Kapittel 22

655 36 3
                                    

Jeg så bort på Rikke og så hun fikk litt panikk. Rikke ble sykt forvirret og så på de andre guttene. "har jeg gjort noe?" spurte hun og så på Omar, han begynte og smile og Rikke så lettet ut. "dust" sa hun og løp mot Omar. "jeg har savnet deg" sa Omar og klemte henne. "det holder nå" sa Ogge og vi andre begynte og le. "kom her" sa Rikke og klemte Ogge og så Oscar etter på. "hva skal vi gjøre?" spurte Oscar og så bort på Felix. "hva faen har skjedd med halsen din?" spurte Oscar og så enda mer på Felix. Alle snudde seg og så på Felix, "ja, Felix hva er det?" sa Rikke og så på meg og begynte og le. "kjeft" sa Felix og tok opp hetten sin. "drit i det kan vi ikke se en film" sa Felix og gjemte seg i hendene sine. "ja" sa Rikke og satte seg i sofaen, Omar kom like etter og satte seg sammen med henne.

Felix gikk bort til sengen og la seg ned i den menst vi andre satte oss ned i sofaen. "kom bort her Felix" hvisket jeg og prøvde og få han bort her. "nei kom bort her" hvisket han tilbake og prøvde og få meg bort. "plis" sa han med et valpeblikk. Jeg reiste meg opp og gikk mot Felix. Vi hadde allerede tatt på en film og de andre så på den og merket ikke at jeg gikk bort til sengen en gang. "Kyss meg" hvisket Felix og så meg inn i øynene. "nei vi må se filmen" sa jeg og så på filmen siden jeg kunne se litt av tv fra sengen. "og ikke nå" sa jeg og tok han i hånden. "de ser ikke oss uansett og de bryr seg heller ikke" sa han og begynte og kysse meg på halsen. "slutt Felix" hvisket jeg og flyttet meg vekk. "kom her, sorry" sa han og tok hendene rundt meg sånn vi lå i skje og så på resten av filmen.

Filmen var ferdig og vi bestemte oss for og gå ut. "kom igjen dere er så treige" sa Ogge til meg og Felix. "dere kan bare gå ut vi kommer" sa Felix menst han så jeg knyttet skoene mine. "ja, vi venter ute" sa Oscar og de lukket døren. Felix hjalp meg opp og kysset meg på pannen før han kysset meg på munnen igjen etter på. "kom igjen så går vi ut" sa jeg og Felix tok meg i hånden og åpnet døren. "det var på tide" sa Rikke begynte og le. "hvor skal vi?" spurte jeg og så på dem andre. "vi kan jo bare gå til vi finner et sted" sa Oscar og vi begynte og gå rundt. "det suger at du må dra i morgen Rikke" sa Omar og gikk bort til Rikke og holdt rundt henne. "Jeg vet" sa Rikke og snudde seg mot han sånn de klemte. "Skal du ikke fortelle om damen din Ogge?" sa Oscar og alle snudde seg mot han. "ja Ogge, skal du ikke fortelle det?" sa Omar og vi så på Ogge. Jeg viste ikke noe om at Ogge hadde fått dame så jeg ble veldig nysgjerrig. "hva skjer?" spurte jeg og ventet spent. "Ogge har fått seg kjæreste" sa Omar og smilte til han. "uuu" sa Rikke og vi begtynte og le litt. "hvem er hun" spurte jeg og ventet spent. "hun er ikke fra skolen" sa Ogge og virket som han var litt flau over det. "Hvem da?" spurte jeg og ble litt irritert over at de ikke sa noe. "neivel" sa jeg når ingen sa noe. "kanksje Omar skal fortelle om sin hook" kom det fra Oscar og alle snudde seg til han. "Oscar?" sa Felix og så sint på han, "hva skjer nå?" spurte jeg og så på dem. Rikke gikk sakte vekk fra Omar og så bort på meg, hun har alltid likt Omar selvom hun ikke har sakt noe om det. Rikke gikk forbi alle og begynte og løpe da hun kom forbi oss alle. "fortell nå" sa jeg surt og så på de.

//Felix's perspektiv//

"fortell nå" hørte jeg Marthe si surt. "vi kan forklare" sa Oscar og så på henne. "ja kom igjen da?" sa Marthe enda sintere. "Ogge møtte en jente som" sa Oscar og før Marthe avbrøt han. "jeg driter i det, fortell om Omar" sa hun og knep hånden min hardt. "au, Marthe slipp meg" hvisket jeg og hun slapp hånden min. "kan dere ikke fortelle?" sa hun og ble enda sintere i stemmen. Vi andre var stillle, jeg hadde ikke tenkt til og fortelle no som Omar må fortelle og fikse oppi selv. Marthe himlet med øynene og snudde seg og gikk. "Marthe vent" ropte Omar etter henne og gikk etter henne. "jævlig smart Oscar" sa jeg og så på han. "jeg tenkte ikke sorry" sa Oscar og tok hodet i hendene sine. "jeg har ødelagt alt nå har eg ikke" sa han og tok hodet sitt opp. "ja" sa jeg Ogge samtidig. Omar sto borte med Marthe enda og snakket med han. "hva tror dere han sier?" spurte Oscar og så på meg. "han forteller sikkert alt" sa jeg og de andre nikket. "men hvordan går det mellom dere to egentlig Ogge?" spurte jeg usikkert. "det går egentlig ganske bra, hun kommer her i helgen" sa Ogge og smilte til oss. "hvor lenge hadde dere kjente hverandre egentlig" sa Oscar spørrende. "ganske lenge egentlig, møtte hun før vi flyttet en halv time vekke og vi snakket aldri med hver andre, men det siste året har vi snakket" sa Ogge og smilte enda en gang.

///Marthe's perspektiv///

"okei, jeg skjønner Omar, jeg skal prøve og snakke med Rikke" sa jeg og smilte til Omar før jeg klemte han. Vi gikk bort til de andre og stilte oss sammen med de. "sorry for at jeg ble så sur og Ogge jeg bryr meg om at du har kjæreste gratulerer" sa jeg og smilte. "men jeg må stikke nå" sa jeg og klemte de og kysset Felix. "jeg kan følge deg hjem, det er ganske mørkt" sa Felix og smilte til meg. "neida, du trenger ikke" løy jeg. "neivel" sa Felix og smilte til meg. "jeg tulla" sa jeg og så litt vekk. "det var det jeg viste" sa Felix og tok hånden min og kysset den. "jeg følger Marthe jeg" ropte Felix til dem andre og de nikket. Felix tok hånden min og vi begynte og gå. "jeg husker du sa du var mørkredd" sa Felix og jeg begynte og smile. "skal du fortelle det til Rikke nå?" spurte Felix meg da vi var nesten med huset. Jeg nikket og bet meg litt i leppen. "ikke gjør det" sa Felix og så meg i øynene. "hva?" spurte jeg og så ned på skoene mine. "hva tror du?" spurte han og jeg bet meg i leppen igjen. Felix kysset meg på munnen og jeg kysset tilbake. "jeg må snakke med Rikke nå" sa jeg og kysset han igjen. "ja, hils henne fra meg" sa Felix og kysset meg på pannen og så på munnen etter på.

"Rikke?" sa jeg da jeg kom innpå rommet. Det var helt mørkt så jeg tok på lyset og kunne se Rikke lå i sengen. "Rikke, jeg vet Omar burde sakt dette selv men du snakker ikke med han så la meg" sa jeg og satte meg på sengen. "hva?" sa hun og reiste seg. "Omar liker en veldig veldig godt, men han har ikke sjangsen til og snakke være med henne hver dag og"

///
Håper dere liker den nye delen :)
Kommenter og vote for mer <3
///

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now