Kapittel 23

657 40 10
                                    

"Marthe bare stopp, jeg orker ikke og høre om crushet til Omar" sa Rikke og tørket vekk en tåre. "Rikke, du skjønner ingenting du" sa jeg og så på henne, hun så på meg og ristet på hodet. "hvem tror du han ikke får sett hver dag?" sa jeg og så på henne. "jeg vet ikke jeg?" sa hun litt irritert og reiste seg. "det er deg Rikke" sa jeg og hun snudde seg fort, og hun smilte som bare det. "mener du det?" sa hun og begynte og gråte igjen. Jeg nikket, "Omar fortalte meg masse greier og så sa han det" Rikke smilte og tørket vekk tårene som ikke stoppet. "men jeg må snakke med han" sa hun alvorlig og så på klokken. "det er ikke lenge til vi drar" sa Rikke og begynte og stresse. klokken var ganske sein og vi viste ikke om Omar og de enda var ute. "jeg kan ringe Felix og spørre" sa jeg og Rikke nikket, "jeg må sminke meg så jeg ser litt ut når jeg skal snakke med han" jeg begynte og le og Rikke løp til badet. (M=MARTHE F=FELIX O=OMAR)

M: Hallo?
F: hva skjer
M: er dere ute enda eller?
F: ja, eller vi er sånn med huset mitt nå
M:hvem du og?
F: jeg og de andre
M: Omar og?
F: er det Rikke som vil snakke med Omar eller?
O: er Rikke der
F: Vent litt Omar
M: ja det er Omar, hun vil møte han
F: Rikke vil møte deg Omar
O:hvor og når?
F: hvor og når?
M: jeg hørte hva han sa, haha. Men nå?
F: ja vi kan begynne og gå så møtes vi på midten eller noe
M: ja

"Rikke, vi må gå nå" sa jeg og tok på noen sko som lå på rommet, vi kunne ikke gå opp for da merket mamma og de det. "Hvor skal dere?" hørte jeg mamma si bak meg. "mamma, hver så snill dette er litt viktig" hvisket jeg så ikke Rikke skulle høre noe. "jeg kommer snart" så ropte Rikke til meg. "ingenting er så viktig at dere må stikke av på natten" sa mamma irritert. "plis, stol på meg" sa jeg og små dyttet henne ut. "javel, men bare denne ene gangen" sa hun og smilte, jeg smilte og nikket tilbake. "var det noen her?" spurte Rikke og så veldig pyntet ut. "er det kanksje litt mye?" spurte hun og så på meg, jeg nikket litt og så på alt hun hadde gjort med sminken. "ok, fem min til" sa hun og sjappet seg inn på badet igjen. "se her" sa jeg og kom inn med en sminkesarviett og tørket vekk all sminken hennes. "du er fin som du er" sa jeg og smilte. Rikke bruker nesten ikke så mye sminke så det så, så unatulrig at hun skulle ha så mye. "jeg er så glad du er min bestevenn" sa Rikke og klemte meg. "jeg er så glad du er min" sa jeg tilbake og klemte henne. "kom igjen" sa Rikke nervøst og vi begynte og gå veien som er mot Felix sitt hus. Når vi så de andre fire så små løp Omar og Rikke mot hverandre. Jeg så på Felix og himlet med øynene samtidig som jeg smilte. "vi stikker vi" sa Omar da vi andre kom bort til dem. Vi nikket og og de gikk vekk. "stress" sa Ogge og vi andre lo og var enig. "hvorfor ble jeg med på dette eg er så jævlig trøtt" sa Oscar og Ogge nikket seg enig, "ja, samme" sa Ogge menst han gnidde seg i øynene. "dra hjem til meg da og sov da?" sa Felix og så på begge to. Ogge så på Oscar og de ble enig av og se på hverandre at de skulle dra hjem til Felix og sove. "hva er klokken egentlig?" spurte Oscar og så på Felix som var på mobilen. "den er kvart på to" sa Felix og så på dem. "du kødder nå sant?" spurte Oscar og så seg rundt. Felix ristet på hodet. "ok, jeg stikker hvertfall" sa Oscar og så nesten sjokert ut, "ja jeg og" sa Ogge og kom mot meg for og klemme meg. "vi snakkes, god natt" sa Ogge og klemte meg, og så kom Oscar etter på. "ånei vent, jeg glemte noe" sa Ogge og kom mot meg og kysset meg på kinnet. "drit" sa Felix og dyttet Ogge vekk menst han lo og Ogge og Oscar begynte også. Jeg forventet jo ikke at Ogge skulle kysse meg på kinnet eller noen ting. "hva?" spurte jeg og ventet på at de skulle si det. "vi snakkes" sa Ogge og blinket til meg. "unger" sa jeg irritert og så på Felix. Felix tok hånden rundt meg og kysset meg på kinnet. "nå kysset du med Ogge" sa jeg og begynte og le og Felix ble alvorlig i fjeset og begynte og spytte og jeg lo bare enda mer. Felix fikk en melding og vi så på den, *vi stikker heller til Ogge og sover, det er så langt til deg* Felix begynte og le, "er det mulig og være så lat?" jeg nikket og lo.

"Felix"hørte vi Omar rope og vi fikk panikk og løp mot han. "hva?" spurte Felix og så på han. "kan vi sove hos deg alle sammen?" spurte han og smilte. "Ogge og Oscar stakk til Ogge, så det blir sikkert lettere om du sover hjemme elns med Rikke jeg vet ikke" sa Felix til Omar. "ja, men Felix? jeg må snakke med deg, det er veldig viktig"

///

Jeg prøver og skrive så ofte jeg kan, jeg har vært litt opptatt i det siste så derfor har det ikke kommet noen deler på en stund :/ foresten så til dere som sier jeg har masse skrivefeil og sånn så er det fordi jeg skriver så fort at eg ikke ser at jeg skriver feil eller merker der. Jeg har sikkert noen feil som jeg ikke helt vet hvordan skrives men sånn nesten alt er fordi jeg skriver så fort uten og lese igjennom før jeg legger ut delen, så til dere som sier det bare slutt for dere vet ingenting, kan fint være jeg har problemer med det. Så fint om dere slutter, dere gir meg ikke akkurat motivasjon til og skrive mer når dere skriver d;))

Kommenter og vote for mer:D

///

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now