Kapittel 5

1K 45 8
                                    

"klar for hva?" spurte jeg og så på han med store øyne. Han smilte et stort smil og tok hendene mine og holdt dem begge før han kom nærmere. Jeg ventet meg et kyss, som jeg helst ikke ville ha. Han kom nærmere og var ganske nærme nå, jeg snudde meg vekk sånn han kysset meg på kinnet. Han hadde tatt igjen øynene og merket ikke at jeg snudde meg. "så det er sånn vi skal være" sa Felix og tok og begynte og kile meg. "kysset skulle bare være en oppvarmning til dette" sa han og smilte et skjevt smil og forsatte og kile meg.

Jeg lo og prøvde og dytte Felix av meg med og vri meg rundt. Jeg lo så mye, men til slutt klarte jeg og hive han på bakken. "jeg skal slutte nå" sa han og smilte, han satte seg til rette på gulvet og ble ganske seriøs. "kan du love meg noe?" sa han og tok hendene mine og holdt dem. "hm, kanskje?" sa jeg så på han. "ikke fortell noen at du var her hvertfall ikke Oscar" "okei?" sa jeg og så litt rart på han for at han skulle forsette og forklare hvorfor.

"jeg vet du hørte på oss" sa han for og bytte tema. "hvem oss?" "meg og Maja" jeg sukket, "desverre ja" sa jeg og så vekk. "desverre?" sa han usikkert. "ja" sa jeg langsomt og lavt. "du hater meg gjør du ikke? med kysset og det du angrer" sa han og så på meg, jeg nikket litt usikkert "ja eller jeg vet ikke Felix, jeg vil bare ikke forsette" jeg så på han, jeg angret med en gang jeg sa det. Han så sur ut, og så vekk fra meg. "det er jo bare drama over alt når vi er sammen" kom det ut av meg. "greit" sa han surt og slapp hånden min. Han reiste seg og gikk ned. Jeg gikk etter han "Felix hva skal du?" ropte jeg etter han.

Felix stoppet opp hånden var i knyttneve. Han snudde seg mot meg og slo i veggen. En gang, to ganger, tre ganger. "Felix! stopp" ropte jeg og løp mot han. Han satte seg ned mot veggen, jeg satte meg ved siden av han. "Jeg mente det ikke sånn, du vet jeg har masse følelser for deg" sa jeg og så på han blikket hans var helt tomt som at jeg hadde knust han virkelig. Han overeagerte kanskje litt men det var søtt da. Eller han var jo veldig lei seg så vet ikke om jeg skal si det er søtt eller ikke.

Vi satt der begge, alt var helt stille. Felix så like sur og såret ut. Nå gikk det faktiskt opp for meg hva jeg hadde gjort mot han. Felix er jo generelt ikke så følsom. Jeg prøvde og snakke med han men han ville ikke svare meg.

"Kan du plis svare meg Felix? jeg vil jo ikke at alt mellom oss skal være helt fucket opp" sa jeg og så ned i hendene mine. "Felix vær så snill og svar" forsatte jeg. Felix åpnet munnen sin og var klar for og svare "Marthe vær så snill og gå" "okei, om det er det du vil så" sa jeg og reiste meg. Jeg ble egentlig ganske irritert og lei meg av at han ville jeg skulle gå. Men jeg skjønte jo hvorfor.

Jeg sjekket lommene mine og fant ut at jeg hadde glemt mobilen på rommet hans. "jeg går og henter mobilen min ikke gå noen steder okei?" sa jeg da jeg gikk mot trappen. Jeg gikk opp og leitet etter mobilen, men jeg kunne ikke finne den. Jeg tenkte den var nede men jeg hadde glemt og se godt nokk.

Jeg snudde meg og gikk ut av rommet. Uten og se opp så jeg ned i bakken hele tiden og kunne ikke se forran meg. Jeg ble stoppet av at jeg så Felix sine bein, jeg så opp mot han. Han hadde veldig røde øyne.

Jeg skulle til og klemme han før han trakk seg unna "her er mobilen din, snakkes på skolen" sa han og gikk inn på rommet sitt og lukket døren. Jeg hadde så lyst og snu og gå inn igjen til han, men nå er det forsent.

Jeg kom meg hjem og gikk ned på rommet mitt. Jeg har virkelig ødelagt Felix, greit nok han overeagere litt syntes jeg men han velger jo selv hvordan han skal reagere på det.

At Felix var sur og lei gjorde meg også det. Jeg gikk ikke på skolen de neste ukene og kuttet meg ca hver dag. Jeg orket egentlig ingenting lenger. Jeg overeagerte sikker like mye som Felix kanskje værre men alt ble bare helt jævlig.

Jeg fortalte mamma at jeg ikke orket og gå på skolen og at jeg hadde kjærlighetssorg sånn jeg kunne være hjemme. Oscar, Omar og Ogge har prøvd og besøkt meg men jeg sa at mamma ikke måtte slippe dem inn. De ringte meg også hele tiden og sendte meldinger men jeg orket aldri og svare dem.

Jeg hadde sovnet og våknet av noen banket på vinduet, alle tre hadde og prøvd på det men jeg har ikke orket og sett eller svare dem. Men denne gangen var det anderledes. Klokken var tre på natten. Jeg reiste meg opp og tok på meg en tsjorte som lå på gulvet. Jeg tok den på og tok opp rullegardinen. "hva faen gjør han her" mumlet jeg før jeg åpnet vinduet.

///

En ny del bare for dere og siden jeg har vært så mye vekke i det siste 😃 Håper dere liker den

Kommenter og Vote for mer! ❤

///

- The fooo - Sesong 2Where stories live. Discover now