Babysitter [7]

70 10 1
                                    

Dalam perjalanan balik, kereta itu dipenuhi dengan nyanyian ahli txt yang menyanyi lagu 'Anti-Romantic' dari kumpulan Tomorrow By Todoro.

"Happy nye korang" kata Joshua sambil memandang ke arah 5 orang budak itu. Mereka berlima hanya tersengih lalu sambung menyanyi.

"Guys, weekend ni nak buat apa?" tanya Seungkwan. Masing-masing memikirkan apa yang hendak dibuat tiba-tiba....

"Kita pi bercuti nak tak hyung?" cadang Soobin. Serentak semua memandang ke arahnya.

"Pi mano?" tanya Yeonjun. Soobin membisikkan sesuatu kepada mereka dan mereka tersenyum lebar apabila mendengar tempat yang akan mereka pergi.

"Pahal senyum². Seram siot" omel Dino selaku yang duduk di sebelah ahli kecil itu.

"Kita pergi...."

"BUSANNN!!! TEMPAT TINGGAL JEON JUNGKOOK" jerit mereka serentak. Mingyu yang tengah memandu hampir memberhentikan kereta kerana terkejut.

"Hmmm.... Ok, jadi semua kena packing barang lah ye malam ni or esok" kata Jeonghan muktamad. Semua hanya mengangguk mendengar kata Yoon Cheonsa itu.

"PACKING LEPAS BALIK PUN TAKPEE" jerit mereka lagi. Mingyu pulak hampir tercarut dalam hati tapi dibatalkan saja niat itu.

Sesampainya di rumah....

"Yeayyy packing barang!!!" jerit mereka berlima serentak lalu berlari masuk ke dalam rumah.

"Kalau ye pun excited pergi lah mandi dulu!!!" jerit Scoups kepada mereka berlima. "NAEE" jerit mereka lagi. Scoups hanya menggelengkan kepala lalu duduk di sofa.

Di tingkat atas...

"Sapa dulu nak mandi?" tanya Soobin selaku leader. Masing-masing memandang Yeonjun yang tengah berposing di depan cermin.

Terasa ada mata yang memandang, terus Yeonjun memandang mereka. "Apa kau pandang² macam nak makan aku?"

Semua menggelengkan kepala kemudian Beomgyu berkata "Hyung yang paling terakhir mandi tau" mendengar saja perkataan 'paling terakhir' terus Yeonjun memandang mereka dengan muka blur.

"Hyung jangan nak pura² lak tau. Hyung mandi nak dekat 2 jam tau." kata Hueningkai dengan tak bersalahnya.

"Macam mana kau tahu aku mandi 2 jam?" tanya Yeonjun sinis. Taehyun pula bersuara "Kitorang tau lah because your mom always told us that when it's your turn to go to shower, it's always took you 2 hours in bathroom" terang Taehyun.

Yeonjun hanya diam. Betul jugak apa yang dikata oleh sepupunya itu. Yeonjun hanya mengalah menjadi orang terakhir mandi. Manakala ahli lain bersorak gembira.

"Huening mandi dengan hyung eh. Nanti tergelincir kang" kata Soobin. Serentak itu mendapat anggukan dari Hueningkai.

Maklumlah, dia diamanahkan untuk menjaga mereka berempat lagi² Hueningkai. Nak harapkan Yeonjun selamat tinggal je lah.

Sementara si leader dan si maknae mandi, mereka bertiga di dalam bilik memandang muka masing² antara satu sama lain.

"Nak buat apa eh dalam bilik ni. Bukan ada benda special pun" kata Taehyun sambil matanya tidak berkelip memandang dinding dan tingkap bilik. Asyik pandang muka memasing je baik pandang dinding dengan tingkap.

"Tu ah tu. Tapi kan geng apa kata memandangkan kita bosan dan lusa kita pergi Busan. Apa kita buat wish list" cadang Beomgyu. Yeonjun mengangguk dengan cadangan Beomgyu.

"Taehyun kau pulak?" tanya Yeonjun kepada Taehyun tetapi tiada jawapan. 'Aikk asal senyap je dia ni?' bisik hati Yeonjun.

"Taehyun, ohhh Taehyunn" panggil Beomgyu tetapi masih tiada respon. Melihat tiada respon, mata Beomgyu mula berair apabila otaknya mula berfikiran negatif.

Yeonjun apabila melihat Beomgyu hendak menangis mula menangis juga bila tengok sepupu sendiri menangis.

Saat sedang takung air mata itu, tiba-tiba....

Bam!!

"Aku dah siap mandi!!! Siapa lagi nak mandi??!!" tanya Soobin setelah menendang pintu bilik air tersebut.

"Hyung, baju Huening mana?" tanya Hueningkai disebelahnya yang sedang menggigil kesejukan. Soobin yang perasan mula mengambil baju Huening.

"Hyungg isk isk. Taehyun tak bergerak hyungg isk isk" kata Beomgyu sambil menangis. Soobin yang hairan terus menghampiri Taehyun selepas siap memasang bajunya.

Diletakkan tangannya di hidung Taehyun. "Aikk still bernafas. Mesti tidur ni" kata Soobin. Yeonjun dan Beomgyu menghembuskan nafas lega. Nasiblah diorang tak meraung di situ.

"Dah cepat mandi"

"Nae"

Selepas semua siap mandi, semua terus pergi ke meja makan untuk makan malam.

"Baiklah, memandangkan lusa kita akan pergi Busan, hyung nak tanya kepada ahli kecik. Dah packing barang belum?" tanya Scoups.

"Dahh sejak lahir lagi" kata mereka berlima serentak sebelum ketawa kecil melihat wajah keliru si leader.

"Hmm... Kalau macam tu moh ler kita makan. Dah lapar ni" kata Dino dan mereka pun makan dengan tenang aman damai nya---

Wait tenang? Aman? Damai? Tak rasanya.

"Alahh kenapa hyung ambik kimchi kita?"

"Oopss... I did it again"

"Mana ayam masak merah? Ayam masak kicap? Ayam goreng? Sup ayam? Kari ayam? Nak ayaaammmm"

"Eh pala bana dialah duk curi aku punya japchae"

"Alahhh Shua hyung tengok Kwan hyung ni dia curi kita punya kimchi"

"Yah Boo Seungkwan!!"

"Eh hanat sana lah jangan duk kepit kat aku je. Aku ketuk kau pakai sudip kang"

"Oh my god~ This kimchi took me to the sky~"

"Jangan nyanyi masa makan Lee Seokmin"

"Eh asal bangang sangat duk minum air orang ni? Aku baling kau kat longkang baru tau"

Suasana di meja makan sangatlah huru hara dengan rungutan, kecurian makanan dan banyak lagi. Hmm... Dah tua pun still nak gaduh pasal makanan haihh..

Selesai makan, ahli txt naik ke atas penat katakan. Kat meja makan pun still boleh gaduh. Seokmin dengan Seungkwan pula dipaksa basuh pinggan memandangkan giliran mereka untuk basuh pinggan.

Actually, diorang kena denda senanya.

Member lain pulak ada yang packing barang sambil tengok tv. Ada yang terbongkang depan tv. Ada juga yang bergayut di tepi tangga sambil menyanyi.

"I, I LOVE YOU LIKE A LOVE SONG BABI" nyanyi Mingyu sambil bergayut di tepi tangga.

"Kau carut ke tadi Mingyu?" tanya Joshua.

"Mana de. Tuduh je hyung ni" eh dia yang nyanyi nak kata orang tuduh lak. Joshua menggelengkan kepalanya lalu sambung packing barang.

"WHY CAN'T I SAY THAT I'M IN LOVE I WANNA--" nyanyi Mingyu lagi tapi kali ni nyanyiannya dipotong oleh Wonwoo.

"Kau tak layak untuk jatuh cinta" hanya enam patah perkataan sahaja dapat membuatkan jejaka tinggi lampai itu sedih.

"Sampai hati hyungg isk.. Isk.."

"Tak payah nak berdrama ko pergi kemas kau punya luggage sekarang" arah Scoups yang penat asyik tengok drama Mingyu setiap hari.

"Yolahh" Mingyu mencebikkan bibir lalu sambung mengemas barang nya yang tergendala akibat bergayut di tangga rumah.

Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅Where stories live. Discover now