Kapittel 16

596 44 8
                                    

Jeg trøket tårene og gikk mot bilen til foreldrene til Felix. Jeg satte meg inn i bilen, og moren snudde seg til meg og smilte. "han kommer hjem snart" sa hun og smilte jeg nikket og smilte. "sånn da, vi snakkes Marthe" sa hun og klemte meg i bilen. Jeg gikk ut og gikk inn.

(EN MÅNED SENERE)

Nå er det bare to uker igjen til Felix og de kommer hjem igjen. Idag komme Rikke, lillebroen og moren som skal bo her i de to ukene. Så jeg håper det går fort selvom jeg må gå på skolen menst de er her som suger helt sykt mye. Jeg vet ikke om foooersene vet at jeg og Felix er sammen igjen men jeg tror ikke det. Når Felix og de har vært på intervjuer så har de sakt at ingen av de har kjæreste, så jeg vet ikke hva han tenker lenger selvom vi har snakket sammen sånn nesten hver dag så har jeg ikke turt og spørre han om det. Jeg vet egentlig ikke hvorfor men jeg tør bare ikke. Men jeg har bestemt meg for og spørre i kveld eller jeg må snakke med Rikke først, hun hjelper meg alltid. Jeg tror vi skal hente de sånn tre på flyplassen, så jeg gleder meg veldig til og se henne igjen. Det var i sånn sommer jeg så hun sist.

"Marthe, kommer du vi kjører nå" ropte mamma oppen i fra. Jeg tok med meg mobilen og løp opp. Jeg og mamma kjørte opp til flyplassen og entet på de der. Sofie vet ikke at de kommer siden vi vil overaske henne så, hun og pappa er på butikken. Sofie har bursdag snart og tante ville komme ned til henne og feire hun. "lurer på hvordan hun reagerer" sa mamma og lo menst hun så seg i speilet i bilen. jeg nikket og latet som at jeg fulgte med men egentlig på Felix. Jeg stalket Felix og så på de han hadde lagt ut, Jeg kom og over noe noen hadde tagget meg i *hva skjedde egentlig med Marthe og Felix, noen som vet?* jeg så igjennom noen av kommentarene, *trodde de var sammen jeg, er virkelig glad for at de ikke er det* *åå, jeg ble så lettet når jeg fant ut at ingen av dem har kjærester* *Felix og Marthe passet jo ikke da* *Felix har jo slettet alle bildene av de, er noe Marthe har gjort* det var masse sånne kommentarer. Jeg blir så jævlig usikker, jeg må snakke med Felix. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke har sakt noe om det og sakt unskyld til meg og hvorfor han sier at han ikke har kjæreste.

"er det Felix?" spurte mamma og så på meg, jeg nikket og låste mobilen. "du savner han vel" jeg nikket enda en gang. Vi gikk inn på flyplassen og ventet på de der. Vi satt i fem minutter før tante og de kom ut. "hallo" ropte mamma til tante og de gjorde noe greier som de alltid gjør når de møtes. Jeg og Rikke løp mot hverandre og klemte lenge. "åå, jeg har savnet deg" sa jeg og smilte. "jeg har savnet deg og" sa Rikke og klemte meg igjen. "hallo Mathias" sa jeg og fikk han til og komme mot meg, jeg klemte han og han klemte meg. Tante kom og klemte meg menst mamma klemte de to andre. "så er dere klar for overaskelse nå?" spurte mamma Rikke og Mathias. "ja jeg gleder meg til og se henne nå"

Vi kjørte hjem og jeg og Rikke gikk ned på rommet menst mamma og de holdt på og fikse oppe. "har det skjedd noe i siden de dro da?" spurte Rikke. (Rikke vet alt som har skjedd siden Marthe har sakt d til henne selvom jeg ikke har skrevet det hahah) "nei ingenting, det er helt jævlig uten dem på skolen" Rikke begynte og le. "de kommer om to uker ikke sant?" spurte hun og så rundt i rommet. "Ja de kommer neste lørdag eller så var det fredag jeg husker ikke" sa jeg og lo da jeg sa det siste. "så jeg får møtt de uansett?" sa hun og var kjempe glad, "ja om du drar søndag så" sa jeg og smilte til henne. "fyy, jeg gleder meg til og se Omar igjen" sa Rikke og klikket helt. Jeg begynte og le av henne og da begynte hun også. "men seriøst" sa Rikke og stoppet og le. "hva?" sa jeg og så på henne. "jeg så en av intervjuene som de hadde" "hva mener de med at ingen av de har kjærester?" spurte hun meg. jeg ble litt tirst og så vekk fra henne. "jeg vet ikke, jeg tenkte og snakke om det med han i dag" sa jeg og smilte til henne. "de sa det i det første intervjuet de hadde de første dagene og du har ikke spurt han?" sa hun og ble litt trist. "nei jeg har bare ikke turt" sa jeg og lente meg ned i sengen. "du må ringe han og spørre hva han mener, du kan ikke vente på at han skal komme hjem og late som ingenting har skjedd" sa Rikke og lente seg ned vedsiden av meg. Jeg nikket og akkurat så ropte mamma på oss om at vi måtte komme opp. Vi løp opp begge to og ventet i spenning på Sofie. Jeg og mamma skal gjemme oss menst tante, Rikke og mathias skal sitte i sofaen og late som ingenting og bare være helt normal når hun kommer. Mathias og Sofie er like gamle så det er veldig greit at de er det så de to kan leke sammen uten at den andre skal være for stor eller for liten, da slipper jeg og Rikke og være med de så mye. Vi feiret bursdagen til Sofie nå siden pappa skal dra til Berlin med jobben og da kan han ikke være her på bursdagen hennes. Jeg og Rikke gikk ned etter vi hadde spist kake og Sofie hadde åpnet noen gaver som hun hadde fått og resten skulle hun få på bursdagen sin.

"Rikke og Marthe" ropte Mathias og Sofie i kor ned, "jaa?" ropte vi tilbake. "pappa drar nå" ropte Sofie tilbake. Jeg og Rikke gikk opp og sa hade til pappa. "jeg er eldig mel meg for at jeg ikke kan være her på bursdagen din" sa pappa og klemte Sofie. "hade" sa jeg og klemte han. "dere får passe Sofie og Mathias menst vi kjører pappa opp" sa mamma og smilte til meg. Jeg nikket og mamma, pappa og tante gikk ut og kjørte pappa.

"hva vil dere gjøre?" spurte Rikke dem. "vi vet ikke" sa Sofie og hoppet opp på Rikke. "dere kan se på tv da" sa jeg og smilte de nikket og løp mot stuen og så på tv. Vi gikk etter og satte oss i hver sin stol. "Marthe?" spurte Rikke og hintet til at vi skulle gå vekk fra stuen. Rikke reiste seg og jeg gikk etter henne. Vi gikk inn på kjøkkenet og satte oss der. "hva?" spurte jeg sa jeg satt meg ned. " du husker første gangen vi møtte guttene på starbucks?" jeg nikket, "og når vi ble med til studioet?" spurte hun etter på. Jeg nikket igjen, "og daff snakket med oss som at det var meningen at vi skulle komme?" jeg tenkte over det hun sa og ble usikker på hva hun mente. "ja jeg husker det" sa jeg usikkert, "var ikke det veldig rart?" spurte hun igjen jeg nikket. "hva om alt var mening da?" jeg så usikkert på Rikke, "liksom at det var mening at vi skulle møte de" jeg tenkte veldig mye over det men ble avbrtytet når Sofie skrek fra stuen. Jeg og Rikke gikk ut i stuen for og se hva som skjedde. "hva er det som skjer?" spurte Rikke og så på Sofie og Mathias krangle om kontrollen til tv.
*kan du skype nå?* skrev Felix på melding, *ja kommer på skype nå* svarte jeg tilbake. "Jeg skal bare ned og skype med Felix ok" sa jeg til de før jeg reiste meg. "spørr han da" sa Rikke og smilte og jeg nikket.

Jeg ble litt nervøs for og spørre Felix om det greiene med intervjuene. Felix ringte og jeg tok den. Felix fortalte om alt han og guttene hadde gjort i dag og i går siden han ikke har tid til det.

//Felix's perspektiv//
Jeg fortalte Marthe om hva vi har gjort i dag og i går, siden jeg ikke hadde tid til og skype i går. "jeg savner deg kjempe masse" sa jeg og smilte til henne hun nikket og osmilte tilbake. "nå er det bare to uker igjen" Marthe bare så vekk uten og svare meg. "Marthe? hva er det?" spurte jeg og ventet på at hun skulle svare. "hvorfor sier du på intervjuer at du ikke har kjæreste?" jeg har ventet på dette en stund nå men jeg har sluttet og tenke på det siden hun aldri har spurt meg om det enda

////
Kommenter masse og vote for mer:)
Flere votes og kommentarer kommer det fortere nye deler:))
////

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now