14

1.5K 52 0
                                    

Žalúdok som mala úplne stiahnutý, ale celkom som bola zvedavá, aký zaujímavý plán na mňa Sebastián vymyslel. Po stresujúcom ráne plnom otázok rodičov i sestry a podpichovania zo strany švagra k môjmu šoférovi, som už bola celkom podráždená, ale vďaka nim i psychicky pripravená vypočuť si čokoľvek.

„Nemala si v sobotu opicu?" Zaujímal sa Sebastián hneď po tom, ako sme vyrazili na dvojhodinovú cestu domov.

Tipovala som, že bude tá cesta pre mňa nekonečná. Nevedela som si predstaviť, že s ním budem zavretá v aute tak dlho, keďže sa väčšinou naše konverzácie strhli v hádku alebo ignoranciu. Ocenila by som, ak by sme jednoducho cestovali bez rozprávania.

„Nie. A ty?"

„Ani nie, ale ja už mám čo-to odpité," zasmial sa.

Mierne ma upokojilo, že pôsobil celkom uvoľnene, nevyzeralo to na náhlu zmenu nálady. Nebola som si však istá, či tie jeho úsmevy neboli len ticho pred ďalšou búrkou. Či už mojou alebo jeho.

„Celkom náhoda, že sme sa stretli u nás v meste, čo povieš?" Nemohla som si odpustiť pichľavú poznámku.

Dala som mu tým najavo, že ma jeho prítomnosť na párty u Mayi skutočne zarazila. Neodpovedal, čo vyznelo trochu podozrivo, ale nepýtala som sa. Povedala som si, že ak nebude treba, nebudem vytvárať priestor na horlivú diskusiu.

„Tá Rebeka je tvoja najlepšia kamarátka?" Prerušil trápne ticho.

„Dá sa to tak povedať. Prečo?" Zaujímala som sa.

„Len tak. Zdalo sa mi, že ťa má tak trochu na háku," zašomral.

Akú dlhú časť večera strávil skúmaním môjho okolia a môjho správania?

„Ona len tak pôsobí. Je veľmi starostlivá. Nedokáže však dlho mrhať energiu na niekoho, kto o to nestojí. Robila, čo mohla," odvetila som potichu spomínajúc na najsmutnejšie dni v mojom živote, v ktorých hlavnú úlohu hrala energická Rebeka a ako jej, inak neutíchajúci, entuziazmus dostával odo mňa stopku až do takej miery, že sa rozhodla rezignovať a nechala ma až samú pochopiť, že nesmiem upadať na samé dno len preto, že skončilo jedno veľmi pekné obdobie.

Sebastián spozoroval zmenu v mojej nálade, lebo si len bez slov vzdychol a nepýtal sa viac na dôvody môjho kamarátenia sa s Rebekou.

„S Laurou a Sofiou sa poznáš už dlho?" Skúsila som niečo osobné ja.

„Prečo si si vybrala práve ženskú časť mojich kamarátov?" Zasmial sa.

„Chlapmi som sa veľmi nezaoberala," priznala som sa.

Vyznelo to trochu hlúpo, ale vzhľadom na fakt, že moje momentálne rozpoloženie voči mužom poznal, nečudoval sa, i keď si neodpustil ďalší sarkastický úškrn.

„Laura je rodinná kamarátka. Jej rodičia sa poznajú s mojimi a tak trochu sme boli donútení kamarátiť sa. Nakoniec sme si k sebe nejako našli cestu. No a Sofia je v podstate čerstvý prírastok. Leov objav," vysvetľoval.

„Takže Leo a Sofia spolu chodia?" Čudovala som sa.

„Nie, ale je to trochu komplikovanejšie," zamračil sa na čosi na ceste, aj keď mi bolo jasné, že skôr sa mračil na svoje myšlienky.

Zarazila ma predstava, že Leo a Sofia by mohli tvoriť pár akékoľvek druhu. Pamätala som si jej pohľady smerom k Sebastiánovi, ale pravdupovediac, Lea som si nevšímala skoro vôbec. Možno by som v jeho prejavoch a mimike našla odpoveď. A možno som odhalila skrytú pravdu, ktorú nevideli, lebo sa až príliš poznali na to, aby im to napadlo a ja ako nezainteresovaný člen som mohla vidieť až za povrch.

SpolubývajúciWhere stories live. Discover now