Kapittel 25

527 31 7
                                    


"Hva er det og fortelle?" Hørte jeg Rikke si irritert. "Du kan begynne med og si hvor du var i natt" sa tante og snakket litt roligere. Jeg så døren min ble åpnet og Felix kom ut, jeg tok fingen opp til munnen sånn han ikke skulle si noe. Han kom stille opp til meg og satte seg i trappen sammen med meg. "Jeg var jo her, du kan spørre alle" "slutt og lyg" hørte jeg tante si strengt. "Vet du hva? Dette gidder jeg ikke" sa Rikke irritert, jeg og Felix så på hver andre og
fortet oss ned, vi løp inn på rommet og bort til sengen og latet som ingenting når Rikke kom inn. "Herregud er det mulig" sa Rikke frustrert da hun kom inn. "Hva?" Sa Felix og så på henne, "hun tror ikke på at jeg sov her" sa hun og satte seg ned i sofaen. "Du gjorde jo ikke det da" sa jeg usikkert. "Nei men hun må jo tro meg når jeg sier det og hvert fall når du sier det" sa hun og jeg og Felix nikket. "Vi skal dra i natt og jeg gidder ikke og bruke tiden min på og krangle med henne" sa Rikke oppgitt, jeg og Felix bare nikket. "Men kommer jo heldigvis tilbake til jul" sa Rikke og smilte jeg nikket, "og resten av familien" sa jeg og små lo. Rikke gikk opp igjen til tante siden hun ropte på henne. Felix tok mobilen og sjekket den, "du jeg må stikke" sa han og låste mobilen. Jeg nikket, "okei" sa jeg og smilte. Jeg og Felix gikk opp og han tok på seg skoene,"jeg ringer deg senere, hade bra" sa Felix og smilte og så kysset han meg på pannen. "Hade" sa jeg og smilte, så kysset han meg på munnen. Felix åpnet døren og gikk ut.

"Uuu" sa mamma, jeg snudde meg rundt og så stygt på henne for at hun hadde hørt på. "Slapp av jeg hørte ikke noe" sa hun og tante kom ut i gangen, "hun lyger Marthe, hun stod og hørte på" sa hun og så på mamma og de begynte og 'Krangle' jeg gadd ikke og høre på så jeg gikk bare ut til Rikke i sofaen. "Skal du ikke være med Omar?" Spurte jeg og Rikke nikket litt, "er det noe galt?" hun ristet på hodet "nei det er ingenting kommer bare til og savne han sånn" jeg nikket og skjønte hun veldig godt. "Jeg skjønner det suger og savne folk" Rikke nikket og jeg smilte. "Det er jo ikke så lenge til du får se han" sa jeg for og få henne i litt bedre humør, "du har rett" sa Rikke og smilte.

Jeg og Rikke hadde avtale om og møte de andre, eller ikke Oscar siden han ikke kunne. Vi skulle møtes borte hos Felix siden der var de tre og vi gadd ikke og stresse med og være ute siden det er kaldt. Vi banket på og moren til Felix åpnet døren. "Hallo" sa hun og smilte "hei" "hallo" sa vi tilbake og smilte. "Dem er oppe" sa hun og smilte til oss, jeg nikket og prøvde og få av skoene. "Har du snakket med foreldrene dine da Marthe? Om helgen" kom det plutselig fra moren. Egentlig hadde jeg glemt og spørre så jeg måtte huske og spørre når jeg kom hjem. "Nei ikke enda men jeg skal" sa jeg og smilte, "Felix har snakket om dette kjempe lenge og ble veldig glad når vi fortalte at vi skulle dra i helgen" jeg begynte og glise av det hun sa jeg bare nikket og moren begynte og le litt da hun så meg glise. "Men kos dere da" sa hun og smilte og jeg nikket. Vi gikk opp hørte masse skriking og sånn, vi åpnet døren til tv-stuen og så dem sitte og spille. Rikke fikk et stort smil da hun då Omar og det samme gjorde Omar da han så henne. Omar fortjener det beste og det samme gjør Rikke. Jeg satte meg bort til Felix og Ogge, Rikke satte seg med Omar. "Ja da var jeg femte hjulet på vågen da" sa Ogge og vi andre begynte og le. Jeg syntes litt synd i han så jeg satte meg i mellom Ogge og Felix og la meg på Ogge. "Neida, Felix kan det" sa jeg og smilte til han. Ogge nikket og smilte fornøyd.

"Skal vi sette på en film?" Spurte Omar og vi andre nikket. Omar reiste seg og hentet Apple tv kontrollen og satte den på. "Hvilken film skal vi se?" Spurte Rikke da Omar gidde henne kontrollen. "Alt annet en drama og romsntisk" sa Ogge og smilte, "det kan dere se når jeg ikke er der" sa Ogge og smilte fake, menst vi andre små lo. Det ble litt klein stemning helt til Felix sa en film vi kunne se. Filmen er en skrekkfilm men den var ikke så veldig skummel forklarte Felix. De andre så på meg og ventet på at jeg skulle si at vi kunne se den, siden jeg var den eneste som var kjempe redd skrekkfilmer. "Greit, så lenge den ikke er skummel" sa jeg og så på Felix. Han nikket og smilte. Jeg viste han løy men jeg orket ikke og lage dårlig stemning.

Rikke startet filmen og jeg satte meg i mellom beina til Felix, Ogge snudde seg og så på oss, "greit ligg deg mellom" sa jeg og Ogge la seg mellom beina mine. Felix tok hånden min og knep den litt. Filmen ble allerede skummel etter femten minutter. Jeg snudde meg rundt til Felix og så på smilet hans. "Idiot" hvisket jeg og knep han i hånden. "Babe" hvisket han tilbake og begynte og leke med håret mitt.

Filmen var endelig ferdig, den var helt grei selvom jeg hadde en pute foran fjeset nesten gjennom hele filmen. Men ellers var den gøy. Ogge reiste seg og det samme gjorde jeg. "Hva syntes du Marthe?" Spurte Felix og smilte ertende til meg, "den var ikke så gale" sa jeg og smilte likt tilbake. "Sa bra" sa han og tok meg litt i siden, og jeg hylte litt. "Hva er klokken?" Spurte jeg da jeg dyttet Felix vekk. "Den er snart ni" sa Omar da han trykket på mobilen. "Vi må snart dra" sa Rikke trist, "eller jeg må" så hun enda tristere. "Hvor tid må dere gå?" Spurte Omar og så på henne. "Vi må dra hjem 10 tror jeg" svarte jeg menst Rikke tenkte, og så nikket hun når jeg sa det. "Ok da har vi god tid" sa Omar og reiste seg og tok hånden til Rikke og dro henne opp. "vi komme snart" sa han og tok Rikke med seg ned og ut.

"Hva skjer nå?" Spurte Ogge og så på oss. "Har virkelig ingen peiling" sa Felix og smilte, "han vil vel ha alene tid med Rukke før hun drar" sa jeg og de andre nikket. "Jeg får vel stikke jeg og" sa Ogge og så på oss. "Rikke kommer til og bli sur om du bare går uten og si hade" sa jeg og Felix fortsatte "ja og Oscar skulle komme nå og" jeg så på Felix "skal han?" Felix nikket og jeg smilte litt til han. Vi hørte noen kom inn døren og løpe opp trappen. Oscar så forskrekket på oss.

/////

Sorry for at jeg har brukt så lang tid på og laste opp men jeg har ikke orket og gjort det siden har vært på ferie og sånn.

Jeg skal bytte navn på Ogge til olly men jeg skrev litt av denne delen før han skrev at han ville hete olly haha.

Men er det noen som vet hvilken dag det er i historien? Om noen skriver det i dag så kan det være jeg legger ut en ny del senere eller i morgen :)

Kommenter og vote for mer!!

/////

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now