Keesokkan paginya....
"Hyung cepat lahhh!!!"
"Iyeee sabar. Eishhh"
"Hah Chan bukak kotak tu pat. Kau yang excited sangat semalam" arah Minghao. Chan hanya mengangguk lalu membuka isi kotak tersebut.
Mereka semua melihat isi kotak tersebut sebelum mereka berasa sebak seketika.
Isi di dalam kotak itu penuh dengan gambar polaroid txt bersama seventeen.
Pelbagai kenangan yang mereka cipta selama mereka menjaga ahli kecik itu. Even perangai memasing macam apa je hahaha.
"Guys ni bukan ke gambar Seokmin hyung?" soal Chan sambil memegang sekepung gambar.
Ya rakan-rakan, gambar tersebut merupakan gambar di mana Taehyun menganjing muka ketakutan Seokmin lepas je keluar tandas.
"Aku ingat lagi time tu diorang duk gelak je tengok muka aku. Sekarang ni haihh...." mendengar keluhan Seokmin, ahli seventeen yang lain turut mengangguk setuju mendengar kata-kata Seokmin.
Junhui terus mengambil sekeping gambar yang menarik perhatiannya.
"Tak sangka, diorang banyak dendam kat 95 liners" kata-kata Junhui menyebabkan 95 liners melihat gambar tersebut diikuti ahli yang lain.
"Eh tak guna" ucap Seungcheol. Jeonghan hanya mengelus dadanya perlahan apabila melihat polaroid tersebut. Joshua pula hanya mampu menenangkan diri dari mencarut.
"Mai goddd ni manusia ke setan ni?" soal Seungkwan masih tidak percaya dengan gambar polaroid satu itu.
Gambar polaroid tersebut jelas menunjukkan muka 95 liners diconteng menggunakan permanent marker atau watercolour semasa mereka tidur.
Muka Seungcheol penuh dengan warna merah. Tidak lupa juga dengan pipinya diwarna bulat kuning. Kening disambungkan bagi nampak macam angry bird versi darkweb.
Muka Jeonghan pulak penuh dengan warna pelangi. Bibir diwarna merah menyala supaya nampak cam lipstick gituu. Tak lupa jugak dengan taik lalat besar kat hidung dia. Mau mengucap author kalau bayang muka Jeonghan gini.
Muka Joshua setakat ni yang paling ok lah. Muka dia diwarna putih seluruh muka. Bibir diwarna biru and mata diwarna merah menyala bagi nampak cam diva gituu. Pipi diwarna bulat pink untuk nampak cam blusher.
Kalau dibayang auto mimpi ngeri.
"The fact that diorang jugak lah yang 'cuci' muka korang time korang tidur. That's why korang bangun tidur katil basah" kata Wonwoo.
"Wait maksud hyung 'cuci' tu--" terhenti percakapan Seungkwan apabila sudah tahu maksud disebalik 'cuci'.
"Yup, diorang simbah satu baldi setiap seorang. Saya ulang SATU BALDI SETIAP SEORANG. Sekian" jelas Wonwoo.
Terdiam seribu bahasa 95 liners bila Wonwoo jelaskan lebih lanjut tentang 'cuci'.
"Nasib sayang kalau tak eishh" keluh Seungcheol. Sabar ke hati dia skang ni.
"Haah, paling teruk Jeonghan tak silap. Diorang guna marker permanent warna merah buat lipstick. Lepas seminggu baru hilang kesannya" kata Joshua lagi.
"Betul lah tu. Mana hyung tau?" kata Wonwoo terkejut dengan gaya pondannya.
"Soobin bagi tau"
"No wonder ;-;"
Sedang mereka melihat gambar-gambat polaroid, tiba-tiba mata Junhui tertancap ke arah gambar yang sedikit terselit di celah-celah kotak.
"Gambar apa ni?" soal Junhui hairan.
Ahli seventeen yang lain terus melihat gambar yang dipegang Junhui dan seketika mereka terpaku.
"N-ni--"
"Mana diorang dapat gambar ni?" soal Seungcheol cuba menahan tangis.
"T-tak tau. Padahal aku dah simpan gambar ni dalam album" jawab Jeonghan.
Gambar yang mereka lihat adalah gambar yang istimewa buat mereka. Ia adalah gambar hari pertama mereka menjaga txt.
Itupun idea Soonyoung untuk mengambil gambar buat mereka untuk merasmikan bahawa mereka sudah menjadi babysitter berjaya.
"A-aku rindu diorang" ucap Jihoon lirih. Air matanya kini tumpah di hadapan ahli seventeen yang lain.
"Aku pun hikss.."
Hari itu adalah hari yang penuh dengan kerinduan mereka terhadap ahli kecik tersebut biarpun banyak kenangan pahit, manis, masin dan masam yang mereka ciptakan bersama.
"Ni first time aku tengok Jihoon hyung nangis and aku tau aku tak sepatutnya cakap ni sebab ini akan merosakkan mood sedih korang. Muka Jihoon hyung kalau nangis hodoh siot" ujar Mingyu lalu mengesat air matanya.
"Aku nak hempuk kau tapi sebab aku rindu diorang kau terlepas Kim Mingyu" kata Jihoon sambil menjeling tajam Mingyu.
"Hikss aku pun setuju" sokong Minghao.
Mereka terus bergelak sakan mendengar ucapan Minghao yang menyetujui kata-kata Mingyu.
Lagi sakan lah diorang gelak bila tengok wajah cemberut Jihoon.
Mereka tahu, Mingyu berkata seperti itu hanya untuk membuat mereka gembira walaupun rindu mereka pada ahli kecik txt takkan terubat.
"We'll meet again soon, our dear"-svt
"We too, hyung-deul"-txt
-TAMAT-
__________________________
Thank you guyss for reading my storyy. Sebarang typo abaikan. Keypad author ni kejap normal kejap tak normal.Once again thanksss guysss. Even setiap chat ada yang merapu-rapu dan jalan cerita dia tunggang langgang.
Oh sebelum author lupa, kalau korang slide ke tepi (bagi mod penghalaman) dan slide ke bawah (bagi mod penatalan) akan ada special chap so check it out 💞💞.
YOU ARE READING
Babysitter [SVT ft. TXT]🐥🌸 ✅
FanficKehidupan 13 orang lelaki bujang berubah apabila disuruh jadi babysitter oleh Seungcheol kepada 5 orang budak hingusan lagikan hanat perangainya. Dapatkah mereka bertahan dengan karenah mereka? Kalau nak tahu tengok lah cerita ni huehue.. ❗❗WARNIN...