Berfin hanım napıcağını bilmiyordu Serdar beyede fark ettirmemek için bir şey yok gibi davranıyordu.Ama zorlanıyordu Ayşene ne söyliyceğini düşündü.Demir Berfin hanımın beklediğinden sert çıkışmıştı.
Aslında oda biraz Demir gibi düşünüyordu ama insan kimi seviceğini seçemezdi bunun farkındaydı.Demir kadar olmasada oda kızının onlarla yaşadığında zorlanıcağını düşünüyordu.Ayşenin yengesine yardım ettigini görünce hüzünle baktı kızına.Şimdiye kadar bir kaç kişi haber gòndermiş Ayşene talib olmak istemişlerdi.Ama Serdar bey ve Demir erken olduģunu düşündüğúnden kabul etmemişlerdi.
Ama şimdi ilk defa Ayşende isteyince bir hüzün çöktü anne yüregine kızı ne zaman büyümüştü.Ne zaman buyüyüpte sevmişti..."Sofra hazır"dedi Kübra.
"Buyur baba"dedi Demir yerinden kalkarken Serdar beyle beraber Berfo nine ve Berfin hanımda kalkıp sofraya geçtiler.Defnenin tatlı sözleriyle yediler yemeklerini torununu özleyen Serdar bey Defne ne derse torununa tamam diyordu.Demir bu yüzden Defneyi arada uyarıyor kızına uyarıci bakışlar atıyordu.Ama Berfo nineden anında vetoyu yiyordu.Bu aile her ne kadar Defnenin yaramazlığından şikayet etselerde onsuzda olamıyorlardı.Alışmışlardı Defnenin yaramazlıklarına ve bıcır bıcır konuşmasına bu yüzden onsuzda yapamıyorlardı.
Demir yemekten sonra babasıyla çalışma odasına kapandı çaya kadarda çıkmadılar.Hanımlar ne konuştuklarını merak etselerde bişey diyemediler.Ayşen heycanlıydı yengesi bir şey dememişti.Oda utandığı için soramamıştı ama heycanla bi haber bekliyordu.Öğrenir öğrenmezde Ardaya söyliycekti.
Hep beraber çaylarınıda içen Genco ailesi yol yorgunu olduğundan odalarına çekildi.Ayşen göz yaşlarıyla önce annesinin azarlarını sonrada abisinin düşüncelerini ögrendi.
Annesinin sözlerinden abisinin sözleri daha ağır geldi.Haklıydı abisi Arda bilmem kaç ülke gezmiş görmüştü.Onun en uzak geldiği yer İstanbuldu.Ağlarken hatırladı Cemin nişanında az çok görmüştü nasıl çevreleri olduğunu.Oda bundan çok korkuyordu ama insan seveceģi kişiyi seçemiyordu."Bak ben gene konuşcağım abinle"dedi Berfin hanım.
Ayşen sadece başını sallayıp onay verdi.Annesine karşı bir şey diyemiyordu.
"Aģlama sende yat uyu haydi .......yarın ola hayrola............konuşuyonuzmu Ardaylan"dedi Berfin hanım.Ayşen bişey demedi sadece başını eğdi.
"Şimdilik söyleme abinin böyle dediğini"diyip oturduğu yerden kalkıp odadan çıktı Berfin hanım.Ama çıkar çıkmazda kızını hıçkırını duyunca yüreği daģlandı.Bu iş nasıl olucaktı hiç bilmiyordu babasıyla konuşsa dese bu ikisi seviyor bir birini kocasından emin olamıyordu.Serdar bey iyiydi hoştu lakin terste bir tarafı vardı.Oraya gelende pek sağ çıkmazdı.Ayşene o kızıyordu ama babasınında kızmasından hatta onu çok üzmesinden korkuyordu.Demire dese sonuçta erkek adamdı Arda evlerine girip çıkan biriydi.Demir Ayşene kızardı ama Ardanın gidip kesin yakasına yapışdı.Berfin hanım aklı gönlü kızında yatak odasına doģru gitti.Bir yandan da çokmu üzerine gittim acaba diye düşünüyordu.
Kübra ve Demir aralarında uyuyan kızlarına bakıp gülümsediler.Defne bu gece uyumadan sıkı sıkı tebbihlemişti onları ben uyuyunca odama götürmeyin diye.Kızına kıyamayan Demir ve birazda yarın olucakları düşününce kabul etmişti.
"Sen arkanı dön Kübram biraz uzak yat bizden"dedi Demir.
"Tamam ....ama bak alışıcak böyle Demir sonra yatağına yatmak istemiycek"dedi Kubra.
"Yatar yatar.....hem ben bu geceyi yarın için kabul ettim"
"Yarın için mi?"
"Evet"diyip karısına uzanıp yatağından öpücüğünü aldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖMÜR BOYU BEDEL
Fiksi UmumHiç ilginizin olmadığı bi olaydan bir ömür bedel ödemek ne aģırdır. Genç adam karşısında gelinliğiyle duran kıza baktı.Yemin etmişti kardeşini ondan ayıran adama hayatı zindan edicekti.Bunun bedelini karşısındaki karısı ödüycekti hemde bir ömür.Dede...