"Boleh naik gila cam ni kalau Vernon yang nyanyi" kata Joshua sambil menggelengkan kepalanya lalu pergi ke dapur.
Tujuannya? Biarlah rahsia~
"Hyung, Huening dah tidur lah hyung" kata Minghao sambil mengusap kepala Hueningkai yang tertidur di pahanya.
"Bawak dia naik atas. Letak dia kat atas katil pelan-pelan tau. Kau letak kasar aku putar kepala kau nanti" kata Scoups beserta dengan ugutan.
"Ish tau lah. Bukan macam hyung letak kasar. Macam orang tak tau je time Seungkwan tertidur kat sofa hyung angkat dia pastu hyung baling je dia kat katil"
Seungkwan memandang Scoups speechless setelah mendengar cerita Minghao. Scoups hanya mengendahkan pandangan maut Seungkwan lalu memandang Hueningkai yang didukung oleh Minghao.
"Kau harus faham Seungkwan kau tu berat. Scoups hyung yang sado tu pun tak pandai nak angkat." kata Junhui untuk menenangkan Seungkwan yang kini berapi seperti gunung berapi.
"Harap badan je sado tapi lembik. Scoups hyung bina badan pun untuk fesyen semata-mata" sambung Hoshi lagi.
"Hello, apa kau ingat aku tak dengar ke hah? Nak kutuk, kutuk kat belakanglah" kata Scoups sambil memuncungkan bibirnya tanda merajuk.
"Hyung nak tau tak? Hyung muncungkan teringat kita unta kat Arab" kata Beomgyu lalu berlari pergi ke dapur.
"Yah!! Tak guna punya budak" marah Scoups. Merah padam mukanya bila dikata sebegitu.
Teruk jugak ek bm aku.
"Benda fakta" sokong Jeonghan sambil minum teh. Scoups hanya membuat muka cemberut lalu baring sambil teringatkan 'kekasih' nya yang tidak wujud di dunia nyata tapi wujud di dunia anime.
"Guys ada sesiapa nampak aku punya sikat tak?" tanya Jihoon yang baru saja bangun dari tidur.
Pelik an? Dia actually tidur time the maknae tengah nyanyi macam takde hari esok.
Semua manusia yang ada di ruang tamu hanya menggeleng kecuali Mingyu yang sedang berpeluh.
Jihoon yang perasan segera datang mendekati Mingyu. Makin berpeluh jejaka tinggi lampai itu apabila Jihoon menatapnya tajam.
"Mana sikat aku?" tanya Jihoon dingin.
"S-sikat apa? Kau a-ada sikat k-ke? A-aku tak tau p-pun" jawab Mingyu gagap. Lagi gagap apabila Jihoon menatapnya seperti harimau yang sedia menerkam mangsa.
"Betul kau tak tau?" tanya Jihoon sekali lagi. Tapi kali ini wajahnya berubah 100% dari biasa.
Mingyu mengalihkan pandangan dan memberi isyarat mata kepada member nya yang lain tetapi membernya terlebih dahulu lesap naik ke atas.
Jihoon hanya senyum menyeringai memandang Mingyu yang kini sedang berpeluh hebat apabila mengetahui nasibnya nanti.
Amaghilah kita berdoa agar pokok kelapa itu selamat dari ditebang oleh sebuah gitar.
Di malam hari....
"Makan malam dah siap" kata Junhui lalu meletakkan periuk yang berisi sup tomato di atas meja.
Author yang taip author pulak yang terliur.
"Yeayyy makan makan!!" jerit 5 cousin serentak. Ahli seventeen yang lain hanya tersenyum kecil melihat telatah 5 sepupu itu.
"Sebelum kita makan ni, mana Mingyu dengan Jihoon?" soal Wonwoo yang senyap kerana asyik membaca buku.
Actually author terlupa dia hikss
"Dia teman Jihoon pi beli gitar baru." jawab Soonyoung dengan nada yang sedikit merajuk.
"Habis diorang makan malam kat mana?" soal Dino selaku maknae yang baik hati lagikan cumill.
"Diorang makan malam kat luar and of course lah Mingyu yang lanje 'cause dia terhilangkan Jihoon punya sikat" kata Minghao sambil menuangkan air untuk dirinya sendiri.
"Dah jom kita makan"
Situasi JiGyu....
"Mian hyung. Gyu tak sengaja" kata Mingyu sambil menundukkan kepalanya.
Jihoon hanya memandangnya dengan tiada perasaan. Sesekali dia mengunyah makanan di dalam mulutnya.
"Lain kali jangan dibakar sikat tu semata-mata bentuk dia serupa lembu" kata Jihoon lalu sambung makan.
"Iyolahh" kata Mingyu lalu mula memakan makanannya yang baru sahaja sampai.
Selesai makan, mereka terus pergi singgah ke kedai serbaneka untuk membeli snack makan malam.
"Kak kira" kata Mingyu lalu mengeluarkan dompet di poketnya.
"Baik bang~" kata 'akak' cashier itu sambil mengenyit matanya ke arah Mingyu.
Mingyu sudah seram sejuk memandang 'akak' yang masih lagi menggoda nya.
'Cepat lah proses bayar membayar ni habis. Eeii Jihoon hyung ni cibek lah pi tinggal kan aku soranh masuk kedai ni. Dah lah takde orang ada aku dengan pondan ni je' bisik hati Mingyu.
"Semuanya 45,000 won bang~"
Tanpa membuang masa, terus Mingyu mengeluarkan duit di dompet dan mengambil barang di kaunter lalu terus berlari tanpa memandang ke belakang.
"Bang baki nye bang~" kata 'akak' itu sambil mengejar Mingyu.
Mingyu apalagi, makin laju larian dia bila 'akak' tu kejar dia.
Nasib menyebelahi Mingyu apabila dia sempat masuk ke kereta. Barang yang dibeli hanya dibaling ke seat belakang.
"Jihoon hyung mianhae" kata Mingyu sebelum pecut di jalan raya menggunakan kelajuan maksimum.
YOU ARE READING
Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅
FanficKehidupan 13 orang lelaki bujang berubah apabila disuruh jadi babysitter oleh Seungcheol kepada 5 orang budak hingusan lagikan hanat perangainya. Dapatkah mereka bertahan dengan karenah mereka? Kalau nak tahu tengok lah cerita ni huehue.. ❗❗WARNIN...