Kapittel 19

604 37 6
                                    

M: hv-a?

F: nei ikke no, forsett

M: ok, han skulle følge meg ned i går og så sovnet vi begge to før han gikk ut

F: så du våknet altså med han

M: mhm

F: hm

M: er du sur

F: neida, god natt kos deg på skolen

Felix la på og jeg gadd egentlig ikke og bry meg om dramaet han skulle lage så jeg gikk innpå badet og gjorde meg klar til og ligge meg. Jeg sendte en melding til Felix før jeg gikk ut igjen til rommet. *sorry, vet ikke hva jeg har gjort men jeg er glad i deg*

(en og en halv uke senere, det er onsdag)

Felix har ikke svart på meldinger på over en uke og han har heller ikke ringt meg. Jeg vet ikke om han er sur eller om han bare ikke har tid. Rikke vet ingenting om det og jeg har prøvd og holde det skjult for henne som har vært ganske vanskelig. "Marthe, følg med" hørte jeg læreren ropte mot meg. Jeg nikket og himlet med øynene når hun snudde seg. Skolen suger så mye uten Felix og de, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, Julia blir automatisk en bitch på skolen, hun pleier ikke og invitere alle de vennene hennes så hun er mye snillere på fest egentlig. "dere skal gjøre dette til i morgen, husk prøven dere og har i naturfag" sa læreren og smilte fornøyd. Jeg tok med sekken min og gikk ut av klasse rommet. Nå er det bare en time igjen og jeg kan endelig dra hjem. Jeg gikk bort og satte meg på en benk som var litt borten for doen. "Marthe" hørte jeg noen hviske til meg, jeg så meg rundt for og se hvem det var. "Hallo, her" hørte jeg igjen. Jeg så på Julia som sto borte med doen. "hva?" spurte jeg og så på henne. "kom her" sa hun og tok hånden sin og jeg tok opp sekken min og la fra meg mobilen min i lommen. "kan dere gå ut"sa Julia til de jentene som var på doen. De himlet med øynene og tok med tingene sine ut. Da de gikk ut så ringte det akkurat inn til siste time. "hva? jeg må fort meg" sa jeg og ventet på at hun skulle si noe. "jeg hørte det som som du fortalte Alexander om Felix," sa hun og så rundt på doene om det var noen der. "sa jeg noe om Felix?" sa jeg og så på henne som et spørsmålstegn. "ja? sa han ikke det?" "nei?" sa jeg og vente på at han skulle fortelle. "vi burde gå inn i klassen" sa hun og gikk mot døren. "hallo, hva sa jeg?" sa jeg litt irritert. "du sa bare masse fine ting om han" sa hun og gikk ut. "om det var så fint hvorfor skulle du snakke om det da?" vi gikk mot klasserommet og jeg ventet på at hun skulle svare. "du burde bare snakke med Felix eller Alexander" sa hun da vi kom med klasserommet. "hvorfor er dere forsein" ropte nesten læreren vi hadde da vi kom inn. Ingen av oss svarte og vi gikk og satte oss. "Marthe og Julia bli med meg ut på gangen" sa læreren vi hadde da alle hadde begynt og jobbe. "hvor var dere?" sa han strengt. "vi måtte bare snakke" sa jeg og prøvde og overbevise han. "ja" sa Julia flørtete, hun prøvde virkelig og flørte med han. Jeg prøvde og holde inne at jeg lo, det var så jævlig tåpelig at hun prøvde på det men det var morsomt selvom. "okei, om dere er sein neste gang slipper dere ikke like lett unna" Vi nikket og gikk inn igjen.

Etter timen gikk jeg og tok på skoene mine og jakken min. jeg skulle ned til bussen og det regnet så deg sugde men jeg hadde heldigvis jakke og hette. "Marthe" hørte jeg noen rope bak meg. Jeg snudde meg rundt og så Julia komme etter meg. "hva var det du prøvde på i sted egentlig?" sa jeg og lo da hun kom nedt til meg. "det var den eneste grunnen til at vi slapp unna" sa Julia og begynte og le. Jeg ristet på hodet. Da vi kom ned til busstoppet tok jeg bussen hjem og gikk fort opp til huset. "hallo?" ropte jeg da jeg kom inn, "heii" ropte Sofie og løp mot meg. Mamma har tatt fri denne uken så hun og Sofie er hjemme sammen med tante og de. "var det gøy på skolen dadda" spurte hun og tok hånden min og dro meg inn i stuen, "ja veldig" sa jeg ironisk og så på Rikke. "hva skjer?" spurte hun og satte seg litt opp. "hvor er mamma og de?" spurte jeg og så bort på tv. "tror de er og handler eller noe" jeg nikket og tok fram mobilen. *sa Alexander hva jeg sa om Felix?* skrev jeg til Oscar. Jeg vedder på at Oscar vet hva jeg har sakt og at det var derfor han sa jeg måtte snakke med han. jeg vet ikke om de sover eller hva de gjør, men Oscar svarer hvertfall ikke. "men jeg må ned og øve på prøve" sa jeg og gikk uti gangen og tok med meg sekken ned. Etter en time med øving så svarte Oscar. *ja, han gjorde vel det* skrev Oscar tilbake. *hva faen sa jeg da siden alle sier det er så gale?* etter det svarte ikke Oscar lenger. Jeg viste ikke om jeg skulle gråte eller bare drite i det. Jeg tok fram maccen og la meg ned i sengen, jeg sendte en melding til Julia for og spørre om hva det var jeg hadde sakt. *det er ingenting slemt, bare vent til de kommer hjem og snakk med Felix om det*

Det er lørdag og Felix og de kommer hjem i dag. Foreldrene til Felix spurte om jeg ville bli med og hente han og Oscar. Ogge og Omar skulle sitte på med Daff siden de måtte ned i studioet eller noe. Jeg skjønte ikke så mye av det men så legnge jeg får være med så er alt ok. Jeg vet ikke om Felix er sur eller ikke, Felix hadde sakt at jeg måtte bli med og hente han til dem på mandag.

*hvortid er det dere skal hente Felix?* sendte jeg til Moren til Felix, kort tid etter svarte hun *vi kjører om en time* skrev hun tilbake med et smilefjes. Jeg gikk ned for og stelle meg. Jeg sminket meg og fant fram en boyfriend bokse og en genser. Jeg ville egentlig gå med Felix sin genser men om han er sur så er det litt kleint og gå med genseren hans. "skal du gå nå?" spurte Rikke og kom inn i klesskapet mitt. "du burde jo gå med Felix sin genser da" sa Rikke og smilte. Jeg svarte ikke og prøvde og ikke møte blikket hennes. "hva har det skjedd noe?" spurte hun og gikk mot meg. Jeg løftet på skuldrene. Jeg fortalte Rikke hva som hadde skjedd. "vet du hva?" spurte hun og så på meg. "nei?" Sa jeg og ventet på hun skulle si hva. "du burde gå med genseren gor og vise at du bryr deg" jeg nikket. og hørte jeg fikk en melding fra mobilen som lå på rommet. *nå er vi der snart, du kan sikkert komme ut" skrev moren til Felix. "jeg må stikke nå" sa jeg og Rikke klemte meg. Jeg tok på meg addidas skoene mine og gikk ut. "hallo" sa foreldrene til Felix da jeg kom inn i bilen. Jeg smilte og sa hallo til dem.

Da vi kom på flyplassen ventet vi i ti minutter før Felix og de kom. Først kom Omar og han løp mot meg og jeg løp mot han. "hei babe" sa Omar og klemte meg. Ogge kom ut og klemte meg han og. "hvor er Felix og de" spurte jeg og så på de. "jeg tror de kommer snart" Sa Omar og smilte. Jeg nikket og vi måtte vente fem min til før de kom ut igjen. "Hallo" sa Oscar og kom mot meg og klemte meg. Felix kom ut og smilte til meg. Han kom fort mot meg og klemte meg. "jeg er lei meg" hvisket Felix til meg. Jeg smilte og han gikk ut av klemmen og kysset meg. "nokk nå" sa Daff og lo bak oss. Felix gikk bort itl foreldrene og klemte dem. Oscar stilte seg ved siden av meg og begynte og hviske til meg. "Felix vet enda ikke hva du har sakt"

/////
Kommenter og vote for mer<3
/////

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now