Kapittel 17

621 37 5
                                    

"der kom det" sa jeg og så litt rundt i rommet. "hva mener du?" spurte hun, "jeg vet ikke selv, Daff sa jeg måtte" forsatte jeg. "jeg lover Marthe, jeg er lei meg for og ikke ha sakt i fra før du så det" sa jeg og prøvde og få hun til og se på meg

//Marthe's perspektiv//

Jeg viste ikke om jeg skulle tro på han eller ikke. "jeg lover Marthe, jeg vet ikke hvorfor jeg vi måtte si at ingen hadde kjæreste men vi måtte" Felix var veldig alvorlig når han sa det. "jeg tror deg" sa jeg og smilte til han. Felix forsatte og fortelle om hva han skulle i morgen og hva han skulle gjøre de siste ukene. "åå, jeg vil og til usa" sa jeg og så på Felix på skjermen, "du skal være med neste gang" sa han og blunket og smilte til meg, jeg nikket. Jeg gleder meg bare til og se han igjen. "er det kjedelig på skolen?" "åå fyfaen så det suger det er helt jævlig mye" Felix begynte og le "men serr har ingen venner og sitter alene" Felix fosatte og le og jeg forsatte og fortelle om hva jeg hadde gjort de siste ukene. "jeg må stikke nå, vi skal gå og spise" "ja vi snakkes" sa jeg og smilte til han. "jeg sender meldingn når jeg har tid, jeg elsker deg og savner deg" sa Felix og lagde susse munn på kamera jeg gjorde det samme, "jeg savner deg og elsker deg" sa jeg og Felix la på.

"hvordan gikk det?" spurte Rikke da jeg kom opp til de igjen. "jeg vet egentlig ikke han sa at Daff sa han ikke fikk lov eller noe" sa jeg og himlet med øynene menst Rikke begynte og le. "hvor er mamma de skulle jo bare kjøre pappa" sa Sofie sutrete. "jeg vet ikke" sa jeg og tok mobilen min og ringte mamma. (M=MARTHE MA=MAMMA)

M: hvor er dere?

MA: vi kommer snart, vi måtte bare fikse noe til Sofie så vi slipper og gjøre det senere

M: javel men hvortid kommer dere da?

MA: vi er der nå, vi snakkes

mamma la på og jeg hørte at en bil kom og Sofie og Mathias løp bort til døren og ventet på mamma og tante som noen hunder. "skal vi gå ned ?" spurte Rikke og jeg nikket og vi gikk ned. Klokken var blitt ganske mye og jeg og Rikke skulle ligge oss. Tante og mamma hadde tatt et par glass med vin så de var ganske høylytte uten og tenke over det, så jeg og Rikke ville ikke at Sofie og Mathias skulle gå opp til dem om de våknet. Siden det er fredag så blir jeg så sliten etter og ha vært på skolen hele uken så jeg sovner ganske fort på fredagen så det er ganske irriterende egentlig. *BANKBANK* hørte jeg utenfra rommet Rikke var på badet så hun hørte ikke noe. Jeg gikk bort og åpnet døren og Sofie og Mathias sto og så på meg, "kan vi sover her?" spurte Mathias med et valpeblikk, "ja greit men spør Rikke og" sa jeg og smilte og begge løp bort til sengen og begynte og hoppe i den. "hallo, legg dere ned" hvisket jeg irritert til dem. Rikke kom ut og fikk litt sjokk, "hva skjer her?" spurte hun og så på Sofie og Mathias, "vi skal sove her" sa Mathias ertende mot henne. "altså greit du har stor seng Marthe men ikke så stor til fire personer" sa hun og så på meg "det funker" sa jeg og gikk innpå badet. Jeg pusset tenna og tok på meg nattkjolen min og gikk ut igjen til de. "så dere har lagt dere ned altså" sa jeg og så på de tre som lå der, Rikke lå inderst menst Sofie lå vedsiden av henne og Mathias lå vedsiden av meg igjen.

"Marthe og Rikke stå opp da" sa Sofie og Mathias rundt meg, "klokken er ni" ropte Sofie høyt i rommet og da gjorde Mathias det sammen, "helvete kan dere gå ut" sa jeg irritert og dyttet de vekk. "Mathias og Sofie gå opp" ropte Rikke til dem og da løp de opp. Jeg sovnet igjen og våknet klokken tolv. Jeg tok opp mobilen og sjekket den. "er du våken?" spurte Rikke, jeg snudde meg rundt og så på henne, "hæ" sa jeg og ble litt usikkert. Rikke bare begynte og le og jeg gjorde det samme selvom jeg ikke skjønte helt hva hun mente. *pling* jeg sluttet og le og så på meldingen jeg hadde fått *fest hos meg i dag, du burde komme :)* "helvete" sa jeg og slapp mobilen ut av hendene mine "hva?" spurte Rikke og så på meg. "Julia, skal ha fest" sa jeg og snudde meg mot Rikke, "serr, skal du?" spurte hun og tok opp mobilen hennes igjen, "jeg vet ikke" sa jeg og så opp i taket. "jeg er med" sa Rikke og smilte til meg jeg nikket. "ok vi går" sa jeg og smilte. "det er så lenge siden vi har gått på fest sammen" sa Rikke og mimret tilbake til da vi var på fest sammen. "jeg skal bare si ifra om at du er med og at vi kommer" *jeg og Rikke kommer* og kort tid etter svarte Julia *bra dere burde komme sånn seks* Jeg fortalte Rikke om alt som skjedde sist gang når jeg var på fest med Julia og hvordan det er her på fest.

Vi gikk opp for og spise litt og finne på en unskyldning for at vi ikke skulle være hjemme i kveld. "dere skulle hva?" spurte tante og så på oss. "vi skal til en venninne av Marthe og overnatte der" sa Rikke og jeg nikket. Jeg tok opp mobilen og skrev en melding til Julia *er det plass til meg og Rikke?* jeg prøvde og gjøre sånn at mamma og de ikke skulle se at jeg sendte melding. "eller skal dere bare til de guttene dere var på konsert med?" spurte tante og så på oss, jeg ble litt trist når hun sa det siden det er vel det jeg skulle ønske. *ja dere får ta dere et rom før det blir fult* svarte Julia tilbake, *kan du ikke bare låse den nederste etasje eller noe?* svarte jeg tilbake og jeg så opp på mamma og de menst jeg ventet på svar. "hvem var det?" spurte Mamma og så på meg, "det var bare Julia, hun lurte på om vi fikk lov" løy jeg og smilte til henne.

vi endte opp med og overtale mamma og de og vi fikk dra til Julia. "er du klar?" ropte Rikke til meg utenfra badet, jeg tok på meg en brandy melville mage topp og gikk ut til Rikke. Rikke hadde tatt på seg en inntilsittende svart kjole. "du har drikke sant?" hvisket Rikke da jeg kom ut, jeg nikket og fant vans sekken min og gikk bort til skapet mitt og gikk helt inn og fant fram den drikken jeg hadde igjen og tok den oppi sekken. "bare gå ut" hvisket jeg til Rikke, siden hun har på kjole vil vi ikke at de skulle mistenke noe. "vi stikke nå vi" ropte jeg og latet som at jeg holdt på og knyte skoene. "hvor er Rikke?" spurte tante og kom mot meg . "eh" sa jeg usikkert og måtte tenke sjapt på noe, "hun gikk før meg" sa jeg fort og reiste meg opp. "åja okei kos dere masse da" sa hun og klemte meg.

"endelig er dere her, jeg sa dere skulle komme klokken seks tullinger" sa Julia og tok hånden til Rikke og dro henne inn. "dere har drikke ja" sa Julia og så på sekken jeg hadde på ryggen. jeg nikket og gikk inn. "hvilket rom får vi" sa jeg og tok av meg skoene. Julia begynte og gå og hintet til at vi skulle gå etter henne. "her" sa hun og åpnet døren. "det er rommet mitt så dere burde låse det" sa hun og gidde oss en nøkkel. Rikke satte fra seg baggen på sengen og så gikk vi opp til de andre. Vi tok med oss hver sin rusbrus og en øl hver opp. "hei Marthe" sa den ene vennen til Felix og de andre. "hallo" sa jeg og smilte og satte meg ved siden av han. "så hvordan går det?" spurte han og og smilte. Vi snakket en god stund til alle ble så full og begynte og danse og skru opp musikken og sånn.

"Rikke?" sa jeg og så meg rundt. "julia har du sett Rikke?" spurte jeg og prøvde og få kontakt med henne. "hæ, ja så henne isted hun var på vei ned hun gikk sikkert for og sove" jeg nikket og gikk tilbake til vennen til Felix.

Jeg åpnet øynene og så opp i taket. "Rikke, fyfaen hva skjedde i går?" sa jeg og snudde meg litt rundt. "Hvem er Rikke?" hørte jeg en mørk gutte stemme.

////
Kommenter og vote for mer<3
////

- The fooo - Sesong 2حيث تعيش القصص. اكتشف الآن