Buse

14.2K 978 343
                                    



Kahvaltı masasında herkes hem kahvaltı yapıyor hemde düğünle ilgili konuşuyorlardı. Ama Buse çok başka şeyler düşünüyordu. Nazan Hanım bir kaç gündür kızındaki halinin farkındaydı bir kaçkezde sormuştu ama Buse geçiştirmişti. Zeynep'e sormuş oda bilmiyorum demişti. Şimdi tabağına aldığı bir parça peyniri didikleyen kızına sıkıntıyla baktı.

"Buse hastamısın kızım neden yemiyorsun?" dedi Nazan Hanım. Onun sorusuyla masadakiler Buseye baktı ama Buse hüzünle annesi bildiği kadına baktı.İlyas bey derin bir nefes alıp verdi o biliyordu kızının derdini ama bunu kızı bile bilmiyordu.
İlyas bey onun anlatmasını bekliyordu ama gözümde sürekli üstündeydi.

"Hayır anneciğim hasta değilim iştahım yok sadece sen üzülme lütfen" dedi sevgiyle. Aha şimdi ona bakarken neler neler düşünüyordu aslında.

"Bugünlerde zayıfladın zaten annem dikkat et kendine lütfen" dedi Nazan Hanım sevgiyle.

"Ederim Annem" dedi Buse.

"Anne Buse çocukmu" dedi Bülent.

"Evet siz hala benim çocuğumsunuz" dedi oğluna ve gelinin tebessümle bakıp. Ah ondan mutlusu yoktu oğlu sevdiği kızla evlenmişti ve mutluydu nasıl mutlu olmasındı. Kızı içinde aklında güzel planlar vardı ama zamana bırakıyordu. Buseyide evlendirip artık torun sevmek istiyordu.

"Hadi çıkalım artık bu gün toplantı saat kaçtaydı Ahmete" dedi Melih bey masadan kalkarken.

"11 de baba" dedi Ardada onun gibi ayağa kalkıp.

"Siz geçin bende 11 de gelirim" dedi İlyas bey. Holdinge gitmeden önce başka işleri vardı.

"Tamam abi" dedi Melih bey ve Buse, Zeynep, Arda, Bülent, Cem ve Melih bey evden çıktılar.

"Biz hergün senin bu oğlunun ağlamaları  çekmek zorundamıyız? Koyucam kapının önünü bir gün" dedi Bülent Ceme ama tabi herkes biliyordu şaka yaptığını.

"Abim deme öyle Efeme halasının canı o canı" dedi Zeynep arabasına binerken.

"Abim bence sende yavaştan alış bu ağlamalara falan" dedi Arda sırıtarak.
Onun sözlerine Cem gülmeye başladı.

"Bir gün elimde kalıcaksın Arda yeminle bak ama ne zaman bilmiyorum" deyip Bülenttr bindi arabasına ve herkes gülerek holdinge doğru yola çıktılar.

"Buse iyi  olduğuna eminmisin?..... Bak kaç gündür soruyorum cevap vermiyorsun."dedi Zeynep bir gözü yolda arada bir yanında oturan Buseye bakıyordu.

" İyiyim canım bir şey yok"dedi Buse.

"Bak eğer hala şu habere takılıyorsun ben geçen abimle Ahmet konuşurken duydum.Ahmet kıza bir hakaretler ediyordu yılışık falan diyordu düşün yani kıza gıcık oluyor" dedi Zeynep.

Buse onun sözlerine tebessüm etti içinden 'keşke dedi keşke şuan tek derdi bu olsaydı'.

Zeynep ondan bir cevap gelmeyince sıkıntılı bir nefes bıraktı. Buseye bir şey olmuştu ama ne bir türlü söylemiyordu.

"Bu gece senin evdemi kalsak kız kıza pijama partisi yaparız uzun zamandır yapmıyoruz" dedi Zeynep. Belki bu bahaneyle onu konuştururdu.

"Bu gün muhasebe yoğun olucak geç çıkabilirim istersen hafta sonu yapalım"

"Tamam olur hafta sonu yapalım" dedi Zeynep.

Holdinge gelince herkes odasına dağılıp çalışmaya başladı. Buse kendini ne kadar hesaplara vermeye çalışsada bir türlü olmuyordu. Gözü sürekli saate takılıp duruyordu.

ÖMÜR BOYU BEDELHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin