Jeg snudde meg rundt for og se hvem det var som gikk etter meg. Julia, sefølgelig. "hva vil du?" sa jeg irritert. "vi må snakke" sa hun og smilte til meg. Jeg så litt rart på henne, har hun ikke sakt nokk? "om hva da" sa jeg og smilte falskt. "jo du skjønner, Maja ville være sammen med meg idag" hun stoppet og så ut til og begynne og gråte?
"Ja også?" "Hun ville bare fordi guttene skulle på øving" sa hun og hulket. Jeg himlet med lynene uten at hun så det. "Og hva skal jeg gjøre?" "Ok, ikke bli sur okei" sa hun og tørket bort en tåre. Jeg nikket.
"Jeg inviterte Maja bort til deg sånn vi kan" jeg så på henne med et drepe blikk, hvordan tror hun at hun kan invitere noen som jeg ikke kjenner og jeg hvert fall ikke liker. "Det kan du drite i, hun kan drite i og komme inn i mitt hus" sa jeg og begynte og gå.
"Marthe vent!" ropte hun etter meg. Jeg stoppet opp "hva?" Sa jeg irritert. "Vi kan skjelle hun ut" sa hun og smilte, jeg himlet med øynene en gang til men nå så hun det.
"Kom igjen da" "greit, men jeg sier ikke en drit til hun" sa jeg og gikk mot huset menst Julia gikk etter. Fem minutter etter vi kom inn ringte Maja på døren.
"skal du åpne eller?" sa hun og dyttet meg litt mot døren. "vet hun at jeg er her?" spurte jeg henne. Hun nikket, "jeg sa at vi skulle snakke med deg" sa hun og smilte fornøyd. Jeg gikk og åpnet døren og Maja sto og smilte til meg. "hallo Marthe" sa hun og kom mot meg og klemte meg.
Jeg trakk meg unna henne, "wtf?" mumlet jeg og lot henne komme inn. "hei babe" sa Maja og klemte Julia. Vi gikk ned på rommet mitt og satte oss i sofaen. "sweet, nice rom" sa Maja og gikk rundt i rommet. "okei?" sa jeg irritert og usikkert mens hun forsatte og se seg rundt. "sitt deg ned Maja, vi må snakke" sa Julia og så på henne.
Jeg reiste meg opp og gikk mot doen. "hva skal du?" sa Julia og så på meg. "eh, på do" sa jeg fort og holdt på mobilen og foran lyden så de ikke hørte at mobilen ringte. Jeg gikk fort inn på doen og svarte på telefonen. (F=FELIX M=MARTHE)
F: hva faen Marthe
M: hæ?
F: Julia? du sa dere ikke var venner og nå er hun med deg hjem?
M: er du dum eller hun ville bare være med meg fordi vi skulle-.
F: hva skulle dere?
M: åja, nei ingenting viktig
F: Julia skulle jo være sammen med Maja idag
M: Ja? kanskje hun er det?
F: Maja er vel ikke hos deg er hun?
M: Kanksje, vi snakkes babe
F: Marthe!
M: Love you
Jeg la på før Felix fikk sakt noe, han fortjente det. Jeg vet ikke hva Julia skal si til Maja men det er noe og hun fortjener det. Jeg og Felix er blitt "venner" igjen. Eller jeg vet ikke om vi er venner men jeg har jo ingenting i mot Felix. Har jo like mye følelser for han som jeg alltid har hatt. Han skulle bare visst hvordan det er når jeg ser han, hvor mange sommerfugler som fyker rundt.
"Marthe?" banket Julia på døren. Hun tok meg virkelig ut av tankene mine. Jeg åpnet døren og så Maja sitte og gråte. Jeg dro med meg Julia bort, "hva sa du til henne?" hvisket jeg lavt til Julia, "jeg sa bare at Felix hadde gjort noe mot henne, du trodde vel ikke at jeg skulle beskytte Felix og hate på Maja" hvisket hun tilbake. "det var jo det du sa?" sa jeg irritert. "jeg løy sorry" sa hun og strøk meg på ryggen. "hva sa du til Julia?" spurte jeg hun etter hun hadde strøket meg. "at han hadde pult en annen på skolen" sa hun og smilte veldig.
"ok, dere to gå ut herfra nå" jeg dyttet Julia mot døren og Maja kom gråtende etter. Felix fortjente ingenting, han hadde jo ikke gjort noe gale. Han kommer til og tro det var jeg som fortalte det, og han kommer til og hate meg for alltid. Det samme med de andre guttene. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre eller si til Felix, han kommer til og ringe meg og ringe alle guttene og fortelle hva Julia sa, eller han kommer til og tro det er jeg så han kommer til og si jeg sa det til Maja.
(F=FELIX M=MARTHE)
M: Felix?
F: hva feiler deg Marthe?
M: oj det gikk fort
F: hva gikk fort? Du kan ikke bare si love you og legge på
M: Felix jeg må fortelle de noe
F: vent litt Maja ringer meg
M: Felix vent det er viktig
F: okei, men fort deg
M: Julia, fortalte at du hadde pult noen andre til Maja
F: hæ?
M: du hørte hva jeg sa, vi skulle bare si noe til Maja så hun ikke skulle være med deg lenger
F: hva mener du?
M: Jeg elsker deg enda og jeg vil ikke at du skal være sammen med noen andre enn meg.
F: men jeg kan jo ikke jeg gjøre noe med
Faen for en idiot, jeg la på og heiv mobilen bort over gulvet, jeg løp bort til sengen og la meg ned under dynen. Hvorfor sa jeg det, jeg må alltid ødelegge med ting jeg sier, det er en av tingene hvorfor jeg hater meg selv så mye. (M=MARTHE F=FELIX)
F: ok, Marthe sorry, ikke legg på
M: hva?
F: Jeg er lei meg skulle ikke sakt det, men det er jeg som skal være sur ikke du
F: gråter du?
Felix kunne høre at jeg gråt, det er det verste jeg vet, han tror han er den eneste som er sur.
F: Marthe svar ellers så kommer jeg bort.
F: ok, jeg går nå.
Jeg vil jo at Felix skal komme men jeg vil og at han ikke kommer, men jeg vet jeg kommer til og angre om han ikke hadde kommet. Etter ti minutter hørte jeg pappa og Felix snakke oppe, pappa vet sikkert noe om hva Felix har "gjort" mot meg. Etter noen minutter banket det på døren min og Felix kom inn, jeg hadde allerede tørket vekk tårene og gjort sånn det ikke så ut som at jeg gråt.
Felix kom mot meg og satte seg ned på sengekanten, "kan du forklare det nå?" spurte Felix meg og tok hånden min. Jeg så ned på hendene våres og så opp på Felix igjen. Jeg nikket svakt og forklarte han alt om at Julia hadde lurt meg og at vi skulle ikke si noe dumt om Felix og alt det der.
"åå, Marthe det går bra, du vet hvordan Julia er" jeg nikket igjen. Felix klemte meg og holdt rundt meg en stund. Jeg satte meg lenger inn sånn Felix kunne sitte seg lenger oppi sengen og ligge sammen med meg. Han holdt rundt meg og holdt meg i hånden. "Marthe?" sa Felix og så ned på meg, "hva?" sa jeg litt irritert siden jeg nøt den stille tiden vi hadde, "skal jeg fortelle deg noe? Lov og ikke bli sur" forsatte han, "okei?" sa jeg usikkert.
"jeg og Maja, det var liksom aldri noe mellom oss, jeg og hun avtalte og gjøre noen sjalu, jeg trodde aldri Maja skulle bli sur og gråte over det Julia sa" "noen sjalu?" spurte jeg han, "ja, liksom jeg ville gjøre det sjalu og hun ville gjøre eksen sjalu" "på deg funket det hvert fall" sa Felix og smilte skjevt. "du burde ikke leke med andre sine følelser sånn Felix" sa jeg og reiste meg opp fra han og så stygt på han./////
Tusen takk for de fine kommentarene, jeg blir veldig glad for dem! <3
Vote og kommenter for mer
/////