"SEMUA DAH SIAP??!!" tanya Jeonghan kepada ahli seventeen yang lain termasuk ahli txt.
Yang lain hanya menggangguk malas sambil melihat gelagat Jeonghan yang terkinja-kinja sebab teruja dapat gi shopping.
"Hyung, bila boleh masuk dalam kereta ni" rungut Chan. Nak dekat 10 minit gak lah diorang duk berdiri depan kereta tu. Tak ke lenguh kaki.
"Ehehehe sorry sayangg. Meh ah masuk" sengih Jeonghan sambil membuka pintu kereta.
Chan memandang jijik ke arah Jeonghan manakala ahli yang lain sudah sedia baldi di tangan.
"Jom lah masuk. Korang nak gi tak ni?" soal Jeonghan. Tangannya sudah lenguh asyik pegang pintu kereta tapi takde sorang pun masuk. Hampeh.
Akhirnya semua masuk ke dalam kereta dan pemandunya ialah Jeonghan.
Maklumlah, member excited.
"Kita gerak!!!"
"WOHOOOO"
Dan kereta pun bergerak dengan kelajuan maksimum.
"YOU'RE MY ANGEL~ ANGEL BABY ANGEL~" nyanyi mereka semua atau lebih tepat txt nyanyi dengan penuh semangat dan menghayati.
"Bapok mangat gila nyanyi" monolog Hansol sambil memandang 5 sepupu yang masih menyanyi kegembiraan.
Manakala ahli seventeen yang lain hanya membuat kerja masing-masing. Ada yang bermain game pastu kalau kalah salahkan orang lain.
Ada yang tidur sampai meleleh air liur and ada yang pandang ke luar tingkap merenung masa depan yang tak tau wujud ke tak.
"Hyung, lambat lagi ke nak sampai?" soal Taehyun dengan mata yang tidak berkedip. Jeonghan hanya tersenyum memandang Taehyun yang tidak lepas memandangnya.
"10 minit lagi sampai" kata Jeonghan lalu kembali fokus memandu. Tak fokus parah kang.
"UYEAYYYY" jerit mereka berlima gembira.
"Kita nak pergi mana senanya ni?" soal Junhui yang dari tadi I'm so curious 'bout you boy wanna keep it cool. Tiberrr....
"Rahsiaaa~~~" balas Jeonghan.
Booseoksoon di tempat duduk belakang hanya memasang muka merajuk apabila rancangan mereka untuk keluar bertiga tidak menjadi.
Actually, diorang just nak keluar makan je lepastu balik. Apooo.
"Ok dah sampaii!!" kata Jeonghan teruja selepas menekan break secara mengejut. Nasib diorang semua pakai tali pinggang.
"Ishh hyung ni terkejut orang tau. Kalau jadi pape tadi macam mana? Nasib pakai tali pinggang. Kalau tak pakai? Tak ke naya nanti hyung yang kena tanggung semua kos perubatan member hyung dengan sepupu kita? Hyung nak mas--"
"Dah dah. Jom masukk!!!" potong Jeonghan yang tidak tahan mendengar bebelan Soobin.
Ahli txt yang lain hanya memasang riak muka kosong. Memang jadi kebiasaan mereka jika ada benda yang buat jejaka arnab itu marah, sudah tentu jejaka itu akan mula rapping walaupun gayanya seperti sloth.
It's real guyyss. If you see this one TXT episode at youtube, Soobin start talking or we could say rapping when Huening just wearing a style that just suit his taste not the song.
That's why jangan buat dia marah or rasa tak puas hati kalau taknak dia rapping macam mahaguru dia Kim Seokjin.
Soobin hanya pout apabila Jeonghan memotong kata-katanya yang masih bersisa. Orang tak habis cakap lagi dia dah potong cakap orang. Hmmpp merajuk lah gini.
Tanpa berlengah masa, mereka senua terus masuk ke tempat misteri yang dikata Jeonghan sebentar tadi.
Masuk-masuk je, semua ternganga macam tak pernah pergi tempat tu. Lelagi si babysitter txt. Jakun sangat tengok sampai nak terkeluar air liur.
"What" Beomgyu memandang ke arah tempat itu dengan pandangan yang tidak percaya.
"Ter" Taehyun memandang ke arah tempat itu dengan mata yang tidak berkedip.
"Park?!" Huening memandang ke arah Jeonghan dengan mata yang bersinar.
"Aku ingatkan diorang mencarut tadi" bisik Hansol perlahan kepada Junhui.
"Kan? Nasib aku dapat tangkap apa yang diorang cakap" bisik Junhui kembali.
"Hah apa yang diorang cakap?" sampuk Minghao tiba-tiba. Yelah, Junhui ni kan jenis blur sikit.
"Diorang cakap pasal playground kan?" tebak Junhui dengan confident level yang tinggi.
"Hmmm.... Nak kata salah takut terasa hati pulak. Biorlah dia" kata Hansol tanpa rasa bersalah lalu pergi masuk ke dalam bersama Minghao.
"Hoi! Tunggulah aku!!" jerit Junhui lalu berlari masuk ke Waterpark World yang dibelanjakan menggunakan duit 97 liners.
97 liners ikhlaskan je duit diorang terbang semata nak belanja dekat Waterpark ni. Sekali-sekala belanja 5 orang sepupu tu.
YOU ARE READING
Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅
FanfictionKehidupan 13 orang lelaki bujang berubah apabila disuruh jadi babysitter oleh Seungcheol kepada 5 orang budak hingusan lagikan hanat perangainya. Dapatkah mereka bertahan dengan karenah mereka? Kalau nak tahu tengok lah cerita ni huehue.. ❗❗WARNIN...