Kapittel 21

578 32 3
                                    

"nei vent" sa Felix og tok meg i hånden. "hvorfor? har jeg gjort noe?" sa han etterpå. Jeg ristet på hodet, "nei det er bare Rikke som trenger meg" sa jeg og så ned på Felix. "kan du ikke bli litt til, må fortelle deg noe" jeg ble litt nervøs og satte med ned vedsiden av Felix. "hva?" sa jeg og så på hånden hans som holdt min. "vi skal begynne på et nytt album og vi må jobbe veldig mye om det" jeg nikket, "og vi må begyne med faste tider vi skal være på studioet" jeg skjønte ikke helt hvor han ville men jeg bare så han i øynene og lot han forsette. " vi skal være der fra etter skolen til åtte" "og de eneste dagene vi har fri er i helgen" jeg nikket. "så det er fra mandag til torsdag eller fredag?" sa jeg og så på han. "Torsdag" sa han. Han så lei seg ut men jeg skjønte ikke helt hvorfor, jeg syntes jo det bare var bra at de skulle lage et nytt album. "er du lei deg?" spurte jeg og tok et hardt grep i hånden hans. "jeg får jo ikke sett deg" sa han og så enda tristere ut. Jeg klarte ikke og gjøre noe annet enn og smile. "det er jo trist ikke le" sa han og tok meg i håret. "jeg ler ikke jeg smiler for du er så søt" sa jeg og kysset han på kinnet. "kom her" sa han og dro meg sånn jeg lå over han. Vi begynte og kysse og holdt på til moren til Felix kom inn. *kremt* Felix dyttet meg til siden sånn jeg la på ryggen og Felix satt seg opp. " hva?"sa Felix og så på moren. "du har ikke pakket ut enda" sa hun og jeg så at hun så på meg i sidesynet. Jeg prøvde og være på mobilen så hun ikke kunne se hvor flau jeg egentlig var. "jeg vet det, jeg har andre ting jeg må ta meg av" sa Felix og så ut til og smile til henne. "Felix, du skal pakke ut idag" sa moren og ble litt irritert. "ja, men kan du gå ut" sa Felix og moren lukket døren. "men Rikke maser sånn jeg må virkelig stikke" sa jeg og så på Felix menst jeg sa det. "jeg kan bli med" sa Felix og gliste. "du må pakke ut" sa jeg og begynte og le. "hun sa før i går og jeg trenger ikke og pakke ut enda" sa han og gliste enda mer, "moren din blir sikkert sur" sa jeg og stoppet og le. "nei da, jeg snakker meg alltid ut av det" "dust" sa jeg og dyttet han i armen. "vi kan spørre om de andre tre dustene kan komme og" sa Felix og smilte. "ja, send melding til de da så spør eg Rikke om hun gidder det" sa jeg og smilte. "hva mener du med gidder" sa Felix og latet som han var fornærmet. "det er ikke akkurat bare, bare og være med alle dere da" sa jeg og lo. "du kødder nå sant" sa Felix og ble enda mer fornærmet. "nei" sa jeg og lo enda mer. "fyfaen" sa Felix og så på meg. "unskyld, det er ikke stress og bare være med deg, men med alle dere fire sammen så blir det litt slit" sa jeg og prøvde og ikke le. "det er greit det" sa Felix og reiste seg og ble care. *ja, så får jeg møtt alle før jeg drar også" sendte Rikke tilbake. "Skal vi gå?" sa jeg og reiste meg og gikk mot Felix. "bare gå du" sa han og snudde seg vekk fra meg. "Felix stopp" jeg tok armene rundt han og holdt rundt han bak fra. "kom igjen nå går vi" sa jeg og tok hånden hans og gikk og prøvde og dra han med meg men jeg ble fort dratt tilbake siden han var sterkere enn meg. "Felix" sa jeg og prøvde og kysse han på munnen, jeg kysset han mange ganger og prøvde og få han til og slutte og være sur. "neivel, jeg får kose meg med de andre jeg da" sa jeg og snudde meg og begynte og gå. "jeg tulla" sa Felix og kom løpende mot meg. "var det jeg tenkte" sa jeg og snudde meg. Før jeg fikk gjort noe dro Felix meg inn på rommet igjen og lukket døren. "Moren din er her" sa jeg og før jeg fikk sakt noe mer var Felix allerede på leppene mine og han dyttet meg til veggen. "Felix" når Felix dyttet meg til veggen så hørtes det ut som at hele huset raste. "drit i det" sa han og begynte og kline med meg. "stopp, vi må gå nå" sa jeg og dytet han vekk. "javel" sa Felix og gikk bort til speilet for og fikse håret, det samme gjorde jeg. "fyfaen se hva du har gjort da" sa Felix og så på sugemerke jeg hadde lagd. "ja, se på dette da" sa jeg og viste de to han lagde. "dette er så kleint" sa Felix og hentet en hettegenser så han kunne skjule det med den. "dette er stress" sa han og prøvde og skjule det. "drit,kom igjen"

Vi begynte og gå hjem til meg og møtte noen kompiser av Felix på veien. "hei" sa de og klemte han og begynte og snakke med han. "så dette er damen din" sa han ene og så på meg. Jeg himlet med øynene og Felix tok hånden min, "ja, det er det" hørte jeg han sa stolt. Jeg begynte og smile litt for meg selv menst jeg så ned på skoene mine. "nei, men vi snakkes Felix og.." sa han ene og ventet på at jeg skulle si navnet mitt "Marthe" sa jeg og smilte, han nikket. "Felix og Marthe" sa den ene og tok ut hånden for og hilse. Jeg gjorde det samme og hilset. Etter de gikk og vi var komt hjem til meg. "hva skjer" sa Felix da vi kom ned til Rikke på rommet. "ingenting" sa Rikke og smilte til Felix og små løp mot han og klemte han. "hva har skjedd her da" sa Rikke og begynte og le og pekte på sugemerke. "Spør Marthe" sa han og snudde seg og smilte til meg. "fyfaen, Rikke nei han begynte" sa jeg og viste mine. "det har ingenting og si om hvem som begynte men jævlig kleint er det" sa hun og lo. Jeg nikket og gikk bort til speilet for og se, Felix kom like etter. "se hva du har gjort med meg" sa Felix og så på det. "hva du har gjort med meg? se hva du har gjort med meg" sa jeg irritert. "hva kommer gutta til og si, alle kommer til og mobbe meg" sa han og tok på seg hetten og prøvde og skjule det. Vi hørte det kom noen ned trappen og vi kunne høre det lang vei at det var Oscar, ogge og Omar. Døren åpnet seg og Omar fikk store øyne og så seg rundt og så på Rikke. "hva gjør hun her?" sa han med en sint stemme.

///

Kommenter og vote for mer :)<3

///

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now