Babysitter [11]

55 8 0
                                    

Meanwhile Scoups situation....

"Ok siap huh" kata Scoups lalu mengelap peluh di dahi. Di lihatnya jam ditangan 'Pukul 3:50. Aku mandi lah sat'

Desis hati Scoups lalu menuju ke arah bilik mandi awam. Jangan risau dia ada bawak baju untuk dia mandi.

Pukul 4:15....

"YEAYY!! PANTAI PANTAII!!" jerit txt keriangan. Mereka terus berlari menuju ke pintu masuk diikuti oleh 97 liner. Actually, diorang tengah kejar ahli kecik senanya.

Ahli yang selebihnya, mengangkat barang di bonet(?) kereta. Hengkorang jangan macam² banyak barang diorang bawa tu especially barang makan.

"Hoi hamster tolong aku sat!!" kata Jeonghan kepada Hoshi yang dari tadi mengorat atau lebih tepat kacau Jihoon yang sedang elok baring di pasir.

"Yolahhhh" kata Hoshi pasrah lalu menuju ke arah Jeonghan untuk membantunya memasang alat pemanggang.

Mesti buat BBQ ni.

"Wuisshh dah sampai dah korang?" celah seseorang. Ahli kecik yang perasan kehadirannya mula berlari dan memeluk jejaka itu.

"SEUNGCHEOL HYUNGG!!!"

"Eh eh, aigoo" Scoups hanya tersenyum melihat telatah mereka sebelum menyedari sesuatu.

"Asal baju korang basah ni?"

"Kitorang main air" jawab Taehyun selamba. Scoups hanya mengeluh. Dah lah baru je habis mandi tak pasal² kena mandi untuk kali kedua.

"Hmm... Pergilah sambung main. Hyung nak tolong yang lain buat kerja" kata Scoups kemudian mendapat anggukan daripada anak asuhannya.

"GYU HYUNGGG"

Splash!!

"HAHAHAHAHAHAHA"

Seluruh badan Mingyu basah apabila ahli txt menyimbah air ke arahnya. Rambut dikuak kan kebelakang lalu memandang ahli kecik didepannya.

"Siap lah korang" ahli txt yang perasan, mula menjauhkan diri apabila Mingyu mula berura-ura ingin menyimbah air ke arah mereka.
"HIYYYAHHH"

"HUWAHHH"

"HAHAHAHAHAHAHAH"

"HYUNG SIMBAH AIR KAT DK HYUNG PULAK"

"WOKAYY"

"JANGA-- ANAT KAU MINGYUU"

"MUAHAHAHAHAHAH"

"HAO HYUNG MEH LAH JOIN. DAPAT BULI MINGYU HYUNG NANTI"

"WOKAYY SABO JAP"

"TAK GUNA PUNYA ANAK KANG"

"Happy nau diorang" kata Joshua sambil tersenyum memandang anak asuhannya bermain atau lebih tepat membuli 97 liners.

"Kan? Comel je diorang" sampuk Jeonghan sesekali memandang ke arah Hoshi yang sedang membuat kerja dengan tidak ikhlas.

"Han hyung dah siap pasang tinggal nak letak bahan lagi untuk dipanggang" kata Hoshi.

"Yeke? Kalau macma tu kau boleh pi rehat" kata Jeonghan dan Hoshi pun pergi dengan girangnya kearah Jihoon yang elok berdengkur.

"SEUNGKWAN, DINO DAN VERNON TOLONG HAKU KAT SINI CEPATT" jerit Scoups ke arah tiga maknae yang sibuk membina istana pasir.

Dengan pasrahnya, mereka pergi ke arah leader mereka dan menolong memanggang di atas pemanggang. Takkan kat laut pulak kan? Hohoho hambar betholl...

Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅Where stories live. Discover now