Deel 21

342 22 0
                                    

Eva pov:

Hijgend en met een hoofd vol zweetdruppeltjes, komt mijn vader op me afgerend, zwaaiend met het zakmes. Ik krijg een akelig gevoel. Ik besef dat dit het einde is. Mijn vader heeft toch gewonnen. Ik ben een zwakkeling. Mijn vader heeft al die tijd gelijk gehad. Ik ben het niet waard om te leven. Ik heb geen idee hoe hij mij gaat vermoorden, maar dat het gebeurd, daar is geen twijfel over mogelijk.

Net als ik mijn ogen stijf dicht wil knijpen, om het allemaal niet te hoeven zien gebeuren, hoor ik een klik. Verbaasd kijk ik op. Het is de deur. Het slot is opengegaan. Hoe dat is gelukt, is me een raadsel, maar ik kan er niet te lang over nadenken. Mijn vader is bijna bij mij. Ik gooi de deur met een grote, harde zwaai open, waardoor hij keihard tegen het hoofd van mijn vader aankomt. Bewusteloos valt hij op de grond.

Ik raap het zakmes, die mijn vader door de harde klap heeft laten vallen, op van de grond. Terwijl ik het mes dreigend voor me houd, loop ik rustig achteruit. Ik ben verdacht op elke beweging. Als ik mijn vader niet meer in het zicht heb, begin ik te rennen. Ik heb geen idee waar ik heen ren, maar ik probeer een goeie verstopplek te vinden. Een schuilplaats. Ik ben nog niet klaar met mijn vader. Ik wil hem laten boeten voor alles wat hij mij heeft aangedaan. Hij mag hier niet mee weg komen.

Wolfs pov:

Turend kijk ik op mijn computerscherm. Ik ben ingelogd in de politiecomputer. Ik weet zelf ook wel dat, dat niet mag, maar ik heb geen andere keus. Ik wil weten of er iets instaat over Eva. Iets wat kan leiden tot meer duidelijkheid. Ik moet weten waarom ze de afgelopen tijd zo ongelukkig was en waarom ze nu spoorloos verdwenen is. Alleen dan kan ik haar helpen.

Als ik een tijdje gezocht heb, kom ik tot de ontdekking dat er niks instaat. Helemaal niks. Eva weet haar leven goed geheim te houden. Nergens staat iets verdachts. Iets wat ik nooit heb geweten. Ik besluit het op te geven. Zo gaat het me niet lukken. Het moet op een andere manier. Ik heb alleen nog geen idee op welke.

Terug in de tijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu