gå mot trappen. "Oscar vent" jeg reiste meg og løp etter han. "hvorfor blir du ikke?" spurte jeg for og ikke unnskylde meg for noe jeg ikke har gjort. "ja okei" sa han og snudde seg. Felix kom ut fra rommet og vi gikk inn på rommet. "hvorfor er du ikke og gjør de greiene med Ogge og Omar?" spurte Felix, Oscar da vi kom inn. "å, nei de trengte ikke hjelp lenger og Ogge sa du var her" forsatte Oscar, Felix bare nikket.

//Felix's perspektiv//

Faen at Oscar måtte komme nå, kunne han ikke komt fem minutter etter på eller litt før vi begynte og kline. Han er sikkert jævlig sur nå. Vi hadde egentlig lagd en avtale sammen med alle guttene, 'ingen jenter skal komme i mellom oss, og vi skulle heller ikke krangle om en'. Og dagen etter Oscar slo Marthe ble jeg og Oscar enig om at vi ikke skulle holde på med Marthe lenger.

Jeg og Oscar satt på hver sin side av Marthe i sofaen hennes, ganske kleint egentlig. Vi hadde satt på en film så ingen av oss trengte og si noe. "skal dere ha noe og drikke?" spurte Marthe oss og tok på pause. Jeg og Oscar nikket begge to og Marthe gikk mot døren "dere kan vente her menst jeg går og henter" sa hun og smilte før hun lukket døren. Jeg ventet bare på at hun skulle spørre om vi ville hjelpe henne sånn jeg og Oscar ikke var alene.

"Felix vi hadde en avtale" kom det fra Oscar to minutter etter hun hadde gått ut. Jeg gjorde alt for og ikke møte blikket til Oscar, "klarer du ikke og se på meg en gang?" sa han irritert. "Oscar, du vet" "hva vet jeg, at du ikke klarer og være alene og ikke klarer og holde avtaler? for det vet jeg veldig godt" jeg hadde egentlig ldri tenk på det sånn før men det var jo sant. Jeg klarer aldri og holde på noen avtaler, uansett hvem det er, men Marthe er spesiell hun klarer jeg meg virkelig ikke uten.

"Oscar, det er bare det at jeg ikke klarer meg uten henne" sa jeg og så ned i hendenen mine, "likevel velger du en jente over bestevennen din" sa Oscar irritert og reiste seg opp, hånden var knyttet men han hadde den nede.

Marthe kom inn og så Oscar sto en halv meter med meg med knyttet hånd. "Oscar, kan du gå?" sa hun litt irritert. "Marthe det er ikke" sa Oscar før jeg avbrøt han, "vi bare køddet litt, vi begge må dra no" sa jeg og prøvde og høres overbevisende ut. Marthe så litt forvirret på meg, jeg bare smilte til henne. Jeg gikk bort til Marthe og klemte henne og åpnet døren, Oscar gjorde det samme, klemte Marthe og kom bort til døren.

Marthe kom etter oss opp i gangen, "hva skal dere?" spurte hun trist. Jeg fikk litt dårligsamvittighet men jeg måtte fikse opp mellom meg og Oscar før jeg kan holde på med Marthe igjen. "vi skal fikse de greiene med Ogge og Omar, de ringte oss når du var oppe" sa Oscar når han så jeg ikke hadde noe og svare. Jeg får bare enda mer dårligsamvittighet når vi lyger til henne. Hun bare nikket og klemte oss igjen. Når hun klemte Oscar hvisket han noe til henne som gjorde sånn hun begynte og smile og nikke.

//Marthe's perspektiv//

"det er ikke pga deg vi drar, og husk og ring før du gjør noe dumt, jeg er glad i deg" hivsket Oscar til meg i klemmen. Det fikk meg til og smile, jeg smilte ganske mye egentlig. Oscar og Felix dro, og jeg gikk på rommet mitt igjen.

Jeg ringte Rikke på skype og vi ble sittende og skype i tre timer. Jeg fortalte henne om det Oscar hadde gjort, at jeg og Felix klinte, om den nye skolen, jeg fortalte egentlig alt som hadde skjedd etter hun dro. Etter vi hadde skypet gikk jeg og spiste litt middag før jeg gikk ned på rommet og var der resten av kvelden.

Jeg tok på meg nattøy og for og legge meg siden det er skole i morgen. Jeg la fra meg maccen for og gå på mobilen. Jeg sjekket instagram og snapchat og alt det der. Tora har sendt meg mange meldinger siden hun dro og snappet meg og skrevet til meg egentlig overalt.

*bankbank* jeg så bort på døren, "kom inn" sa jeg og ventet på hvem det var. "kan jeg sove her inne?" sa Sofie lavt og så ned i bakken. Jeg så på hun og smilte "ja, sefølgelig" Sofie løp bort til sengen og la seg innderst.

"våkne, dadda" ropte Sofie og dyttet meg litt i armen. Jeg åpnet øynene, faen, nå er det skole. Sofie sto opp og gikk opp. Jeg stellte meg og tok med meg fjallraven sekken min og gikk opp for og gå til bussen. "skal du ikke ha noe frokost?" spurte mamma meg når jeg var med døren, "har du ikke gått?" spurte jeg og sp litt vekk fra henne. "nei, jeg har fri i dag" "skal sofie og være hjemme?" spurte jeg og åpnet døren. "ja, hun slipper og gå i barneh" "ok, hade" sa jeg og smelte igjen døren før hun fikk snakke ferdig.

Jeg gikk fort til bussen siden mamma forsinket meg. Når jeg kom til bussstoppet kom bussen med en gang. Jeg gikk inn og så Ogge og Oscar. Dem satt ikke sammen så jeg gikk mot Oscar. "opptatt" sa han og tok sekkken på setet ved siden av. Jeg så bort på han og snudde meg til ogge og satte meg med han.

"ikke bry deg, han er bare litt sur i dag" sa Ogge og smilte. "åja, trodde han var sur på meg, de stakk jo bare i går" sa jeg og så på mobilen min. "serr?" sa Ogge og så på meg "begge to elsker deg jo" sa han og lo. "ja men, du ringte dem jo og det var derfor de gikk" sa jeg og så på han.

//Ogge's perspektiv.

Jeg så usikkert på Oscar, "hæ? jeg" Oscar nikket veldig og hintet til at jeg skulle svare ja, "åja, ja jeg ringte dem i går ja" sa jeg usikkert og så på Marthe igjen. Hun snudde seg rundt for og se på Oscar men han latet som ingenting og så ikke på henne.

Vi kom til Felix og Omar sitt stopp. Dem begge kom inn, "yo" (hahah) sa jeg og så på dem, Marthe så opp på Felix og sa et små hei til han men han ignorerte det og sa heller halla ogge. Omar sa hei til Marthe og klemte henne før han satte seg med Felix.

//Marthe's perspektiv//

Resten av dagen gikk som normalt, untatt at Oscar og Felix gurppet seg sammen og ignorerte meg. De ville heller ikke være med meg, Ogge og Omar. På bussen satte Felix og Oscar seg sammen og snakket. Ogge skulle til Omar så jeg ble alene med dem, eller ikke alene men liksom uten Omar og Ogge.

Jeg mannet meg veldig opp og tenkte godt igjennom det før jeg sa noe til Oscar og Felix. Jeg snudde meg rundt og så på dem, "hvorfor ignorerer dere meg?" sa jeg og så på dem, "vi ignorerer deg ikke" forsatte Oscar. "åja" sa jeg og snudde meg igjen.

"ikke vær sur da" sa Felix og satte seg med meg, "nei ikke vær sur" sa Oscar bak oss. Hva faen planlegger de nå?, "jeg er ikke sur" sa jeg og smilte falskt til dem. "okei, greit" sa Felix og snudde seg og så på meg. Jeg fikk en melding og sjekket den, det var fra et ukjent nummer. Jeg hadde fått et bilde, jeg så ned på bilde og på Felix igjen. Han så bilde og så opp på meg igjen, "hallo, det er ikke meg"

///
Sorry for at eg ikke har skrevet noe på lenge.. Om dere leser den andre historien min vet dere hvorfor:)
Etter nyttår skal jeg prøve og legge ut nye deler hver dag!
Ilu all<3
///

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now