"Dah cuci tangan ke?" tanya Jeonghan. Ahli txt hanya mengangguk.
Seventeen pada petang itu sedang khusyuk memandang tv dengan anak asuhan mereka. Tanpa menyedari ada sesuatu yang bakal berlaku.
Taehyun dengan senyap meletakkan sesuatu yang diambil tadi di tangan Seungkwan. Seungkwan tak kisah sebab dia ingat tu hadiah sekali...
"NAUZUBILLAH YA TUHANN!!!! LIPAS WOIHHH" jerit Seungkwan. Member lain apa lagi terkejut lah dengan txt sekali terkejut.
"OH MY DIA DAH MULA TERBANGG LARI GUYSSS!!!!" jerit Dk. Apa lagi lari bertempiaran lah diorang kat ruang tamu. Taehyun pun sama lari sebab dia tak expect pun lipas tu terbang.
"OYEMJIIII LIPAS TU DATANG KE ARAH AKUUUU"
"AARRGGHHHH TOLONG SELAMATKAN KITORANG"
"BABI PUNYA NATANGG. PERGI LAH KE SCOUP JANGAN PERGI KE AKU LAH SETANNN!!!"
"EH HANAT PUNYA JEONGHANN"
"HYUNGGG, LIPAS PANJAT KAT SELUAR HYUNGG"
"ARRGHHH GUYSS CALL POLIS GUYSS, MINGYU DAH KENA CABUL OLEH LIPASS"
"EOMMMAAA AKU DAH TAK SUCI"
"OMO SOOBINN-SSII LIPAS TU DATANG KAT KAU WEHH"
"MANA-MANA?! WARGGHHH YEONJUN HELP MEHH"
"OH MY GOSH GO AWAY LAH YOU LIPASS. YOU LIKE ME BUT I DON'T LIKE YOU SO GO AWAY. PI KAT SEUNGKWAN HYUNG SANA"
"KAU MEMANG NAK KENA EH BUDAKK"
"WEHH DIAM LAH AKU NAK TIDUR NI!!" jerit Woozi dari tingkat atas. Semua orang berhenti dan terdiam termasuk lipas tadi. Terbantut dia nak kejar Dk.
Dengan melengahkan masa, Scoups terus mengambil spray nyamuk lalu disembur kan ke arah lipas. Lipas tadi mula pening dan kemudian mati.
"Huh selamat" semua mengucapkan rasa lega. Siap melutut lagi ko pe tau.
"Taehyun, dari mana dapat lipas tu?" tanya Joshua lembut. Taehyun hanya memandang nya polos lalu menjawab...
"Dekat tepi sabun Dettol." kata Taehyun selamba. Kemudian Beomgyu pula bersuara...
"Jadi, benda yang aku nampak tu lipas lah eh? Ishh sayang betul baru nak suruh Hao hyung bedah lipas" kata Beomgyu sebal.
Mingyu memandang Minghao yang tersengih melihatnya dengan pandangan membunuh.
"Aishh nasib tak kena heart attack tau. Lain kali kalau nampak lipas jangan bagi camtu tau. Kalau nak bagi jugak bagi kat si Jeonghan"
Jeonghan yang mendengar namanya disebut pun terus memandang Scoups dengan tatapan ingin mencekik lelaki unta jadian itu.
"Dah lah, Seungkwan ko jangan macam² anak orang tu and pukul 4 nanti kita pergi taman sebab still panas lah" kata Scoups lagi sesekali berhentikan Seungkwan yang berura-ura ingin menyekeh Taehyun.
"Okiee dokeyy hyung" kata txt lalu naik ke tingkat atas. Nak tidur lah tu yelah penat katakan. Seventeen hanya menggelengkan kepala lalu sambung menonton cerita yang tergendala tadi.
4:00 petang...
"YEAYY TAMANN" jerit mereka dengan teruja. Maklumlah, lama tak pergi taman katanya. Seventeen geleng je kepala diorang sebab bagi diorang ahli kecik ni comel.
"Korang main elok-elok tau. Jangan ada yang cedera. Kalau ada apa² panggil hyung ok?" kata Scoups. Mereka mengangguk lalu berlari untuk bermain.
"Kitorang tengok diorang lah hyung. Nanti apa jadi susah pulak" kata Wonwoo. Selepas mendapat anggukan dari leader, 96 liner terus pergi untuk join budak 5 orang tu main.
"Ochi hyung, tolong angkat kita boleh? Kita nak main buaian lah" kata Hueningkai. Maklumlah dia kan kecik jadi agak susah untuk dia naik buaian.
Hoshi hanya tersenyum lalu mengangkat Hueningkai untuk duduk di buaian.
"Yeay!! Hyung tolong tolakkan" kata Hueningkai. Hoshi hanya mengangguk lalu tolak buaian Hueningkai perlahan. Kalau laju parah kang jatuh budak tu.
"Junnie hyungg kejarlah kitorang!!" jerit Yeonbin serentak. Terus Junhui mengejar mereka. Tengah kejar tu boleh pulak kaki Junhui tersadung.
Dua orang tu pulak bukan tolong lagi galak ketawa adalah. Ahli seventeen yang tengok situasi itu pun gelak jugak bukan nak tolong.
"Wonu hyung" panggil Beomgyu. Terus Wonwoo memandang ke arah Beomgyu.
"Nak tanya, hyung ada adik ke?" tanya Beomgyu. Soalan itu membuatkan Wonwoo tersenyum kecil sambil mengangguk.
"Uisshh siapa nama dia? Lelaki ke perempuan? Kalau perempuan syok aja boleh ngorat" kata Beomgyu lagi.
"Dia lelaki lah. Nama dia Jeon Bohyuk" kata Wonwoo sebelum menyedari Beomgyu memasang wajah blur. Siapa pulak Bohyuk ni?
"Muka dia sama macam hyung eh? Sebab hari tu kita terpandang dompet hyung and then kita nampak lelaki yang sama muka macam hyung" kata Beomgyu panjang lebar.
Wonwoo mengangguk walaupun dia pelik macam mana Beomgyu boleh tertengok dompet dia? Husnudzon jelah yang ko terbukak dompet then tak sedar ada Beomgyu kat belakang tengok isi dompet tu.
Woozi dengan Taehyun pula hanya melayan perasaan sendiri tanpa bercakap sepatah perkataan pun dari mulut mereka.
Taehyun perasaan akan suasana awkward itu terus memanggil Woozi. "Wuji hyung, hyung ni jenis introvert eh?" tanya Taehyun sambil menguis kaki di rumput.
Silap hari bulan ada lobang besar kat situ.
"Sikit kenapa?"
"Hyung nampak macam tak mudah bercakap dengan orang lain lah kita tengok" kata² itu membuatkan Woozi terdiam tetapi dia tetap setuju dengan apa yang dikata Taehyun kerana dia memang jenis yang tidak bercakap dengan orang yang baru dikenali.
"Kalau hyung dah biasa, keluar lah perangai setan hyung. Engko tak tengok lagi perangai hyung camne" Taehyung mengangguk lalu menampar lalat yang hinggap di kakinya.
Tepat duh tamparan dia 😶.
Ahli seventeen lain pulak, diorang buat hal sendiri. Macam mana tu? Meh kita saksikan....
95 liner//
Scoups tengah main game kat phone dia. Kusyuk sangat sampailah Jeonghan pergi kacau dia main. Terus kalah dia.Apa lagi mengamuk lah dia. Joshua pulak pandang je bukan nak tolong. Support pun tidak.
97 liner//
Dk tengah dengar lagu sedih. Syok sangat dengar sampai menangis dia. Minghao pulak nagnjing muka Dk. Hambek kau terjatuh dari kerusi Mingyu menengoknya.Terkejut sangat tu.
98 liner//
Yang ni jangan cakap aa. Seungkwan tengah buat konsert nyanyi depan warga emas. Kalau nyanyi lagu sad ballad ok gak.Ni tak nyanyi lagu hiphop dahtu Vernon join gak dia rapping sambil menari sekali. Orang yang pandang layankan ajelah.
99 liner//
Dino alhamdullilah setakat ni dia okay lagi kot... Dia main bola sepak dengan budak kat situ.Kalau sepak nya kena takpe gak. Ni asyik terpelanting je. Kalau dekat takpe ni jauh terpelanting kau sampai masuk dalam tandas awam.
Memang banyak karenah yang diorang tunjuk kat taman. Tapi apa yang penting, budak 5 ekor tu dapat lah mendengar arahan bila diorang nak balik nanti.
YOU ARE READING
Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅
FanficKehidupan 13 orang lelaki bujang berubah apabila disuruh jadi babysitter oleh Seungcheol kepada 5 orang budak hingusan lagikan hanat perangainya. Dapatkah mereka bertahan dengan karenah mereka? Kalau nak tahu tengok lah cerita ni huehue.. ❗❗WARNIN...