Kapittel 28

372 37 11
                                    

Jeg følte meg mye bedre da Felix sa det og når han tok meg i hånden. Folk har sikkert fått med seg hva som skjedde på den festen til Julia, selvom det ikke skjedde noe. Jeg kjente at det dirret i lommen min så jeg sjekket jeg og det var en melding fra Rikke. *Marthe ring meg plis*det så litt viktig ut så jeg reiste meg opp og gikk ut av klasserommet. Nå som jeg tenker på det så trodde sikkert folk jeg gikk ut fordi hun kjerringen sa det men det var ikke derfor. "Marthe? hva skjer?" hørte jeg stemmen til Felix si bak meg. "hæ åå, Rikke sendte melding og sa jeg måtte ringe henne" sa jeg og smilte. "ahh, er du sikker?" spurte han og kom nærmere meg. Jeg nikket, Felix tok hånden min og den andre rundt midjen min og dro meg nærmere. Akkurat da Felix skulle kysse meg åpnet døren seg og læreren kom ut. "hvorfor tror dere at dere bare kan gå ut av mine timer" sa han strengt han lukket døren inntil og så på oss. "sorry" sa Felix og så på læreren, han så litt på oss "det går denne gangen men neste gang går det ikke" sa han strengt. Læreren åpnet døren og jeg og Felix gikk inn, jeg så på Oscar og de og smilte. Jeg og Felix satte oss ned igjen på plassen og læreren fortsatte.

skoledagen har gått ganske fort til no men sikkert fordi vi slutter halv 1 idag som er sykt digg. Jeg og guttene satt rundt et bord som var i gangen. "Hva skal dere i dag da?" spurte Ogge og så på oss andre. "vi skal jo i studio senere i dag så jeg skal bare slappe av" sa Omar og dem andre nikket seg enig. "du da Marthe?" spurte Oscar og alle snudde seg mot meg. "jeg skal ingenting tror jeg" sa jeg samtidig som jeg nikket. *pling* *pling* *pling* "wow, sykt populær Marthe" sa Omar og sarkastisk, "sykt" sa jeg sarkastisk tilbake. *vi kommer litt sent hjem i dag, så du får finne noe middag til deg og Sofie* *og hente henne i barnehagen* jeg himlet med øynene og sjekket de andre meldingene. Ogge begynte og le og jeg så opp på han. "hva var det for noe?" sa han og dem andre så på meg. jeg begynte og le og forklarte at jeg var alene og måtte passe Sofie i hele kveld. "den er lei" sa de og jeg nikket. Jeg sjekket de andre meldingene og de to siste var fra Rikke. *Marthe, ring meg no* *trenger hjelp med noe* jeg reiste meg opp og sa jeg skulle ringe Rikke. (M=MARTHE R=RIKKE)

M: Rikke?

R: hæ hva

M: hva er det?

R: kan du hilse til Omar og si jeg savner han

M: e det kødd?

R: hæ nei han glemte mobilen hjemme tror eg han svarer ikke meg

M: Hade Rikke

Jeg ble litt irritert over at hun ringte meg for og si det. Jeg gikk tilbake til de andre, "jeg skulle hilse fra Rikke" akkurat da jeg sa det ringte det inn og vi gikk til den siste timen. "kommer du Felix?" spurte jeg når han stoppet opp og så ut vinduet. "Felix?" sa jeg og gikk tilbake til han og tok hånden hans og dro han med meg. "ja vent litt, se" sa han og pekte ut. Det var Julia som kysset på en gutt. "hva er du sjalu eller?" sa jeg og blunket til han, "nei burde jeg?" sa han litt irritert. "wow, sint" sa jeg og smilte til han. "kom igjen" sa han og vi gikk inn til timen. Timen gikk ganske fort så når den var ferdig gikk vi ned til bussen. "dem andre fikk faen gå tidligere" sa Felix og så på telefonen sin. "kan jeg komme til deg?" spurte Felix da vi kom til busstoppet. "skal du ikke til studioet?" spurte jeg og så på han og smilte, "jo men det er nå, kan komme til deg etterpå siden du skal være alene" sa han og tok hånden min, jeg nikket. Bussen kom og vi satte oss inn. "jeg må av her skal hente Sofie" sa jeg og trykket på stopp. "hade da" sa Felix og kysset meg på pannen. "hade babe"

Jeg hentet Sofia og vi tok bussen tilbake hjem. "Hvor er mamma og de?" spurte Sofie og så på meg da vi kom inn. "de kommer litt senere hjem i dag, men Felix kommer senere" sa jeg og smilte til henne. "bare han ikke Oscar?" sa hun og så litt trist ut, "ja, men det går vel fint" sa jeg og smilte. Hun bare nikket og løp inn i stuen og satte på tv. Jeg kom like bak henne, "hva vil du ha til middag?" spurte jeg og så på mobilen min. "hysj jeg ser på tv, jeg vet ikke hva jeg vil ha" sa hun og hadde øynene på tv. "da blir det frossenpizza da" sa jeg og gikk ut på kjøkkenet. Jeg satte på ovnen og satte pizzaen inn. Jeg og Sofie spiste pizzaen og klokken var blitt halv fem og mamma ringte. (M=MARTHE MA=MAMMA)

MA: du jeg blir ganske sein i dag, og du vet pappa blir det også

M: og?

MA: så kan du ligge Sofie?

M: har jeg noe valg?

MA: flott vi snakkes

M: nei vent

MA: hva?

M: har du snakket med pappa om og få dra

MA: jeg skal ringe han senere

M: javel hade

Jeg la på og så bort på Sofie, "er du mett?" spurte jeg, hun snudde seg mot meg og nikket. "så bra" *jeg er her nå* fikk jeg fra Felix, jeg smilte for meg selv og svarte han. *bare gå inn du* Noen minutter senere hørte jeg døren åpnet seg og Sofie løp som en hund ut for og se hvem det var. "Felix" ropte hun så hele nabolaget hørte det.

///

15 votes og ti kommentarer for ny del :) jeg har lage masse deler nå som er klar så nå må jeg bare få så og så mange votes og kommentarer :D

///

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now