Babysitter [24]

37 6 0
                                    

"Urineun droppin' like"

"Hot, hot, hot"

"Uri jigeum feelin' so hot"

"Yeah, we droppin' like hot, hot, hot, hot"

"Boom brrr brrr boom boom"

Rutin biasa bagi ahli txt tetapi tidak bagi seventeen iaitu menyanyi sambil menari.

Kalau tariannya bagus takpe lah jugak ni, hmmm... Boleh murung group yang nyanyi lagu ni tengok diorang menari.

"Txt sekalian, udah-udah ler tu menari tu. Meh sini mandi jom. Ada air terjun kat sebelah sana" panggil Seungcheol yang muak asyik mendengar lagu yang sama dipasang.

Apa hebat sangat ke SEVENTEEN ni? Aku lagi hebatlah dari Sekop tu huh.

Abe Seungcheol jeles ke tuww.

"Ye!!" Sahut txt. Mereka terus menutup lagu tersebut lalu pergi ke arah Dino dan Vernon untuk bermandi-manda.

Ganaih nok diorang mandi. Sembur sana sembur sini. Dino dengan Vernon redho je.

"Weh kwan, kau nak dengar satu cerita tak?" Seungkwan memandang ke arah Minghao sambil menjongketkan keningnya.

"Hah apa dia?"

"Al kisah enam sekawan pergi ke hutan semata-mata nak siapkan assigment diorang. Kalau diorang tak siapkan nanti diorang tak graduate hah gitu. Lepastu, sesampainya kat sana diorang dah dipesan awal supaya jangan buat hal.

Tetapi apakan daya, dua orang kawan diorang tadi dah buat hal yang tak sepatutnya sampailah satu tragedi yang membuatkan mereka insaf selamanya. Jasad kawan dua orang ni tadi dah tersekat kat dunia bunian. So, dah tak boleh buat apa dah. Diorang berempat pun akur je lah dengan keputusan so tu je. Tamatt"

Seungkwan memandang Minghao tidak berkelip seakan tekun mendengar cerita Minghao.

"Habistu, apa jadi kat dua orang tu? Diorang tersekat jat sana sampai bila-bila ke?"

"Tak, 4 hari selepas kepulangan kawan yang empat orang tadi tu, si lelaki ni meninggal dunia. Yang si perempuan tu pulak, 3 bulan kemudian meninggal dunia. Mungkin sebab menari tak henti-hen--"

"Tak henti-henti untuk ku mencintaimu~~" Minghao memandang ke arah Seokmin dengan penuh judge. Tiber je ni tetiba.

"SEVENTEEN!! SITOK KEJAP!" Panggil Joshua dengan loghat Sarawak nya. Ahli seventeen yang lain kecuali Dino dan Hansol terus pergi ke arah Joshua yang sedang duduk di kerusi kayu buatan diri sendiri dengan tenang.

"Kenapa panggil kitorang?"

"Aku ada plan" ahli seventeen memandang sesama sendiri, tidak faham apa yang dikata Joshua. Rancangan apa pulak ni?

"Hah?"

Joshua hanya tersenyum penuh makna kepada seventeen. Perasan akan senyuman itu, seventeen mula mengangguk faham tentang rancangan yang disebutkan Joshua.

🌕🌕🌕

"Hyung, nak tu" Junhui terus bagi makanan yang ditunjuk oleh Yeonjun.

"Nah. Makan leklok. Jangan sampai tercekik sudah" pesan Junhui lalu diangguki oleh Yeonjun.

"Lepas ni, kita buat aktiviti yang paling special untuk korang berlima" ujar Wonwoo sambil tangannya sibuk memukul tangan Mingyu yang gatal nak ambil air orang.

"Aktiviti apa?" bersinar mata Huening tatkala mereka akan membuat aktiviti yang menyeronokkan di malam hari.

"Menyanyi" ringkas sahaja jawapan Junhui tetapi tidak pada txt. Itu adalah jawapan yang tepat dan sesuai untuk mereka berlima yang suka bernyanyi.

"UYEAYYYYY"

Seventeen hanya tersenyum kecil melihat gelagat txt. Nampaknya, mereka terpaksa menadah telinga SEKALI LAGI.

Singing timeee..

"Ok korang nak nyanyi lagu apa?" soal Jihoon beserta gitar di tangan. Mingyu hanya memandang lama gitar itu dengan seram.

'Aku ingatkan dia tinggal gitar dia. Rupanya dia bawak sekali' getus hati seorang Mingyu.

"Kitorang nak nyanyi lagu...."

30 minutes later....

Sebahagian dari seventeen mula mengantuk termasuk Jihoon yang menjadi tukang petik gitar.

"Bila lagunya nak habis ni?" bisik Seungkwan kepada Wonwoo. Wonwoo hanya mengangkat bahunya malas sesekali dia menguap menandakan dia mengantuk.

Pekos lah mengantuk takkan segar lak an?

"Ok ni last eh hyung. Lagu 'Smile Flower'" ujar Taehyun. Jihoon hanya mengangguk lalu mula memetik gitarnya.

"Geunyang waeinji moreuge gakkeumsshik mundeuk
Geureon saenggagi jakkuman deureo yojeum
Ireokena haengbokhago areumdaun neo
Geurigo nambureobji aneun jigeume uri
Geureon uriga
Jeongmal eonjenga buraenghagedo
Tteoreojige doemyeon
Geuttaen eotteokhaji
Mullon geureol il eopsgetjiman

Ireon sangsangeun jeongmal hagido shireunde
Gakkeumsshik tteoolla neon
Budi ireon saenggaknaji ankil

Hamkkeraseo useul su itgo
Neoraseo ul sudo isseo
Geureokerado mothal ge eodisseo
Eonje eodie isseodo
Hamkkehaji mothaedo urin neul geureoteut
Useumkkot piweoyo
Geudae misoe bomi dwaejulgeyo

Akkimeopshi nan neul neoege
Batgiman haneun geonman gata
Geuraeseo nunmul nadorok
Gomabgo deo mianae
Kkwak anajugoman shipeodo
Waenji moreuneun buraname
Mangseorineun geon mweonji
Ireogo shipji aneunde

Haneuri nopgo barameun chago
Badaga neolpgo pureun geoscheoreom
Nae nune nega geujeo
Dangyeonage barabwajikka bwa
Geuge buranaeseo
Ireoneun geonman gata
Neol ireobeorikka bwa
Budi neon na gatji ankireul

Hamkkeraseo useul su itgo
Neoraseo ul sudo isseo
Geureokerado mothal ge eodisseo
Majimakiran mal
Haji ma yeongweoni
Naega neoye gyeote namaisseul teni

Urin jeongmal museun il isseodo
Eonjena geurhaetdeut hamkke isseul geoyeyo

Majimagiran mal
Haji ma yeongweoni
Museun il isseodo urin neul geureoteut
Useumkkot piweoyo

Eonje eodie isseodo
Hamkkehaji mothaedo urin neul geureoteut
Useumkkot piweoyo
Geudae misoe bomi dwaejulgeyo"

Nyanyian dari txt tadi membuatkan sebahagian dari Seventeen yang mengantuk kembali segar-bugar tatkala lagu yang dinyanyikan.

"Macam mana? Hebat tak nyanyian kitorang?" soal Yeonjun dengan hidung di kembang-kempis kan. Nak batak lah tu.

"H-HEBATTT"

"UWUUU LAGU YANG PALING SEDAP PERNAH AKU DENGAR KORANG NYANYI"

"KORANG THE BEST LAHHH"

"AKU PASTI DIK KAU AKAN JADI TERKENAL KAT BUKIT BINTANG NANTI"

"TXT YOU'LL BE THE MOST GREATEST IDOL EVER IN THE FUTURE"

"HAKU SETUJU. NANTI DAH FEMES JANGAN LUPA MENTION NAMA HYUNG. HYUNG PUN NAK TUMPANG FEMES GAK"

Semua memandang ke arah Soonyoung yang terkinja-kinja melompat di hadapan mereka.

"Kau ni. Diorang femes biar diorang lah dey" Junhui terus mengetuk kepala Soonyoung.

Soonyoung hanya mengaduh sakit sambil membuat muncung itik.

Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅Where stories live. Discover now