Babysitter [15]

42 6 0
                                    

Selesai makan sarapan, mereka semua pergi ke ruang tamu kecuali Scoups dan Jeonghan. Diorang kena paksa cuci pinggan senanya.

"Tak guna punya unta. Sebab kau lah kita kena basuh pinggan ni tau" kata Jeonghan sambil menyabun pinggan dengan kasar.

"Aku pulak. Salah kau lah sapa suruh duk kacau Huening. Kan dah kena denda" balas Scoups lalu cuci pinggan dengan kasar.

Tak apa masalh diorang duk cuci pinggan dengan kasar?

"Eh hello, kalau kau tak join sekali takde nya jadi gini tau dak?" kata Jeonghan.

Dengan geram tahap maximum, terus Scoups percik air kat Jeonghan. Jeonghan apa lagi? Balas lah duk baling sabun kat Scoups.

Maka terletusnya perang dapur ke-54.

"Dah besar pun still gaduh pasal basuh pinggan. Tak matang" kata Beomgyu selamba lalu pergi mengambil air di atas meja terus pergi ke ruang tamu.

Teruk jugak BM aku rupanya.

Terus terhenti pergaduhan mereka berdua setelah ditegur oleh Beomgyu.

"Ada betul jugak apa yang dia cakap tu." kata Jeonghan lalu melepaskan pegangan di rambut Scoups.

"Kan? Tak elok kita gaduh ni" sambung Scoups lalu meletakkan kembali  pinggan yang diambil di tepi singki.

"Kita gaduh esok je lah" kata Jeonghan memberi kata putus. Scoups mengangguk menandakan setuju dengan cadangan Jeonghan.

Selepas itu, mereka terus basuh pinggan dengan berhemah walaupun dalam hati teringin memulakan perang dapur.

Di ruang tamu...

"Hyung, kenapa dia pengsan?" tanya Taehyun kepada DK.

"Sebab kena kuasa kakak dia" jawab DK sambil mata fokus memandang tv.

"Kenapa diorang naik kereta kuda? Kan lebih cepat kalau naik kereta" tanya Taehyun lagi. Kali ni memang niat dia ingin menganggu fokus seokmin.

"Zaman cerita ni mana ada kereta. Diorang tak tak tau apa itu kereta so diorang naik kereta kuda" jawab Seokmin lagi.

"Kenapa batu tu boleh cakap hyung?"

"Ni kartun je lah. Fantasi gitu"

"Kenapa bapak dia bagi dia sarung tangan?"

"Supaya kuasa dia tak hilang kawalan nanti"

"Kenapa kakak dia tak bagi dia masuk?"

"Dia taknak adik dia cedera lagi" kata Seokmin dengan malas.

"Kenap--"

"Halah ko ni tengak je lah. Banyak pulak soalan dia nak tanya. Aku nak tengok Frozen pun tak senang" kata seokmin yang annoyed dengan Taehyun sebab asyik tanya soalan kat dia.

Taehyun hanya tersengih lalu menonton Anna yang kini sedang baring sambil memandang ke arah jam di dinding terus berdetak aahhh~.

Ok tiber.

"Hi guys. Tengok movie apa ni?" tanya Jeonghan yang baru datang dari dapur bersama Scoups di sebelahnya.

"Frozen" jawab mereka semua serentak sambil mata tidak lepas memandang bilik Elsa yang kini dipenuhi dengan salji.

"Aku dengan Jeonghan ada bawak buah-buahan untuk dimakan sambil watching tv" kata Scoups lalu meletakkan buah-buahan yang sudah dipotong bersama 18 garfu di sisi pinggan di atas meja.

Panjang pulak lah ayat aku tu.

"Thanks" kata 5 sepupu serentak lalu mengambil buah di atas pinggan menggunakan bare hands.

Orang dah sediakan garfu nak jugak guna bare hands.

"The snow glows white on the mountain tonight~ there's no footprint to be seen~" nyanyi Yeonjun.

"A kingdom of isolation and it looks like I'm the Queen" sambung Soobin sambil meniru gaya Elsa berdiri dengan penuh kesedihan. Kot....

"The wind is howling like it's swirling storm inside~" sambung Beomgyu lagi sambil membuat muka sedih.

"Couldn't keep it in heaven knows I've tried~" nyanyi Taehyun sambil mengambil tangan DK sebagai mic.

"Don't let them in, don't let them see. Be a good boy you always have to be" sambung Huening dengan menukarkan perkataan 'girl' kepada 'boy'

"Conceal don't feel, don't let them know~" sampuk Seungkwan dengan menggunakan remote tv sebagai mic.

"Well know they know~!" nyanyi Vernon dengan sedikit 'highnote' disitu.

"Let it go~let it go can't hold it back anymore~" sambung Dino sambil meniru gaya Elsa memutarkan jari untuk membuat orang salji iaitu Olaf.

Teruk beno ayat aku.

95 dan 96 liners hanya memerhati gelagat the maknae yang terlalu khusyuk menyanyi lagu 'Biarkan Ia Pergi' atau dalam english 'Let It Go'.

Teruk bethol translation aku.

"Aku harap Vernon tak nyanyi lagi time highnote Elsa yang terakhir." bisik Jihoon kepada Wonwoo.

"Tu ah. Kalau dia ambik part highnote confirm dia boleh menang 'Best Vocal Award'" bisik Wonwoo kembali.

Jihoon hanya sekadar mengangguk dan memakai headphone bersiap sedia jika Vernon ingin membuat 'highnote'.

"Here I stay, in the lights of day~" nyanyi Taehyun guna remote sebagai mic.

"Let the storm rage on~~!!" hamek kau Vernon buat highnote. Pekak 5 saat kejap diorang yang dengar. Lelagi Soobin yang kat sebelah dia. Pengsan terus anak orang tu.

"The cold never bothered me anyway" sambung Seungkwan sambil membuat gaya Elsa menutup pintu menggunakan kain belakan nya.

Aku tak tau apa nama benda alah tu.

Cuma bezanya Seungkwan menggunakan langsir rumah. Dia dah nyusahkan orang sebab dia dah terbelit kat situ.

Dino pasrah je tolong dia yang terbelit kat langsir. Dugaan menjadi maknae
:)

Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅Where stories live. Discover now