Jeg reiste meg opp og så på gutten så lå ved siden av meg. Jeg fikk litt panikk helt til jeg så at det var vennen til Felix. "slapp av det skjedde ingenting" sa han og jeg pustet lettet ut. "jeg skulle bare følge deg ned men jeg sovnet" sa han og lo. Jeg smilte litt falskt til han og så meg rundt i rommet. "vet du hvor Rikke er?" spurte jeg og snudde meg mot han, "hun jentet du var med i går?" svarte han tilbake, jeg nikket og ventet på svar. "jeg så hun gikk ned igår med en annen" sa han og tok mobilen sin opp og begynte og trykke på den. "gutt eller jente?" sa jeg og ventet på at han skulle svare, "hallo?" sa jeg igjen og tok mobilen hans, "hæ, hva?" sa han og prøvde og ta mobilen sin tilbake, "var det en gutt eller jente?" gjentok jeg. "jeg så ikke, men kan jeg få mobilen nå?" spurte han og jeg gidde den tilbake. *bankbank* hørte vi på døren og vi så på hverandre, "du får åpne" sa vi i kor. Jeg ristet på hodet og sendte han bort. "Er Marthe her?" hørte jeg Rikke sa usikkert. "ja?" sa han og Rikke kom inn. Rikke snudde seg og så på han. "er det nå jeg må gå ut?" sa han og prøvde og hinte til og ikke gå ut. "gå ut" sa Rikke og begynte og le og dyttet han litt.
Rikke låste døren og satte seg bort i sengen. "hva skjer?" spurte jeg og så på henne. "hæ ingenting" sa hun og prøvde og skjule noe. "hva?" sa hun og snudde seg vekk. "Rikke, hva har du gjort nå?" sa jeg og begynte og små le. "Rikke fortell" "jeg vet ikke selv" forsatte hun, "har det skjedd noe liksom?" "ja, eller jeg vet ikke" "det siste jeg husker var at jeg gikk ned med en eller annen" Rikke så ganske trist ut og hun hadde tårer i øynene. "Rikke jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre men du burde jo bare snakke med han du gikk ned med" sa jeg og klemte henne. "ja, okei" sa hun og nikket. Jeg tørket vekk den ene tåren hennes og tok vekk håret fra fjeset hennes. "jeg gjør det nå" sa hun og reiste seg. Rikke gikk ut og jeg satte meg opp i sengen og sjekket mobilen min. Jeg sjekket det vanlige og egentlig ventetpå at Rikke skulle komme inn igjen. *var du hos Julia i går?* Fikk jeg av Oscar, *ja, jeg og Rikke dro* skrev jeg tilbake med et smilefjes. Jeg reiste meg opp fra sengen og gikk bort til vesken Rikke hadde tatt med og skiftet til en svart bukse og en hettegenser som er Felix sin. Jeg gikk tilbake til sengen og så på meldingen jeg hadde fått av Oscar. *du burde snakke med Felix, jeg fikk melding av Alexander* (Det er han hun sov på rom med sier vi) jeg fikk litt panikk, *har jeg gjort noe?* skrev jeg tilbake. Rikke kom tilbake og jeg hadde egetnlig litt panikk på hennes vegene og mine. "hva skjer?" spurte Rikke og kom bort til meg, "nei ingenting, hva sa han?" spurte jeg og ventet spent og prøvde og glemme det Oscar sa. "skal du ikke skjekke meldingen?" spurte Rikke da hun så jeg tok den på tastelås. "neida, bare fortell du" sa jeg og smilte. "dette er litt flaut" "det går fint, fortell" sa jeg og ventet spent. "ok, jeg hadde vist prøvd og kysse han og sånne ting, men han ville heller vente og se om jeg forsatt ville når jeg ikke var så full" sa Rikke og så på meg usikkert og ventet på at jeg skulle si noe. jeg begynte og le "så romantisk" sa jeg og vi begynte og le begge to.
"oki, hade" sa jeg til Julia og åpnet døren og var på vei ut døren. Vi gikk hele veien hjem og da vi kom inn døren sto mamma og tante og ventet på oss. "dere var sent hjemme" sa mamma surt og så på oss, tante var enig og nikket. "ja, vi hadde det så gøy" sa jeg og smilte til de. Jeg så på Rikke og hun tok håret sitt bak øret. Jeg fikk store øyne og prøvde og få mamma og de til og se på meg. "men kom her mamma og tante jeg må vise dere noe"sa jeg og prøvde og få de til og ikke se på Rikke. Jeg dyttet de ut til stuen og prøvde og hinte til at Rikke ikke skulle følge etter. "hva er det?" sa mamma og ble litt streng i stemmen siden jeg hadde dyttet de og stresset de. "jeg må vise no på tv" sa jeg og smilte. Heldigvis og helt tilfeldig var Felix og de på tv. "åå, så søtt" sa mamma og smilte til meg, "hvem er dette da?" spurte tante og så forvirret på oss. "det er kjæresten til Marthe" sa mamma og smilte. Siden jeg ikke orket det snakket så bare begynte jeg og gå, "Marthe nå må du fortelle" ropte tante etter meg, "ja etter på, må fikse noe" ropte jeg tilbake og gikk ut til Rikke. "hva var det?" spurte hun og så på meg. "fint sugemerke" hvisket jeg og begynte og le. "kødder du?" sa Rikke og løp ned, menst jeg løp etter. "åå, fyfaen" sa Rikke og prøvde og sminke det vekk. "eg ler" sa jeg og begynte og le.
klokken var blitt ellve og jeg skulle ned og ligge meg siden jeg skal på skolen. Jeg har ungått og sjekke hva Oscar har skrevet til meg, egentlig for jeg gruer meg til og se hva som står. Mobilen har lagt nede menst jeg har vært oppe så jeg har ikke sjekket noen ting. Da jeg kom inn på rommet hørte jeg mobilen min ringe. (F=FELIX M=MARTHE)
M: hallo?
F: hei babe, hva gjør du?
M: jeg skal ligge meg snart
F: åja sorry, men må snakke med deg, vent to sek
Jeg skjappet og sjekket hva Oscar hadde skrevet. *bare fortell han at du var på fest og at du våknet opp med Alexander*
F:hallo, Marthe?
M: Felix, jeg må si noe
F: jeg først
F: jeg stoler på deg men jeg må forsatt spørre, var du på fest i går?
M: ja Felix det er det.
F: hva har du gjort?
M: jeg har ikke gjort noen ting, men du vet Alexander?
F: du kødder nå sant?
////
Håper dere liker den nye delen 😃
kommenter og vote for mer :))////