Babysitter [9]

55 9 1
                                    

"Yeonjun? Buat apa kat sini?" soal Mingyu hairan dan sedikit berhati-hati. Yeonjun hanya tersenyum sambil memandang Mingyu dengan penuh makna.

"Buat apa lagi? Nak makanlah" kata Yeonjun sambil tersenyum. Mingyu jatuh terduduk apabila dia harus memasak untuk manusia yang kuat makan di depannya.

🌕🌕🌕

Selesai sahaja mereka semua makan malam, masing-masing membuat kerja sendiri. Ada yang terbongkang, ada yang baring terbalik dan ada juga yang usya diri sendiri di cermin.

"Bosaaaannn" kata Hueningkai sambil tangannya ligat bermain rambut Vernon. Soobin, Yeonjun, Beomgyu dan Taehyun yang mendengarnya hanya mengangguk tanda setuju.

"Hmmm..... Apa kata kalau ko--" belum sempat Hoshi ingin berkata 5 sepupu itu cepat sahaja membantah seakan-akan tahu apa yang Hoshi hendak cakap.

"TAKNAK TIDUR" Hoshi mengusap dadanya tanda terkejut. Orang belum habis cakap lagi dia punya bantah tu setan pun takut nak kacau.

"Tidur je lah. Lagipun, kita kena bangun awal esok. Sebab kita akan pergi pantai" dengar sahaja perkataan 'pantai' cepat sahaja mereka berlima pecut masuk ke bilik.

"GOOD NIGHT SEBONGG HYUNGG" Joshua hanya menggelengkan kepalanya. Memang betullah mereka suka pergi ke pantai.

"GOOD NIGHT TOO" jerit Seventeen tidak mahu kalah.

Mingyu yang sedang dilanda kebosanan hanya melayan peminat nya di Instagram.

"Soalan: I dah lama suka u, u suka I tak?"

Inilah jawapan Mingyu terhadap soalan tersebut.

"Aahh ghisau, ghisau. Hah saya, saya suka diri saya sendiri. Love yourself." lepas sahaja berkata begitu dia sambung lagi dengan nyanyian.

"Be who you are~~" Wonwoo yang berasa di sebelah jejaka itu hanya memandang Mingyu dengan pandangan 'Pahal sia mamat ni. Nak jadi Imran Bard ke apa?"

"Ok guyss. Moh ler kita tidur. Esok kena bangun awal. Siapa tak bangun aku tinggal." kata Scoups dan yang lain mengangkat tabik sebelum masuk ke dalam bilik.

"AI AI CAPTAIN"

"Jangan jerit hanat. Diorang bangun siap korang" kata Scoups member yang lain hanya tersengih tidak bersalah.

Keesokkan harinya....

"ARE YOU GUYS READY FOR THE PARTY?!" jerit Yeonjun dengan semangat di dalam kereta.

"YESSS" jawab yang lain. Seventeen hanya tersenyum memandang mereka kerana mereka tahu yang kelima mereka akan mula membuat konsert.

"OK GUYSS ONE TWO ONE TWO THREE FOUR"

"I CAME HERE TO DROP SOME MONEY DROPPIN' ALL MY MONEY" nyanyi mereka berlima. Seventeen pula hanya berdoa dalam hati berharap agar telinga mereka masih elok selepas mereka tiba di market.

Tengah seronok mereke nyanyi tiba-tiba mata Beomgyu secara tidak sengaja ternampak sesuatu yang membuatkan dirinya diam seketika.

Soobin yang perasan perubahan drastik Beomgyu bertanya "Weh, kau kenapa senyap je" Beomgyu muka membisikkan sesuatu kepada Soobin membuatkan si arnab itu terkedu.

"Tadi, aku pandang luar jap. Pastu, aku terpandang sorang manusia ni dia berdiri kat bawah pokok. And then, bila aku perasan kaki dia tak jejak tanah plus kepala dia ada cecair bewarna merah"

"Serius lah?"

"Iyee. Kalau hyung tak caya cer tanya Hao hyung. Dia pun nampak tadi" kata Beomgyu untuk meyakinkan apa yang dia nampak sebentar tadi.

Soobin hanya mendiamkan diri seketika lalu sambung menyanyi seperti tiada apa² yang berlaku.

Beomgyu pula memandang ke arah Minghao yang khusyuk mengambil gambar pemandangan luar walaupun dia juga nampak apa yang Beomgyu nampak.

Setibanya di market...

"Ok so, first thing yang kira kena buat adalah berpecah mengikut kumpulan yang hyung dah bagi"

Seungcheol Team:
😘Jun
😘Wonwoo
😘Minghao
😘Dino
😘Beomgyu

Jeonghan Team:
😈Hoshi
😈Dk
😈Seungkwan
😈Soobin
😈Taehyun

Joshua Team:
🐰Woozi
🐰Mingyu
🐰Vernon
🐰Yeonjun
🐰Hueningkai

"Yeayy kita dengan Joshua hyungg" sorak Hueningkai dan Yeonjun. Diorang bukan apa bukan tak suka Scoups ataupun Jeonghan tapi bak kata diorang Joshua ni macam ibu yang lembut while Jeonghan macam ibu yang garang and Scoups macam bapak yang tak boleh diharap.

"Whyy kenapa BooSeokSoon kena ada dalam team aku and tak gune punya serkop pergi letak emoji setan kat aku" kata Jeonghan sesekali sambung drama nya yang tergendala.

"Kau kan dark angel. Aku letak lah emoji tu." kata Scoups selamba tidak perasan akan tatapan tajam milik Jeonghan.

"Oh god kenapa aku kena satu team dengan kau" kata Jihoon sambil menjeling Mingyu.

"Alahh hyung bukan selalu boleh eratkan hubungan asmara cin-- I mean boleh eratkan hubungan silaturrahim antara kita berdua" kata Mingyu sambil tangan disilangkan ke dada.

"Hanya kita berdua kekal sampai tua~~" nyanyi Mingyu kepada Jihoon tetapi hanya mendapat tatapan maut oleh Lee Jihoon.

'Oh my dengan budak mata besar ni lagi' rintih hati Seokmin. Dia hanya mampu redha satu kumpulan dengan Taehyun yang dia anggap sebagai budak pelik+misteri.

Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅Where stories live. Discover now