Babysitter [23]

33 6 0
                                    

Camping day (keesokkan harinya)..

"Kita dah sampaiii" ujar Jeonghan gembira. Semua ahli txt bersorak gembira lalu menyuruh Jeonghan membuka pintu kereta.

"YEAYYY SAMPAIII" sebaik sahaja pintu dibuka, ahli txt terus berlari keluar lalu berlari di sekitar rumput hijau yang luas itu.

"Jangan main jauh sangat!!"

"OKOK"

"Seungkwan, Hansol dan Chan. Tolong aku angkat barang ni" arah Junhui. Mereka bertiga hanya mengangguk lalu memgambil barang di bonet(?) kereta.

Selesai mengeluarkan barang, mereka mula memasang tiga pasang khemah bersama txt, tukang kacau kerja orang.

Dah berapa kali khemah tu roboh kerja diorang. Kalau roboh satu takpe, ni ketiga-tiga khemah tu roboh.

Seventeen sabar je dengan diorang.

"Hyung, lapar lahh" Yeonjun menarik hujung baju Minghao yang sibuk memasang khemah.

"Suruh Seokmin hyung kau masak" kata Minghao lalu sambung memasang khemah.

Yeonjun terus pergi ke arah Seokmin lalu menarik hujung seluar Seokmin. Nasib tak londeh.

"Hyungggg laparrrrr. Masakkan lahhh" Yeonjun menarik hujung seluar Seokmin dengan kasar.

"Boleh, tapi jangan tarik seluar hyung" pinta Seokmin. Terus berhenti kegiatan Yeonjun untuk menarik seluar Seokmin dengan lebih kasar.

"Ok, jom tolong hyung keluarkan bahan memasak" ujar Seokmin. Yeonjun hanya memgangguk lalu mengikut Seokmin untuk mengeluarkan bahan masakan.

Agak-agak apa yang empat lagi member txt buat ek? Meh kita zoom;

Soobin tengah syok main tanah. Syok sangat sampai Taehyun terlanggar dia, terus tersembam dia kat tanah tu.
Nasib Joshua perasan terus dia angkat Soobin sambil sapu semua tanah yang melekat kat muka dia.

Taehyun pulak dia main belalang lepas je dia langgar si Soobin. Belalang tu dia letak kat belakang baju Seungkwan.

Habis jerit Seungkwan dibuatnya. Gelabah jugaklah Taehyun nak keluarkan balik belalang tu. Seventeen yang lain tolong gelak je. Bukan nak tolong.

"Jangan gerak lah hyung!!"

"Keluarkan lah cepat" gesa Seungkwan sambil menggerakkan badannya dan akhirnya dipukul oleh Taehyun guna kayu yang dijumpainya.

"Aishh sakit lahh" rengek Seungkwan. Taehyun memandangnya jijik lalu mengeluarkan belalang di belakang badannya.

"Gedik" satu perkataan sahaja sudah mematahkan jiwa, raga, hati, usus, peparu, ginjal dan jantung Seungkwan.

"Yahh!! Mana de. Kau yang pergi letak belalang tu kat belakang aku. Siapa je lah yang tak geli" ujar Seungkwan, merah padam mukanya akibat mencuri blusher jiran sebelah, Jessie.

Habislah dia, balik-balik je kena serang dengan Jessie.

Beomgyu pulak dia elok berdengkur dengan Jihoon kat bawah pokok, 1 meter dari tempat diorang berkhemah.

Bahagia nye hidup.

Hueningkai pulak hmmm... Boleh dikira ok lah dari semua. Kot...

Dia pergi letak garam dalam minuman Soonyoung. Wonwoo pulak dah menangis terharu dekat Huening. Siap tepuk tangan lagi.

Soonyoung tanpa tahu-menahu tentang airnya yang kini masin, meminum air tersebut dengan hati yang terbuka.

Dalam kiraan;

1

2

3

Pftttttt!! *air tersembur + efek tak jadi*

"ANAK SIAPA PERGI LETAK GARAM DALAM AIR AKU NI??!!" Aiyyokkk harimau dah mengamuk.

Wonwoo dan Huening awal-awal lagi dah cabut lari. Gerun tengok muka bengis Soonyoung. Kalau di zoom, macam orang tengah tahan kentut pun ada mukanya.

Agaknya, Huening ada dendam yang terpendam dalam hati dengan Soonyoung ni hmmm...

⛅⛅⛅

"Inginnya aku berlari, mengejar dirimu, rupa-rupanya kau di depan mata, ingin aku terbang tinggi, mengejar cintamu, rupanya aku terlupa menutup mata. HaaaaaaAAAAAAAAA"

"SENYAP LAH VERNON OII. IT'S TIME FOR THESE KIDS TO SLEEP" tudiaaa Joshua buat highnote. Buat pertama kali ye dia buat highnote. Saya ulang PERTAMA KALI. Terima kasih.

"Iyolah" dengan pasrah Hansol pergi ke khemah untuk tidur tengah hari. Sama seperti ahli kecik (txt).

"Gaiss, memandang kan diorang still tidur, why not kita buat plan" semua mata tertumpu ke arah si maknae.

"Ko nak buat plan apa?" soal Seungkwan. Chan hanya tersenyum sinis lalu mengeluarkan sekeping besar kad manilla di dalam begnya.

"Ni" dengan bangganya Chan membentangkan kad manilla tersebut di hadapan seventeen.

Seventeen yang melihat kad manilla tersebut terus ternganga. Macam nak bagi askar lalat masuk pun ada.

"Woahhh"

Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅Where stories live. Discover now