Di rumah....
"Ahli kecik dah tidur ke?" tanya Vernon kepada Seungkwan yang sedang sibuk menakung air matanya dari jatuh.
"Dah hikss..." Vernon memandang ke arah Seungkwan yang sedang menangis dan matanya tertumpu ke arah televisyen.
'Benda sia, orang tu nangis dia nangis jugak. Dia just nangis pasal duit dia hilang je. Bukan banyak pun 20 sen je' bebel Vernon dalam hati lalu pergi ke biliknya untuk tidur.
Takkan berenang pulak kan. Hohoho hambar betul kita ye.
"Eh hanat pi sana jangan menyemak kat aku. Nak tidur pun susah" kata Jihoon dengan mata tertutup kepada Mingyu yang asyik melekat dengannya 24 jam.
"Alahhh hyung jangan marah. Kita just nak eratkan hubungan silaturrahim di antara kita berdua je" kata Mingyu sambil pout kan bibirnya.
"Bana dia lah silaturrahim. Kalau macam ni tak rapat tau silaturrahim. Pi sana kau. Nak tidur pun susah" kata Jihoon lagi selepas berjaya menyepak jejaka tinggi lampai itu sampai jatuh.
"Alorhhh" Mingyu hanya pout lalu naik ke atas katil miliknya dan baring sambil menghadap Jihoon yang sedang membelakangi nya.
Keesokkan harinya....
"Once kereta ni gerak kita takkan patah balik tau. Jadi check beg memasing. Takut kalau ada barang yang tinggal." kata Joshua kepada yang lain.
""TAKDE BARANG YANG TINGGAL PUN" amik kau bergegar kereta tu bila diorang semua jerit.
"Takyah lah jerit bebal. Jeonghan, silakan memandu" kata Scoups sambil memandang ke arah Jeonghan yang sedang merajuk sebab dipaksa bawak kereta.
Kereta itu pun bergerak di jalan raya meninggalkan rumah sewa yang mereka sewa. Pelik betul ayat last tu...
Sesampainya di rumah (Seoul)...."Anak-anak kita dah sampai" kata Jeonghan dengan senyuman lebarnya.
Mesti pelik an sebab tadi dia merajuk lepastu tetiba je gembira. Senanya, CheolSoo pujuk dia. Macam mana tu? Meh kita flashback....
Flashback....
"Alahh Jeonghan, takmo lah merajuk" kata Joshua. Scoups yang tengok Joshua bertungkus lumus pujuk Jeonghan pun join.
"Kenapa muka merah-merah ni? Lapar ke? Nak oppa lanje cendol tak?" malangnya pujukan Scoups hanya mendapat lukuan kepala dari Joshua.
"Ok macam ni lah. Kau boleh masuk dapur selama 4 hari amacam?" tawar Joshua dengan senyuman manisnya dengan harapan Jeonghan tidak merajuk lagi.
"Hmmm..... Ok, tapi aku nak Scoups jadi pembantu aku. Dengan itu barulah aku tak merajuk lagi" cadang Jeonghan.
Joshua sekadar mengangguk mengabaikan Scoups yang sudah pengsan mendengar tawaran Jeonghan.
End of flashback....
"Semua salah kau" bisik Scoups kepada Joshua yang tersengih memandangnya.
"Alahhh bukan selalu. Aku nak tengok jugak JeongCheol bersama memandangkan aku ni JeongCheol shipper"
Scoups hanya mengendahkannya lalu pergi tengok keadaan 5 orang anak asuhannya di dalam rumah. Agak² rumah tu dah macam kapal terbengkalai rasanya. Rasanyalah....
"Anak-anak cepat man--" terhenti percakapan Scoups apabila rumahnya kini sudah menjadi rumah yang terbengkalai.
Serentak itu juga, 5 sekawan lari naik ke atas gerun melihat muka Scoups yang kini serupa unta yang sedang marah.
"Shib--"
"Kau carut siap kau. Aku kerat 50 badan kau nanti" bisik Joshua kepada Scoups lalu membawa masuk barang ke dalam rumah.
Di malam harinya....
"ANAK-ANAK MARI MAKANN"
Dan datanglah anak-anak ayam sambil tu berebut tempat duduk.
"Dah jangan berebut. Duduk je mana² asalkan kau duduk" kata Minghao yang terlebih dahulu duduk di sebelah Jeonghan.
Akhirnya semua akur dan duduk di tempat masing-masing.
"Hyung menu hari ni apa? Sapa yang masak? Ada ayam tak?" soal Beomgyu bertubi-tubi kepada Scoups.
Scoups pulak berpeluh dia nak jawab sebab dia tahu 5 orang sepupu tahu yang Jeonghan tak pandai masak.
"Menu hari ni---"
"Menu hari ni BAYAM INTI MARSHMALLOW!!"
Krik... Krik... Krik...
"Sapa tak makan aku buat dia jadi lauk esok" sinis Jeonghan. Akhirnya semua hanya mampu pasrah makan masakan Jeonghan.
Lelagi 5 sepupu tu. Muka diorang macam kena seksa je kalau tengok. Tapi korang tak boleh tengok kan sebab ni kan cerita. Camne kau nak tengok?
Bayangkan jelah muka diorang.
YOU ARE READING
Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅
FanficKehidupan 13 orang lelaki bujang berubah apabila disuruh jadi babysitter oleh Seungcheol kepada 5 orang budak hingusan lagikan hanat perangainya. Dapatkah mereka bertahan dengan karenah mereka? Kalau nak tahu tengok lah cerita ni huehue.. ❗❗WARNIN...