"hallo" hørte jeg Felix si til Sofie. Jeg reiste meg opp og gikk til gangen. "hei" sa Felix og smilte til meg. Jeg smilte tilbake og så på han. Sofie løp til stuen igjen og Felix slapp fra seg baggen og sekken på bakken og kom mot meg. Han tok begge hendene rundt midjen min mens jeg tok mine rundt halsen hans. Når jeg tok på halsen hans var han sikkelig svett så jeg trakk meg unna automatisk. "hva er det nå?" sa han og kom etter meg, "du er kjempe svett" sa jeg og smilte. "ja så klart jeg har vært på øving" sa han og gliste. "og du kunne ikke bytte?" "jo, eller jeg kom rett fra øving, men drit i det kom her" sa han og dro meg inntil han. Felix og jeg ble stående og kysse en stund til Sofie ropte på oss. "kan dere se barbie med meg" "så klart vi kommer nå" ropte Felix tilbake. "nei Felix" sa jeg lavt så hun ikke skulle høre. "jo du må være snill" sa han og kysset meg før vi gikk inn til henne. "jeg valgte denne" sa hun og viste hvilken vi skulle se. "jada sett den på du" sa jeg og satte meg ned ytterst på sofaen, Felix satte seg ved siden av meg og holdt hånden rundt meg. "jeg vil sitte i midten" sa Sofie og presset seg i mellom oss. "Sofie, pass deg" sa jeg og dyttet henne. "nei" sa hun og presset seg enda mer ned. "du skal få sitte i midten men vi flytter oss" sa jeg og hun smilte. Vi satte oss på andre siden der det er sjeselong. Jeg innerst, Sofie ved siden av og Felix ytterst. Jeg tok opp mobilen min og var heller på den mens filmen gikk. *ligger du Sofie nå?* fikk jeg av mamma, "Sofie du må ligge deg etter filmen" hun ristet på hodet. "jo du skal" hun ristet på hodet igjen, "neivel da ligger du deg nå" sa jeg og smilte. "javel, men etter filmen" sa hun og smilte og jeg nikket. Filmen var ferdig og vi gikk alle ned. Jeg viste Sofie ikke ville være alene nede så vi skulle bare gå på rommet. "god natt" sa jeg og klemte Sofie før hun gikk og lå seg.
//Felix's perspektiv//
Jeg ventet på at Marthe skulle komme inn igjen. Jeg tok på mobilen og sjekket twitter og sånn. Marthe kom inn en stund etterpå og satte seg i sengen ved siden av meg. "går det bra?" spurte jeg og så henne i øynene. Hun nikket og smilte og tok opp mobilen sin. "Nei seriøst Marthe går det bra?" hun stoppet opp på mobilen og så opp på meg. "ja, det går fint Felix" sa hun litt irritert. "okei, ikke bli sur" svarte jeg tilbake. "sorry, men det går veldig fint jeg er glad vi er sammen igjen" sa hun og smilte og det fikk meg også til og smilte. "kom her" sa jeg og åpnet armene mine og Marthe la seg ned på brystet mitt. Jeg kysset henne på pannen og så bare lå vi der begge to uten og gjøre noen ting. Vi lå sånn en stund helt til vi hørte at noen åpnet ytterdøren oppe. Ingen av oss gjorde noe, vi bare lå der. Det var veldig godt og ligge slappe av og ikke tenke på noen ting. Det har vært en stress dag med masse øving. "Marthe, Felix?" "hva driver dere med?" jeg åpnet øynene og så opp på moren til Marthe som stod ved siden av sengen, "hæ" sa Marthe og gnidde seg i øynene. "klokken er snart tolv og jeg regner med at Felix ikke skal sove over?" jeg ble litt stresset av det, for jeg må dra hjem og mamma kommer til og klikke. Jeg tok opp mobilen jeg hadde fått masse meldinger av mamma og pappa. "shit" mumlet jeg og reiste meg litt opp. "nei, men du kan sikkert bare overnatte, så får dere heller dra tidligere ut til Felix og hente ting" jeg nikket, jeg hadde jo sekken min med og det er jo bare nye klær jeg trenger. Marthe nikket, "okei, den er grei" sa hun og smilte til moren og hun gikk ut. "jeg skal bare sende melding til mamma" sa jeg og Marthe nikket. *jeg sover bare over om det er greit, vi sovnet og glemte ut tiden* "jeg skal bare på do og pusse tennene" sa Marthe og reiste seg og gikk til doen. *greit, men neste gang planlegger du* hun var sikkert irritert men jeg orker ikke og dra hjem igjen når det er så sent. Marthe kom ut igjen og hadde tatt på seg nattøy. "skal du ha en tannkost? jeg har en ny en" sa hun og sto i døren til badet. Jeg reiste meg og nikket. Jeg pusset tennene og vi gikk ut igjen, jeg tok av meg klærne og lå meg ned i sengen i bokser. "skal du ligge ytterst?" spurte hun meg og jeg nikket. Hun gikk opp i sengen og krabbet over meg og la seg inn. "hva er klokken?" spurte hun og jeg snudde meg rundt for og ta en av mobilene for og sjekke. Jeg tok mobilen til Marthe siden den var den nærmeste så trykket jeg på knappen og så hun hadde fått en melding, det er ikke meningen og snoke og lese, men jeg kunne ikke la være og lese videre når jeg leste begynnelsen. *hvorfor svarer du meg ikke Marthe, det var så kos da jeg var hos deg* "Felix?" sa hun og reiste seg litt opp, jeg fortet meg og ta på tastelås og sa klokken var snart halv tolv, jeg sa det ganske surt selvom jeg ikke ville hun skulle vite at jeg så det. "Kan jeg få mobilen min litt?" sa hun og smilte. Jeg gidde den og la meg litt bedre til. "Ok, seriøst jeg vet ikke hvem det er, den personen har bare skrevet masse greier til meg i det siste, jeg lover" sa hun litt stresset, "jeg tror deg, jeg vet du ikke hadde gjort noe uansett og jeg vet folk vil ødelegge mellom oss" sa jeg og smilte til henne.
////
Vote og kommenter for mer :)))////