"HYUNGG HATI-HATI HYUNGGG"
"AARRGGHHHH TOLONG AKUUU"
"WEHHH NATANG TU PANJAT ATAS KAU WEHH"
"TIDAKKK AKU DAH TAK SEKAMAT HUWHUW"
"SELAMAT LAH BONGOK"
"BUANG KODOK TU MINGHAOOO"
"Tapi tu katak"
"Iyekan ajalah huening oii"
"YEONJUN NATANG TU DEKAT KAKI KAU WEHH"
"ARRGGHHHHH *jerit perempuan*"
"Bingit duhh"
"XU MINGHAOOOOO"
1 hour later....
Semua ahli svt baring kepenatan diikuti oleh txt. Actually, diorang saja je baring dengan diorang. Bagi sempit katanya.
"Semua huh salah huh kau huh" kata Jeonghan yang masih kepenatan akibat kekecohan di ruang tamu.
"Jangan huh nak salahkan huh orang huh zirafah" jawab Scoups tercungap-cungap yang kini bangun dari pembaringannya untuk mandi.
Diorang belum mandi lagi senanya. Kecuali dak ahli kecik.
"Hyung, kitorang lapar" kata Soobin sambil menggoncang tangan Jihoon. Jihoon memandang ke arah 5 sepupu yang sedang membuat muka comel.
Bukan apa dioramg suruh Jihoon masak, sebab Jihoon sorang je yang dah mandi dikalangan svt. Jadi, dioramg suruhlah si Jihoon ni masak even tak pernah rasa masakan si Jihoon ni.
Member senanya malas nak masak.
"Suruh lah Jun hyung kau masak" jawab Jihoon tidak berganjak dari pembaringannya.
Melihat keadaan itu, kelima-lima sepupu membuat mimik muka mahu menangis.
Jihoon pandang ke arah merek berlima dan menyedari air mata mereka sudah tumpah. Tinggal tunggu masa je lagi nak meraung.
"Ok fine! Jom hyung tolong masakkan" kata Jihoon give up. Mereka berlima yang mulanya ingin meraung mula bersorak gembira lalu mengikuti Jihoon pergi ke dapur.
Cepat beno emosi diorang berubah.
"Gaiss, dari kita baring macam orang bodoh kat tengah-tengah ruang tamu ni, apa kata kita gi mandi" semua hanya mengangguk dengan cadangan Vernon lalu pergi ke bilik masing-masing untuk mandi.
Of course lah diorang tunggu giliran nak mandi. Kalau rasa malas nak tunggu, guna bilik mandi tepi sinki kat dapur.
Seungkwan: Aku still trauma dengan kejadian hari tu...
Author: Habislah kau hehehehe
Seungkwan: Eh tak guna -_-!
"Nah your food" Jihoon meletakkan nasi goreng kimchi yang baru habis dimasak di atas meja.
"Wah nampak sedap lah"
"Kan?"
"Fuhh bau dah sedap apatah lagi nak merasanya"
"Aku harap sangat masakan ni tak sama macam masakan Jeonghan hyung"
"Mesti sedap ni fuhhh"
Jihoon hanya tersenyum kecil lalu melentokkan kepalanya di atas meja dan...
Krookkhhh... Krookkhhh....
Beliau pun tertidur.
"Hyung ni asyik tidur je" Beomgyu menggelengkan kepalanya lalu mencedok nasi goreng kimchi ke atas pinggannya.
"Moh ler kita rasa nasi goreng kimchi buatan Lee Jihoon hyung" kata Soobin lalu yang lain menyuap sesudu nasi goreng ke dalam mulut mereka termasuk Soobin.
Mereka mula merasa masakan Jihoon dan dahi mereka semua berkerut-kerut apabila merasakan nasi goreng itu.
Apabila di pertengahan makan, mereka mula terpaku selama 5 saat.
1 saat-gembira sebab dapat makan
2 saat-mula mentafsir rasa makanan
3 saat-dahi berkerut tidak tahu apa yang hendak dikatakan
4 saat-membeliakkan mata bila nasi goreng berjaya ditelan
5 saat-sedia untuk meletus
Pak!!
"SEDAPNYAAAAAA!!!" jerit mereka teruja. Ini adalah pertama kali mereka merasa masakan Jihoon walaupun jejaka mungil itu jarang memasak.
"Tak sangka Jihoon hyung pandai masak" puji Huening dan diangguki yang lain.
"Rasa nak tambah pun ada" kata Taehyun sambil menyuapkan sesudu nasi goreng kimchi.
"Lagi tambah sedap dia bila Jihoon hyung siap tolong buatkan air lagi" tambah Yeonjun dan diangguki yang lain setuju dengan apa yang dikatakan oleh Yeonjun.
"JIHOON HYUNG GOMAWOYOOO" jerit mereka kepada Jihoon yang masih tidur diruang tamu lalu sambung makan walaupun mereka pelik macam mana Jihoon boleh teleport pergi ruang tamu.
Jangan tanya aku macam mana dia boleh ada kat sana.
Manakala Jihoon yang berada di ruang tamu, hanya tersenyum nipis mendengar ucapan mereka lalu sambung tidur nya yang tergendala akibat jeritan kuat 5 sepupu.
YOU ARE READING
Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅
FanfictionKehidupan 13 orang lelaki bujang berubah apabila disuruh jadi babysitter oleh Seungcheol kepada 5 orang budak hingusan lagikan hanat perangainya. Dapatkah mereka bertahan dengan karenah mereka? Kalau nak tahu tengok lah cerita ni huehue.. ❗❗WARNIN...