Situasi yang lain....
"Asal Mingyu dengan Jihoon tak balik lagi ni?" tanya Soonyoung sambil mata tidak lepas memandang luar.
"Aku rasa dio--"
"HYUNG BUKAK PINTU NI HYUNGG"
"Hah panjang umur budak tu aku sebut dari tadi" kata Soonyoung lalu membuka pintu.
Terbeliak mata Soonyoung apabila mendapati Jihoon di angkat dengan gaya bridal style. Makanan yang di beli pulak di ikat kat leher.
Dah macam Superman ghupe. Cuma tak pakai suit saiz s je.
Lupa nak cakap bukan Soonyoung sorang je yang lain pun sama.
"Kau buat ap--" belum sempat Hoshi ingin bertanya, Mingyu terlebih dahulu terjah masuk dan terus mencampakkan Jihoon ke atas sofa.
Makanan pula segera dia letak di atas meja dapur dan terus dia baring di atas sofa ruang tamu.
Bende sia ayat aku
Beomgyu yang baru sahaja turun dari tingkat atas kehairanan melihat Mingyu yang baring terlentang dengan baju yang dicampakkan ke lantai.
"Hyung asal tak pakai baju? Panas ke?" tanya Beomgyu. Pelik bila babysitter nya yang sorang itu buka baju semata sebab panas padahal ada aircond kat situ.
"Hyung penat berlari senanya hehe" jawab Mingyu beserta sengihan.
Beomgyu hanya menggeleng lalu pergi ke dapur untuk mengambil air.
"Korang kena kejar ke?" tanya Minghao sambil memberikan segelas air kepada Mingyu.
Nak bagi kat Jihoon member tu elok berdengkur kat sebelah.
"Haah kitorang kena kejar dengan cashier. Dah lah ayu muka badan pulak sado. Seram duhh. Nak pandang muka dia je aku tak berani" terang Mingyu.
"Lepastu ada ke digodanya aku. Aku apa lagi larilah gila kau tak lari. Pastu time aku lari tu bleh pulak dia kejar balik. Aku dah cuak dah time tu so aku cepat masuk kereta. Barang yang aku beli aku campak je kat seat belkang. Pastu aku pecut tahap maximum kat jalan raya" terang Mingyu lagi panjang lebar.
"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA"
Mingyu mencebikkan bibirnya tanda tidak puas hati apabila rakannya yang lain hanya tolong gelak apabila mendengar cerita si anak Kim.
"Tu lah kau. Pergi lagi kedai tu. Aku dah warning hari tu jangan pergi. Kau nak jugak pergi HAHAHAHAHA" kata DK sebelum sambung ketawanya yang masih bersisa.
Jihoon yang baru sahaja bangun dari tidur memandang ke arah rakannya yang lain yang masih ketawa macam orang hilang akal.
'Gosh dah gila dah member aku hikss' sedih Jihoon di dalam hati sambil mengesat air mata palsunya.
Terus sahaja Jihoon bangun dan naik ke tingkat atas untuk sambung tidurnya yang tidak aman disebabkan oleh ketawa yang agak hilang akal di telinganya.
"Eh Jihoon hyung dah bangun" kata Beomgyu girang lalu berlari ke arah Jihoon.
Tujuannya? Sudah semestinya menganggu tidur Jihoon di malam hari.
"Sejak bila dia bangun?" tanya Wonwoo dengan kehairanan.
"Rasanya dari semalam kot" jawab Junhui kurang bijak. Member yang lain hanya mengangguk dengan naifnya.
Maklumlah, otak tak betul di malam hari.
"Apa lah yang hyung kita bisingkan kat bawah tu haihh..." keluh Yeonjun. Sudah berapa kali pensilnya asyik patah setiap kali mendengar gelak tawa kak ponti dari tadi.
"Agaknya ada orang kena goda kot kat kedai CU Mart"
Yeonjun mengusap dadanya perlahan apabila Taehyun mula bercakap dengan mata yang masih tertutup.
'Terkejut aku dibuatnya anak Kang ni. Hishh' getus hati Yeonjun.
Haloooo. HAHAHAHAHHAAHA maaflah haku dah lama tak update. Maklumlah school kan kau expect apa kat budak 14 tahun ni??
Dekat prolog episode aku tak sempat nak berkenalan dengan 'readers imaginasi' aku. So aku ambik kesempatan untuk memperkenalkan diri di episode ini hshshshshsh.
Nampak tak permainan dia? Dah nak dekat episode 20 baru nak introduce myself HAHAHAHAHAHAHAHA maaf ;-;.
Nama aku Nia. Panggil aku Nia or mana" panggilan yang korang rasa nak panggil.
Umur 14. Aku pemalu orangnya kat realiti even dalam social media aku nampak cam funny person or friendly gitewwww.
Aku suka kucing and lastly aku multifandom. Means aku minat semua group tak kisah lah gg ke or bg.
Aku suka kucing.
Bye HSHSHSHSHSHSHSHS
YOU ARE READING
Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅
FanficKehidupan 13 orang lelaki bujang berubah apabila disuruh jadi babysitter oleh Seungcheol kepada 5 orang budak hingusan lagikan hanat perangainya. Dapatkah mereka bertahan dengan karenah mereka? Kalau nak tahu tengok lah cerita ni huehue.. ❗❗WARNIN...