Cerita Cinta Nadia - Siri 4

23 0 0
                                    

Hari yang lain.

SUNWAY LAGOON.

Kebetulan pada hari ini mereka bercuti.

Dengan niat bergurau Zam menolak air ke arah Siha, dengan terhinjut Siha mengejar kekasihnya dari belakang. Mereka berlari melawan arus yang memukul, dengan sengaja juga Zam memperlahankan langkahnya.

Bila pasti kekasihnya berada dekat, Zam memeluk kekasihnya. Mereka jatuh ke dalam air saling berpelukkan.

Siha tergelak, seronok.

Setelah penat mereka berjalan di gigian air dengan memperhatikan telatah orang di sekeliling.

Zam pandang wajah kekasihnya, yang leka memandang ke depan.

"Dinda happy tak hari ni?" Rapat Zam bersuara di telinga kekasihnya.

"Happy sangat Kanda. Happy sangat! Siha tersenyum.

"Suka tak kalau kita selalu macam ni?"

"Suka sangat..." ringkas jawab Siha.

"Nanti kalau kanda menang LOTERI. Kanda buat satu taman macam ni untuk Dinda,"

Zam cuba menahan gelak.

"Kanda ni! Ke situ pulak! Sebenarnya Dinda tak perlu semua ni, Dinda nak Kanda je..."

"Takpe Dinda. Harap Kanda menang loteri ya," kata Zam yang tergelak besar.

"Kanda ni!!! Tak abis-abis nak kenakan Dinda,"

Siha cuba mencubit lengan Zam. Zam mengelak berlari sambil tergelak besar.

Siha mengejar dari belakang dengan terhinjut.

Setelah puas bergembira mereka keluar dari TAMAN TEMA AIR. Mereka berjalan seiring menuju ke kawasan parking kereta.

Sampai saja ditepi kereta Zam.

"Eik! Comelnya anak kucing ni! ADIK!" kata Siha pantas memberi nama anak kucing dan terus mengekorinya.

Zam tidak mengendah perbuatan kekasihnya. Zam buka pintu belakang kereta KENARI PUTIH untuk meletak beg.

Tiba-tiba Siha menjerit selang dua petak parking, pantas Zam berlari ke arah itu.

Sampai saja, Zam melihat Siha terduduk di atas jalan.

"Ya Allah! Kenapa dinda?" Panik wajah Zam.

"Takde apa-apa Kanda. Dinda terjatuh masa kejar anak kucing tu. Salah langkah kot," jawap Siha memegang lututnya yang sakit.

"Lain kali hati-hati! Dinda ok tak!" Zam  menggosok lutut kekasihnya.

Sedang Zam membantu kekasihnya. Sekumpulan anak-anak muda lalu di depan mereka.

"OKU! OKU! Ada hati nak berkejar-kejar, jalan pun tak betul..." kata salah seorang dan yang lain ketawa terbahak.

Zam cuba bertindak. Tapi Siha menahan, Zam mengalah.

Zam memimpin kekasihnya masuk ke dalam kereta.

Tidak sempat Zam memulas kunci kereta, menghidupkan enjin.

Siha bersuara.

"Kanda tak rasa malu ke bercinta dengan orang OKU?"

"Dinda, kan kita dah bincang tentang ini. Kenapa nak sebut lagi?" jawab Zam memandang ke cermin depan.

"Betul Kanda, kita dah bincang tapi maksud Dinda untuk LONG TERM."

Ada nada sedih dari kata Siha. Wajahnya tidak gembira seperti tadi.

Cerita Cinta SihaWhere stories live. Discover now