Jeg trakk meg fort unna og så på 'den' personen. "hva faen?" sa jeg irritert og så på en gutt, en gutt fra klassen. "hvem er du?" sa jeg og så på han, "men jeg trodde" "du trodde feil" sa jeg irritert og gikk ut døren. Felix så meg komme ut, han så også at han andre gutten kom ut. "Marthe?" sa Felix usikkert, gutten gikk ganske fort vekk fra oss. Jeg så bort på Felix "det er ikke sånn som det så ut som, han tok meg med inn" sa jeg og satte meg ned på gulvet og gråt. "shh, kom her" sa Felix og løftet meg opp. Det eneste jeg ville nå var og komme meg hjem og bare ligge i Felix sine armer.
Det at både jeg og Felix har screwed up alt mellom oss er ganske trist. Jeg savner Felix, men om det blir meg og Felix igjen kommer Oscar aldri til og tilgi meg, selvom vi nettopp ble venner igjen. Jeg vil egentlig bare starte på nytt med alt, med alle fire guttene, ikke hatt noe forhold med Oscar eller Felix og heller ikke kranglet med noen av dem.
Jeg og Felix satte oss med en benk som var litt borten for der vi var. "går det bra?" spurte Felix meg og så på meg. Jeg nikket svakt og så på han. Han tørket vekk en tåre og så meg inn i øynene. "jeg har virkelig savnet deg Marthe" jeg kjente jeg ble veldig varm, jeg begynte og rødme. Virkelig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg rødmet men det gjorde jeg.
"er ikke det slutt mellom dere?" virkelig, den stemmen, jeg kan ikke akkurat si jeg har savnet den. Felix snudde seg fort rundt og så på Julia. "nei" sa Felix usikkert men stolt. "det er dere ikke" forsatte hun. "er du sjalu?" sa jeg og smilte ganske bitch mot henne. Hun og den gjengen hennes gikk vekk menst alle himlet med øynene.
"hva, hvorfor sa du det?" spurte jeg Felix, "du likte det" sa han og gliste et ganske perverst smil. "du har ikke forandret deg du" sa jeg og dyttet litt i armen hans menst han forsatte og glise. "men du forsatte da så, du kan ikke si i mot at du ikke likte det" "ja, hva skulle jeg gjort da nektet?" "hva skjer?" spurte Oscar og sto foran oss sammen med dem andre. "nei, vi skulle bare snakke litt" sa Felix for og ikke si hva som faktiskt skjedde.
Det ringte inn til siste time, vi skulle ha engelsk. I engelsk så har vi forkjellige klasser som er sammen. I engelsk så var jeg alene med Felix. Det skal bli egentlig ganske deilig og ikke ha alt sammen med dem andre guttene. Jeg og Felix gikk mot klasserommet som vi hadde engelsk i. Da vi kom inn satte Julia og gjengen hennes der. "skjønner du hva jeg har lidd med?" sa Felix og små lo, som gjorde at jeg begynte og le mer. Da vi kom inn i klasserommet lo vi begge. "der kommer jo ekklingene" sa Julia og pekte på oss, dem andre i gjengen begynte og le. Jeg og Felix himlet med øynene og fant oss en plass og satte oss.
Engelsk timen var ferdig og jeg og Felix gikk mot skapene. For og legge fra oss bøkene og hente jakkene våres. Ingen av dem andre guttene var her. "de pleier og vente her" sa Felix og så seg rundt. "rart" sa jeg og lette med han. Vi gikk ut mot bussen for og se om dem var der. "jaja, vi får vel ta bussen hjem" sa Felix litt usikkert "jeg pleier aldri og ta bussen uten dem" sa han etter på, "hm, stakkars deg felleboy, sykt trist du ikke får ta bussen med dem i dag" sa jeg ertende og dyttet litt bort i han "Ha Ha, du er så morsom" sa han irritert og dyttet meg, ikke hardt men sånn jeg nesten falt.
"er dere over alt eller? dere trenger hvert fall ikke og flørte rundt" sa Julia irritert når jeg kom ani henne. Jeg snudde meg mot henne og tok henda opp i været, "wow unnskyld prinssese, var ikke meningen og komme ani deg" sa jeg så bitchete som jeg kunne. Jeg gikk bort de få stegene mot Felix og sto ved siden av han. "for en bitch" sa jeg lavt og lo, Felix nikket.
Bussen kom endelig og jeg og Felix satte oss inn på bussen sammen. Jeg satte meg inderst, og Felix satte seg ved siden av meg. "kan ikke eg bli med deg?" spurte Felix plutselig ut av det blå, "Er det så lurt?" sa jeg usikkert. "ja Felix, er det så lurt? dere kan jo ikke pule nå som det er et trekant drama mellom dere to og Oscar" ropte Julia bak oss. Felix snudde seg mot henne, "har du ingenting bedre og gjøre?" sa han irritert, "som hva?" sa hun tilbake med et bitchi smil. "skjønner ikke hvorfor jeg var sammen med deg" alle folkene som satt nesten helt bak begynte sånn "ooooo" "ehhh hallo folkens var gjør dere" alle begynte og ignorere henne og forsatte.
"ok, bare bli med du" hvisket jeg til han og smilte. "yaas" sa han tilbake. Jeg bare smilte for meg selv. Vi kom til mitt stopp og jeg trykket på stopp. Jeg og Felix gikk ut av bussen og begynte og gå hjem til meg. Mobilen til Felix ringte. "hallo? Ogge? hvor faen var dere i dag? åja, ja stemmer jeg glemte det. hvor jeg er, jo jeg er på vei til Marthe, ja vi snakkes"
"hvor skulle de?" spurte jeg Felix, "åja, nei de skulle bare fikse noe greier" sa han tilbake, jeg nikket svakt. Vi kom til huset mitt og vi gikk inn, "nå merker jeg hvor mye jeg har savnet og være her" sa Felix og smilte til meg. Jeg smilte litt for meg selv. Vi fant noe mat og vi spiste det og gikk ned på rommet. Vi så en film sammen til mamma og Sofie kom hjem. Vi hørte noen som løp ned trappene, Sofie kom inn på rommet. Og ble fort sjenert når hun så Felix. Felix åpnet armene som et hint til at hun skulle klemme han.
Sofie løp mot Felix og klemte han. "jeg har savnet deg" sa Felix og smilte til henne. "jeg har savnet deg og" sa hun og klemte han hardere. "kan dere spille med meg?" spurte hun oss. Felix nikket menst jeg nikket usikkert. Jeg ville virkelig ikke men jeg hadde vel ikke noe valg. Vi satte oss inn på rommet til Sofie og spillte et spill som gikk fort over til og leke med dukkene hennes. Sikkert et triks som hun hadde planlagt.
"okei Sofie, nå må vi gå, mamma roper på deg" sa jeg til hennne etter vi hadde leket med henne en stund. "ååå" sa hun og så på oss, før hun løp opp. Jeg og Felix satt der, han satte seg nærmære. "endelig aleine" sa han med et skjevt smil. Han så på meg lenge, jeg kunne se han var usikker på om han skulle kysse meg eller ikke. Jeg lente meg fram og kysset han, han hintet til for og få tungen inn og jeg lot han. Nå satt vi her og klinte på rommet til lillsøsteren min, nice. "hva søren gjør dere?"