Kapittel 12

934 49 9
                                    

//Felix's perspektiv//
"Shh, vi må heller være sammen den siste tiden før vi drar og heller våre glade" sa jeg for og få henne tol og slutte og gråte, "du har rett" sa hun og tørket vekk tåren. "Har jeg?" Sa jeg usikkert og s på henne "jeg tulla" sa jeg og smilte og fikk henne til og le litt.
Hun tok hånden min og kysset meg på kinnet. "Må vi gå på den festen?" Sa hun og så på meg. Jeg har jo veldig lyst til og dra på en "siste" fest før vi drar og alle drar jo. "Neida vi kan dra om du har lyst" sa hun og smilte litt fake til meg. "Vi må ikke dra altså" sa jeg og smilte like fake tilbake, "ok da drar vi ikke da" sa hun fort og kysset meg like fort som hun sa det. Jeg nikket og så litt vekk fra henne. "Jeg tullet Felix, vi drar" sa hun og jeg snudde meg fort og "stjal" et kyss fra henne.
Jeg sjekket mobilen og så jeg hadde fått en melding av Omar *dere skal til Julia sant?* *ja, men skal vi fem dra opp sammen?* skrev jeg til han og ventet på at han skulle svare. *ja, skal vi møte hos deg? Jeg tror foresten det var bare oss fire pluss Marthe og noen få andre venner av Julia skulle komme så jeg tror ikke det blir noe stor fest liksom* svarte han tilbake, jeg viste medlingen til Marthe for og gjøre sikker på at hun ville dra på festen, hun har ikke akkurat den beste kontakten med vennene til Julia.
"De går greit" sa hun og smilte og jeg svarte Omar. *ja det er vel enklest, men dere har drikken?* "Skal dere drikke mye?" Spurte hun og så på mobilen min og så opp på meg, "jeg skal ikke" løy jeg og prøvde og være ærlig på utrykket. "Okei, men skal jeg gjøre meg klar så vi kan dra bort til deg?" Jeg nikket og kysset henne før hun reiste seg og gikk mot badet.
//Marthe's perspektiv//
Jeg gikk til badet og begynte og sminke meg, når jeg nesten var ferdig fikk jeg en melding av Julia. *du er invitert altså jeg gadd bare ikke og si ifra til deg for eg tenkte du kom uansett, men jeg vil være din venn og vil helst ikke krangle med deg, håper ikke du er sur på meg enda eller noe<3* Jeg himlet med øynene og gjorde meg ferdig med sminken, og så gikk jeg ut i skapet mitt. Jeg tok bare på meg en svart inntilsittende bukse og en fin hvit topp til. "er du klar?" sa jeg og Felix snudde seg rundt. Han nikket og kom mot meg "hvor heldig er ikke jeg som har deg som kjærste?" Jeg fikk en varm følelse inni meg og klarte ikke og slutte og smile. "kom så kjøre vi" sa Felix og tok meg i hånden og vi gikk opp.
"hvor skal du og hvorfor har du pyntet deg sånn?" sa mamma og studerte meg. "vi skal bare ha en sånn kosekveld i dag hos Felix" sa jeg og smilte. "er det sant Felix?" spurte mamma og så på han med ett eller annet blikk jeg vet ikke hva det var selv en gang. Jeg lo litt og så på henne, "mamma, ja det er sant og desuten har jeg ikke pyntet meg" sa jeg og vi gikk ut døren og ned mot sykkelen hans. Vi kjørte bort og alle guttene sto utenfor og ventet på oss da vi kom. "det var på tide" ropte Oscar da vi gikk mot dem. "kjeft du" sa Felix og slo litt i Oscar da han kom bort til han.
"ser du er veldig klar" sa Ogge og vi andre begynte og le. "jeg måtte vente på hun her da så" "dust" sa jeg og dyttet litt i han. "vi går inn så må eg få fikset meg" sa Felix og blunket til meg. Vi gikk inn og så begynte Oscar og Ogge og drikke masse menst jeg og Omar bare satt der med en øl i hånden. "du drikker ikke?" spurte Omar meg og da begynte Oscar og Ogge og. "ja hva skjer, jeg trodde du drakk jeg" begynte Ogge og så på meg. "selvom jeg gjør det trenger jeg ikke og drikke mest mulig før vi kommer opp da" sa jeg og så på dem, "chil da" sa Oscar og blinket til meg.
Jeg reiste meg og gikk opp til Felix for og sjekke om han var klar. "er du klar?" spurte jeg og lukket døren lengre opp. "hæ oja, ja snart" sa han og drakk en slurk av ølen sin. "okei jeg går ned jeg"
Etter en stund kom Felix ned og vi ventet gikk opp til Julia siden hun ikke bor så langt vekke fra Felix. Vi gikk opp og ringte på til Julia. "hallo gutter og jenter" ropte hun nesten til oss, hun så ganske full ut. Vi gikk inn og så var det faktiskt en del folk her men det var liksom ikke overfullt der heller. Jeg var ganske glad for at Felix viste meg de andre vennene hannes som ikke går på skolen våres og som jeg ikke har fått tid til og møte enda, det samme med Ogge og Oscar sine venner også, jeg vil jo komme godt overends med vennene deres også og ikke bare være bekjent med dem eller noe sånt.
Forskjellen på "festene" i norge og denne her, så er det vel at her driver de bare med kline og drikke leker og mer ærlig menst de jeg var på i norge var det bare drikke leker og ellers så satt vi og snakket bare om masse bull. Jeg liker meg egentlig i norge akkurat nå siden jeg ikke kjenner noen her menst i norge var vi en gjeng på ti personer, menst her er det sikkert folk Julia ikke kjenner en gang.
//Felix's perspektiv//
"har du sett Marthe?" spurte jeg Omar siden han er den eneste av oss fire som ikke drikker seg drita når vi er på sånn her, han så seg rundt, "nei, finner du hun ikke?" "nei jeg vet virkelig ikke hvor hun er" sa jeg bekymret. Etter jeg merket at hun begynte og drikke en del stoppet jeg for jeg vil heller passe på henne enn og drikke meg drita. "skal jeg hjelpe deg?" Omar tok meg ut av tankene og jeg nikket. Vi begynte og se oss rundt og fant henne ikke noen steder nede.
////
Jeg bare lurer på om dere vil ha en dirty del? Jeg skriver en om det er det dere vil ha :D
Kommenter og vote for mer<3
////

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now