"det er greit" sa jeg og snudde meg litt vekk fra han så han ikke så jeg studerte bilde. Bilde var av Felix og en av bestevenninnene til Julia. Egentlig gjorde det meg ingenting siden det er ingenting mellom meg og Felix lenger. "kan du slutte og se på det?" sa Felix og tok mobilen ut av hendene mine. "Felix slutt, får den" sa jeg og prøvde og ta den fra han. "eple" sa Oscar bak oss, Felix gidde mobilen og satte seg bak igjen med Oscar.
Jeg hørte de begynte og hviske men jeg kunne ikke høre alt dem sa, eller jeg hørte hva Felix sa, han er ikke no god hvisker for og si det sånn. "du, det der var ikke flørting eller noe sånnt" prøvde Felix og hviske til Oscar, når Oscar svarte fikk jeg ikke det med meg siden han klarte hvert fall og hviske.
Jeg hørte på hva Felix sa til vi kom til mitt stopp. Jeg trykket på stopp knappen og gikk ut. Det dem snakket om var at Oscar ble sjalu når Felix satt sammen med meg, og han mente vi flørtet. Jeg tror og de har laget et sånn 'du flørter med Marthe gå vekk' ord, som altås er "eple" jeg skjønner ikke hvorfor de stresser sånn med det.
"hallo?" ropte jeg når jeg var komt inn. Mamma og Sofie skulle være hjemme i dag. "hallo?" ropte jeg igjen uten og få svar. Jeg tok av meg sko og gikk inn i stuen og kjøkkenet for og se om dem var der. Men det var de ikke.
*hvor er dere?* sendte jeg til mamma. Jeg lå mobilen i baklommen og fant litt isvann og gikk ned på rommet. Jeg satte på en serie og så på den til pappa kom hjem. "hvor er mamma og de?" spurte pappa meg fra døren. Jeg tok ut av høretelefonene og så på han, "jeg vet ikke, hun var ikke hjemme da jeg kom" sa jeg og tok høretelefonene inn i øret igjen, pappa gikk opp eller noe.
*kommer du her?* sendte Felix meg, klokken var syv så det gikk fint. *ja, hvem andre skal* sendte jeg tilbake. Jeg så på ahs til han svarte meg og sa hvem andre som skulle.. Jeg gikk opp for og ta på sko og gikk ut døren. *det er bare du som kommer 😉 har ikke invitert noen andre* sendte han tilbake.
Jeg brydde meg ikke så veldig om det men rart var det. Jeg forsatte og gå mot huset hans og banket på døren. "faen er du her allerede?" sa Felix og gikk ut og lukket døren.
//Felix's perspektiv//
Jeg trodde virkelig ikke Marthe skulle komme så fort, Oscar, Maja og Olivia er her. (gode venner av Julia). Ærlig vet jeg virkelig ikke hvorfor dem er her men Oscar tok dem med bort. Marthe så bilde av meg og Maja når vi kysset, men jeg tror ikke hun ble lei seg eller sur.
"Felix?" "hallo?" Marthe så på meg, hun så ut som et spørsmålstegn. "hæ, ja nei" Oscar kommer til og klikke om han får vite at jeg inviterte Marthe bort uten at han vet det. Vi har liksom den avtalen.
"kan du vente på rommet mitt i ti min?" "hæ? hva da?" spurte Marthe og forsatte og se på meg. "bare stol på meg" sa jeg og smilte. "ikke si noe ok, sånn de hører deg" sa jeg og tok i håndtaket på døren. "hvem de?" sa hun og stoppet meg for og åpne døren. Jeg åpnet døren og lagde sånn shh med hånden min.
Marthe gikk opp på rommet mitt mens jeg gikk inn i stuen igjen. "tror dere må stikke nå as" sa jeg roligt og så på dem. "hvem var det som dinget på?" spurte Maja og så på meg "ja Felix hvem var det?" sa Oscar og så på meg som at han skjønte alt.
"ja, mamma og de kommer snart og må gjøre ting og sånn" sa jeg halveis usikkert og prøvde og overbeivse dem. Olivia og Maja var ikke så veldig vanskelig og ovebevise men Oscar derimot var værre. "okei, da stikker vi da" sa Maja og smilte til meg. Jeg smilte et falskt smil tilbake og Maja og Olivia reiste seg og gikk mot gangen.
"du bør virkeligi ikke lyge til meg nå" sa Oscar da han gikk forbi meg. "nei, jeg lyger aldri" sa jeg og smilte til Oscar. De tok på seg skoene og Olivia kom og klemte meg. Oscar åpnet døren og gikk ut "Oscar vent da" sa Maja og løp etter han. "vi snakkes da" sa Maja og smilte til meg, hun kom mot meg og skulle klemme meg.
Hun gikk ut av klemmen men sto forsatt foran meg, hun lente seg mot meg menst jeg trakk meg unna. "Felix?" sa hun og trakk seg unna, "jeg tror du har misforstått Maja, det er Marthe jeg liker" hun så på meg med et drepeblikk, "hva faen Felix vi klinte jo" sa hun og gikk mot døren.
//Marte's perspektiv//
Jeg hørte en dør ble slengt igjen og fikk litt panikk på at Felix hadde dratt fra meg her alene. Jeg åpnet døren til rommet forsiktig og gikk mot trappen. "jeg tror du har misforstått Maja, det er Marthe jeg liker" hørte jeg Felix si, jeg ble veldig glad egentlig men jeg har bestemt meg for at det ikke skal bli noe mellom meg og Felix igjen. Det blir bare så mye drama, alt er drama med han gutten.
Jeg hørte det siste Maja sa og så gikk jeg stille mot rommet igjen. Jeg hadde ingenting med dette og gjøre så jeg ville ikke sitte og høre på dem. Jeg ringte heller til Rikke. (R=RIKKE M=MARTHE)
R: heeei Marthe!!
M: wow, hallo, hva driver du med da?
R: nei altså jeg er hos noen kompiser så
M: Markus og dem?
R: jaa, elsker at dem kjører meg rundt og kjøper alt til meg, men jeg må stikke nå
M: ja ok ringer du meg senere?
R: Ja sefølgelig hade
Jeg la på før jeg sa hadet. Jeg og Rikke pleide alltid og henge med Markus og kompisene hannes før jeg dro. Han fikk lappen i sånn februar og da besemte jeg og RIkke for og bli kjent med han så han kunne kjøpe ting til oss som vi ikke kunne kjøpe selv. *iphone ringtetone* (M=Marthe MA=markus)M: Rikke?
MA: feil Markus, hvorfor sa du ikke at du ringte jeg ville jo snakke med deg
M: er litt vanskelig og fortelle deg når jeg er i sverige og du er i norge
MA: ha-ha, nei men hvordan går det med deg?
M: Markus jeg kan ikke snakke nå sorry
MA: hva er du hos typen eller?
M: du er jo typen min
MA: ja det stemmer, jeg kan aldri glemme den gangen, hehe
M: ja ja, vi snakkes Markus, savner deg
MA: savner deg og pus
Markus er jævlig rar egentlig. Men han er veldig grei og var alltid snill når jeg ikke hadde det noe bra. Vi var bare gode venner så trodde alle vi var sammen eller holdt på, så derfor sier vi at vi er sammen når vi snakker med hverandre, teit ja men helt ok.
Jeg hørte Felix utenfor, jeg sjappet meg og tok opp mobilen så jeg ikke så ut som en taper der jeg satt. Felix kom mot meg i en ganske sjapp fart. Han dyttet meg bakover sånn jeg lå på ryggen og han kom oppå meg. "Felix hva gjør du?" spurte jeg og så på han. "er du klar?"