Deel 19

365 25 2
                                    

Wolfs pov:

'Ze is pas drie dagen weg Wolfs, ze wil gewoon even nadenken' Hoewel ik net nog rustig was, begin ik nu toch te schreeuwen. 'Eva zou altijd wat laten horen, zelfs als we ruzie hebben' Mechels begint zich duidelijk te irriteren. Net als ik. Ze wil maar niet geloven dat er iets gebeurd is, maar ik ben er van overtuigd. Als het nodig is ga ik helemaal alleen zoeken. Ik zal elke regel overtreden om Eva te helpen.

Eva pov:

Met hoofdpijn, van de harde klappen, word ik wakker. De touwen om mijn armen en benen voelen nog strakker dan eerst. Ik voel dat mijn haar ingevlochten is en ik zie dat ik andere lingerie aan heb dan voor de klap. Lingerie die ik nog nooit eerder heb gezien. Ik besef dat het straks weer tijd is. Mijn vader gaat zich weer uitleven. Mij nog verder de put intrappen. Zorgen dat ik trauma's krijg die ik mijn hele leven bij me zal dragen. En het doet hem allemaal helemaal niks. Dat vind ik het ergste.

Ik had gelijk. In zijn boxershort komt mijn vader de kelder binnen. Hij heeft een dienblad bij zich, waar thee en koekjes op liggen. Door de geur van de koekjes, besef ik weer hoeveel honger ik heb. Dit keer ga ik er alles aan doen om eten te krijgen.

'Als je lief bent krijg je een koekje' Zegt mijn vader grinnikend. Ik walg van die afspraak, maar ik besluit toch mee te doen. Als ik nu niet eet word ik alleen maar zwakker. Ik knik voorzichtig, als bevestiging, waarna er een kleine glimlach op het gezicht van mijn vader verschijnt.

Mijn vader gaat bij me op bed zitten en grijpt naar de touwen om mijn polsen. Uit zijn zak haalt hij een zakmes, waarmij hij de touwen doorsnijdt. 'Als je niet meewerkt snijdt ik je keel door' zegt hij dreigend. Ik schrik ervan. Ik had er niet op gerekend dat hij echt geweldadig ging worden.

Mijn vader is al een tijdje bezig. Het mes heeft hij op de grond naast zich gelegd. Ik besluit dat dit mijn kans is. Ik wil niet langer in de macht van mijn vader leven. Ik wil hier weg. Ik besef dat het een groot risico is, maar dat risico neem ik graag. Het maakt me niet uit als ik doodga. Dan is de macht, die mijn vader over mij heeft, in ieder geval weg.


Terug in de tijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu